Parteneriat strategic în domeniul inteligenței artificiale, între Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea George Mason din SUA

[jp_post_view]
Universitatea Babeș-Bolyai / Foto: Facebook.com – UBB
Un parteneriat strategic “pentru stimularea inovației și excelenței în domeniul automatizării inteligente”, înțeleasă că “abordare centrată pe om a inteligenței artificiale”, a fost încheiat de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Universitatea George Mason din Virginia, SUA, potrivit unui comunicat al instituției clujene de învățământ superior.

Parteneriatul cu Universitatea George Mason (prin Schar School of Policy and Government), vizează și promovarea aplicațiilor practice ale IA. 

Automatizarea inteligentă, ce face obiectul acestui demers, e prezentată ca abordare a IA care “se concentrează pe dezvoltarea tehnologiilor care îmbunătățesc inteligența și capacitățile umane, mai degrabă decât să le înlocuiască”.

Elementele cheie ale parteneriatului, conform UBB:

  • Programe de cercetare; 
  • Programe educaționale care le vor permite profesorilor și cercetătorilor celor două universități să-și împărtășească expertiza și cunoștințele pentru a îmbunătăți calitatea proceselor de predare și cercetare; 
  • Diseminarea cercetării și inovării, ce va permite transferul de cunoștințe și tehnologie, sprijinirea startup-urilor și antreprenoriatului.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Anastasia Konovalova, profesoara de limba engleză care a organizat clase pentru copii ucraineni la Colegiul Mihai Viteazul din București, numită în funcția de ministru adjunct al Educației și Științei din Ucraina pentru învățământul preșcolar

Anastasiia Konovalova, profesoara de limba engleză care a organizat clase pentru copii ucraineni cu profesori din țara maternă, la Colegiul „Mihai Viteazul” din București în perioada 2021-2022, a fost numită…
Vezi articolul

Profesorii să fie sancționați disciplinar dacă nu folosesc portofoliul educațional, clasele să fie constituite prin distribuția aleatorie a elevilor, pentru combaterea segregării, admiterea la liceu să fie eliminată din proiect, iar la Religie să fie calificative, în loc de note – solicită reprezentanții Consiliului Național al Elevilor

O serie de 85 de amendamente a fost transmisă Ministerului Educației de către reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, precizează organizația într-un comunicat. Reprezentanții elevilor solicită distribuirea elevilor în clasă aleatoriu,…
Vezi articolul