OFICIAL La finalul fiecărui modul de cursuri, toți elevii primesc o notă la purtare, potrivit ROFUIP 2024 / Calendarul anului școlar 2024-2025

5.146 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
În anul școlar 2024-2025, toți elevii o să primească o notă la purtare, la finalul fiecărui interval de cursuri (modul), potrivit noului Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar 2024 (ROFUIP), document publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul de ministru nr. 5.726 din 6 august 2024.

Articolul 107 – „(7) La finalul fiecărui interval de cursuri din structura anului școlar, se acordă câte o notă/un calificativ la purtare, luând în considerare comportamentul elevului.”

Notă la purtare în fiecare modul pentru elevi este o modificare introdusă de Ministerul Educației, la cererea directorilor de școli, în regulamentul de funcționare a unităților de învățământ ROFUIP 2024.

Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:

Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Școala altfel și Săptămâna verde, potrivit ordinului nr. 3.694 din 1 februarie 2024

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

Citește și:
OFICIAL Noul regulament de funcționare al școlilor – ROFUIP 2024: O notă la purtare în fiecare modul, concurs separat de admitere la liceu, secretariate cu program pentru părinți și câte un profesor responsabil cu proiectele europene – noutățile din septembrie
Notă la purtare la finalul fiecărui modul, în anul școlar 2024-2025, prin care se evaluează comportamentul elevului, anunță Ministerul Educației
BREAKING Câte o notă la purtare în fiecare modul, pentru fiecare elev – modificare introdusă de Ministerul Educației, la cererea directorilor de școli, în regulamentul de funcționare a unităților de învățământ ROFUIP 2024 – proiect

4 comments
    1. Cu mana pe inima iti zis ca eu nu am inteles algoritmul. Deci…modul de modul primesc o nota pentru purtare. Dupa care, se face media lor aritmetica. Sa zicem ca iese 8. Din aceasta medie de 8 se scad puncte conform numarului de absente. Sa zicem ca are 60 de absente, deci va avea media la purtare 5 si va fi declarat repetent lsst minute. Am inteles corect sau imi scapa ceva din algoritmul lu’ Deca?

      1. Da.

        Întortocheat și destul de neclar.

        Aici probabil va intra și rectificarea notelor acordate si revizuite ulterior după încheierea modului.

        In funcție de regulamentul intern si camera de ,,așteptare” si statutul elevului, contestații, reveniri etc

        1. Fereasca sfantul…Asa ceva…Nu mai ia nici naiba dirigentie…eu le-as arunca in cap dosarul dirigintelui. De ce m-as injosi si mi-a zdruncina sanatatea mintala pentru 7-8 la suta din salariu cu asemenea cawcaturi, care, pe langa ca sunt alambicate, mai sunt si foarte interpretabile sau mai dai si cu subsemnatul pentru burse?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Școlile pot solicita, în premieră, un profesor psiholog, care poate fi psiholog clinician sau psihoterapeut, adică poate diagnostica, consilia și oferi psihoterapie elevilor / Atribuțiile funcției de profesor psiholog și condițiile de angajare

Școlile pot solicita, în premieră, centrelor județene/al municipiului București de resurse și asistență educațională, CJRAE/CMBRAE un profesor psiholog, care poate fi psiholog clinician sau psihoterapeut. După 13 ani de confuzie…
Vezi articolul

Avocatul Poporului critică eliminarea burselor rurale pentru liceeni: Se mențin și se vor adânci inechitățile între elevii din mediul rural și cei din mediul urban, ceea ce contravine chiar Proiectului România Educată

Prin eliminarea burselor sociale pentru liceenii care învață într-o altă localitate față de cea de domiciliu „se mențin și se vor adânci inechitățile între elevii din mediul rural și cei…
Vezi articolul

Competențele digitale – predate în învățământul primar de anul viitor. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a să conțină probă de abilități digitale din 2024. Pentru profesori competențele digitale vor fi introduse încă din formarea inițială – măsuri incluse în Strategia privind digitalizarea educației în România / Țintă: 90% din populație să fie alfabetizată digital

În școala primară ar urma să fie incluse, începând din anul școlar 2021-2022, elemente obligatorii de competențe digitale, iar în aceeași perioadă urmează să fie elaborate sau revizuite programele de…
Vezi articolul

Domeniile de studii cu cei mai mulți studenți în România: Afacerile și Dreptul, Ingineria – în top, dar au și cele mai scăzute rate de promovare / Științele educației au avut o creștere de 9% a numărului de studenți la licență, după greva profesorilor din 2023 – raport

Aproximativ un sfert dintre studenții la studii din licență din România urmează studii din cadrul domeniului fundamental „Afaceri, administrație și drept”, domeniu urmat de domeniul fundamental al Ingineriei, care, luat…
Vezi articolul