Părinți în pandemie: între presiune și epuizare – analiză Deutsche Welle

636 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
În primul lockdown, din primăvara lui 2020, părinții s-au văzut obligați să facă “șpagat” între atribuțiile de serviciu și îngrijirea copiilor, acasă, iar situația este aceeași, un an mai târziu, potrivit unei analize Deutsche Welle asupra greutăților prin care trec în continuare părinții, în pandemie. “Mai ales femeile spun că au ajuns la capătul puterilor”, notează sursa citată.

Deutsche Welle arată că, în urmă cu un an, primul lockdown a însemnat “școli și grădinițe închise, locuri de joacă și terenuri de sport închise, contacte interumane limitate sau chiar lipsă. Zilele între patru pereți au fost o provocare. Mulți șefi au pretins implicare totală și-n continuare din partea angajaților. Seara, profesorii așteptau ca părinții să le trimită pe mail temele rezolvate de către cei mici peste zi.”

“Un an mai târziu nu se poate vorbi despre relaxare, ba dimpotrivă! (…) În principiu, școlile și grădinițele funcționează, învăţământul desfăşurându-se, însă, tot online, cel puţin în parte. Deci despre normalitate nu poate fi vorba. Presiunea asupra părinților, pentru a-și lăsa copiii acasă, crește”, continuă Deutsche Welle.

Sursa notează, citând studii, că în actuala situație femeile sunt mai afectate de restricții, comparativ cu bărbații, chiar dacă și aceștia contribuie la îngrijirea copiilor. Este citat, în acest sens, sociologul Jutta Allmendinger, potrivit căruia apare o „retradiționalizare“ a rolurilor în familie care, probabil, va întoarce cu câteva decenii înapoi emanciparea femeii.

Un studiu citat, care analizează evoluția procesului de educație și învățământ în Germania, “confirmă faptul că îngrijirea copiilor îi revine, de regulă, femeii: ‘Deseori, mamele care lucrează se ocupă singure și de îngrijirea copiilor, în timp ce tații se implică mai puțin. Îndeplinirea acestor două sarcini – activitate profesională și îngrijirea copiilor – este dificilă, mai ales în cazul copiilor preșcolari’”.

Deutsche Welle preia și declarațiile făcute într-un interviu de Anne Schilling, directorul unei organizații pentru sănătate și recuperare maternă, potrivit căreia și înainte femeile erau cele care solicitau cure de recuperare în clinici specializate, „dar femeile care vin acum la noi sunt extrem de afectate, suprasolicitate, epuizate. (…) Suferă mai ales din cauza faptului că nu-și mai pot face niciun plan. Grădinițele sunt în parte închise, orele la școală se țin alternativ (în sălile de curs și online). În rest, nimic! Nu numai că este solicitant, ci este și deranjant. În fond, este vorba despre exercitarea propriei profesii, educația copiilor și întreaga familie.”

Photo 176444365 © Rafael Ben AriDreamstime.com

 Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Burse pentru studenții de la Chimie, Fizică, Biologie, masă caldă și extinderea școlii până la ora 17:00, finanțarea formării viitorilor directori și administratori de școli, un nou sistem de carduri pentru studenți – printre propunerile rectorului Marian Preda pentru finanțare prin „România Educată”

Extinderea programului de școală de la 8:00 la 17:00, generalizarea mesei calde pe model britanic, acordarea de burse pentru studenții care aleg facultăți precum Chimia, Fizica, Biologia, crearea unei linii…
Vezi articolul

OPINIE Cine vrea să fie director de școală are nevoie de un masterat în politici și managementul Educației. Este diferența dintre cântatul după ureche și pe bază de note muzicale – Edmond Ciumașu, director reconfirmat în funcție la concursul din acest an

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în școlile din România se apropie de sfârșit. Asta dacă nu vor urma o serie de procese deschise în instanță de…
Vezi articolul

Este fraudă ca un copil să aibă 7-8 la clasă și 2 la examen, spune profesorul de Matematică Sorin Haiduc, după rezultatele de la Evaluarea Națională 2024 / Cătălin Zaman, profesor de Română: Cum a ajuns copilul acela în clasa a VIII-a să nu obțină o medie mai mare de 2? Ministerul a aruncat puțin sub preș ceea ce ar fi trebuit să scoată în evidență

Director al Colegiului Național „Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” din Arad, profesorul de Matematică Sorin Haiduc, a făcut o analiză a rezultatelor de la școala sa și a celor de la…
Vezi articolul