(P) Limba germană este nativă pentru 90% dintre profesorii de la Deutsche Schule Bukarest. Avantajele curriculumului german și examenele date de elevi la DSBU

[jp_post_view]
Profesorii de la Deutsche Schule Bukarest sunt, în proporție de 90%, vorbitori nativi de limba germană. Copiii care aleg Școala Germană DSBU învață pe curriculumul german, iar în clasa a XII-a susțin examenele Bacalaureatului care se încheie cu diploma Deutsches Internationales Abitur. Unde pot merge cu diploma de Abitur? În orice țară din Europa, explică profesorii DSBU, care amintesc că Bacalaureatul German este recunoscut internațional.

Deutsche Schule Bukarest (DSBU) este singura școală din România care urmează curriculumul german cu predare în totalitate în limba germană, parte dintr-o instituție de învățământ formată din 140 de școli germane în străinătate. DSBU are 13 ani de la înființare, iar copiii de creșă și grădiniță și elevii de la Deutsche Schule Bukarest vor începe școala, în toamnă, într-un campus școlar nou.

Q: Pe ce pune accentul curriculumul german, aplicat în Deutsche Schule Bukarest, față de curriculumul românesc?

DSBU: Spre deosebire de curriculumul românesc bazat în principal pe teorie, curriculumul german pune accentul pe utilizarea și transpunerea în practică a cunoștințelor dobândite din teorie. De asemenea, metodele de predare încurajează gândirea analitică și critică a elevilor.

Q: Materiile pe care le învață elevii la DSBU sunt aceleași ca în școala românească?

DSBU: Materiile sunt, în general, aceleași: Matematică, Română, Germană, Fizică, Geografie, Istorie, Etică, Biologie, Chimie, IT, Engleză, Franceză (din clasa a VI-a), Muzică, Artă, Educație Fizică.

Merită reținut că elevii pentru care limba germană nu este limbă maternă vor învăța la DSBU încă din clasa I nu doar germana – în care se realizează predarea -, ci și a doua limbă străină, și anume engleza.

Încorporăm tehnologia modernătablete, computere și smart-boarduriîn programă, în așa fel încât copiii să se obișnuiască cu ele, să le mânuiască cu ușurință, dar în același timp fără să neglijăm metodele tradiționale de predare și de studiu.

Q: Care este avantajul învățării după curriculumul german?

DSBU: Copiii învață să gândească creativ, independent (out of the box), să găsească soluții, să ia decizii și să colaboreze. De exemplu: încă din clasa a doua elevii pregătesc și susțin prezentări în fața întregii clase. Curriculumul german este actualizat, pregătește elevii să facă față cu succes cerințelor societății și economiei actuale.

Q: Profesorii sunt români sau germani?

DSBU: Statul german detașează 8 profesori din Germania pentru a acoperi cursurile ciclului gimnazial și liceal. Restul profesorilor sunt majoritatea din Germania, Austria sau Elveția, deci în proporție de 90% vorbitori nativi de germană.

Q: Cum se desfășoară examenele, după curriculumul german?

DSBU: Curriculumul german nu prevede examene de evaluare în clasa a V-a sau a IX-a. În clasa a X-a elevii susțin un examen numit Mittlerer Schulabschluss (MSA/Mittlere Reife) care conferă o diplomă de absolvire a 10 clase. În Germania, această diplomă servește pentru intrarea la o școală profesională sau la universități mai tehnice, numite Fachhochschulen.

În al doilea semestru al clasei a XII-a au loc examenele scrise, apoi cele orale pentru Bacalaureat, care se încheie cu obținerea diplomei Deutsches Internationales Abitur.

Q: Cu diploma de Abitur obținută după Bacalaureatul la DSBU pot urma doar o facultate din Germania sau și din România?

DSBU: Cu diploma de Abitur se poate studia în orice țară din Europa. Bacalaureatul german este recunoscut în întreaga Europă și are o pondere mai mare decât altele, fiind considerat mai dificil.

Foto de proiect cu noul campus al Deutsche Schule Bukarest (DSBU)

Deutsche Schule Bukarest (DSBU) a fost fondată în anul 2007 și este din 2012 una dintre cele 140 de școli germane oficiale în străinătate. Cursurile DSBU urmează programa școlară a landului Baden-Württemberg și se desfășoară în limba germană.

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Klaus Iohannis: Începând din 8 februarie 2021 majoritatea școlilor se vor redeschide. Se revine, practic, la sistemul descentralizat care ține cont de evoluția pandemiei în fiecare localitate / Decizia finală va fi luată pe 2 februarie

Începând din semestrul II, din 8 februarie, majoritatea școlilor se vor redeschide, a declarat președintele Klaus Iohannis, la finalul unei ședințe pe care a convocat-o în această după-amiază la Cotroceni…
Vezi articolul

Condițiile ce însoțesc reluarea școlii vor fi păstrate „o anumită perioadă de timp”: Dacă după 1-2 săptămâni cifrele sunt îmbucurătoare, putem să discutăm alte criterii mai permisive – ministrul interimar al Sănătății, Cseke Attila

“Aș recomanda tuturor să păstrăm regulile pe care le avem inclusiv pe școală o anumită perioadă de timp, măcar să avem o consecvență, o predictibilitate. Dacă constatăm după 7, 10…
Vezi articolul
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor

Doar 6% din 35.400 de părinți, care au răspuns unui sondaj, vor ca școala să înceapă online, restul – cu prezență fizică / Peste trei sferturi spun că părinții ar trebui să decidă, nu autoritățile, dacă propriul copil va merge fizic la școală sau va urma cursurile online

Peste 88% dintre părinţii participanți la un sondaj online, făcut de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, consideră că pe data de 13 septembrie cursurile pot începe cu prezenţă fizică.…
Vezi articolul

Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la clasă, spune filologul Liviu Papadima: Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri: o treime de profesori buni și foarte buni, o treime mediocri și o treime slabi și foarte slabi

Filologul Liviu Papadima, profesor la Universitatea din București, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, că „cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma…
Vezi articolul

Eliminarea concursului de admitere la liceu – o prioritate reală pentru o îmbunătățire substanțială a noului proiect de lege, susține Consiliul Național al Elevilor care a trimis amendamente parlamentarilor

„Eliminarea concursului de admitere organizat la profilurile care înregistrează concurență reprezintă o prioritate reală pentru o îmbunătățire substanțială a noului proiect de lege. Menținerea examenului ridică semne de întrebare cu…
Vezi articolul