Parlamentul European cere statelor membre mai mulți bani pentru educație și să aplice rapid Planul European pentru Educația Digitală – raport

[jp_post_view]
Noi condiții de angajare în UE
Foto: © Dreamstime.com
Parlamentul European a aprobat, cu largă majoritate, un raport prin care cere statelor membre să implementeze rapid Planul European de Acțiune pentru Educația Digitală și să aloce fonduri suplimentare pentru educație. Potrivit unui comunicat al europarlamentarului Victor Negrescu, autorul acestui document, într-o versiune de lucru a raportului a fost pentru prima dată menționată oficial nevoia de a aloca minim 10% pentru educație din Planurile Naționale de Redresare și Reziliență, recomandare inclusă, la inițiativa eurodeputatului Victor Negrescu, în poziția oficială a Parlamentului European.

Raportul a fost aprobat de legislativul comunitar cu 639 de voturi pentru. În Comisia pentru Educație și Cultură, nu a existat niciun vot împotrivă, precizează comunicatul.

Potrivit acestuia, raportul menționează că lipsa accesului la educație în timpul pandemiei a condus la creșterea riscului de abandon școlar, menționând exemplul României când, afirmă autorul român al documentului, “aproape 1 milion de copii nu au mai avut acces la educație”.

Documentul oferă o perspectivă integrată privind digitalizarea educației și soluții concrete ce pot fi aplicate la nivel european.

Propuneri din raport, menționate de Victor Negrescu:

  • „Solicităm mai multe sinergii între programe și politici la nivel european, cu o mai bună coordonare și implicarea directă a Parlamentului European în hub-urile de educație digitală;
  • Solicităm finalizarea platformei europene destinate schimburilor de experiențe și practici și dezvoltarea unei Universități Digitale Europene;
  • Susținem dezvoltarea infrastructurii tehnice a instituțiilor educaționale, formale și non-formale; de aceea, vorbim despre Internet ca un bun universal și lansăm inițiativa europeană pentru educație legată de robotică și inteligență artificială; 
  • Sprijinim ideea unui certificat european pentru competențe digitale și cerem statelor membre să investească mai mult în formarea profesorilor;
  • Vorbim despre riscurile asociate internetului și utilizării continue a mijloacelor tehnice, subliniind în același timp importanța competențelor de bază, digitale și de media“.

__________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primarul din Târgu Jiu cere demisia directoarei grădiniței unde s-au cerut declarații pe propria răspundere în caz de cutremur / Declarația a fost eliminată de ISJ Gorj, în urma unui control

Primarul din Târgu Jiu cere demisia directorului Grădiniței cu Program Prelungit „Constantin Brâncuși”, Camelia Balanescu. „Situația creată în cadrul instituției, acolo unde părinții au fost puși să semneze o declarație…
Vezi articolul

Sondaj despre siguranța în școli la care au participat aproape 20 mii de elevi și părinți și 7 mii de profesori din țară / Rezultatele urmează să fie făcute publice luna următoare, anunță Ana Maria Dalu, director al Unității de Cercetare în Educație

Sondajul realizat de Unitatea de Cercetare în Educație în perioada 7 februarie -7 martie pe un eșantion reprezentiv de școli din țară a urmărit să identifice probleme legate de siguranța…
Vezi articolul