Aproape două treimi din copiii care au început școala în 2016 vor ajunge să aibă locuri de muncă şi calificări care încă nu există. 15 companii gigant nu mai cer studii universitare la angajare, ci califică oamenii la locul de muncă

9.523 de vizualizări
Photo by mentatdgt from Pexels
Aproape două treimi din copiii care au început școala în 2016 vor ajunge să aibă locuri de muncă şi calificări care încă nu există, potrivit World Economic Forum citat de platforma EPALE. Specialiştii în resurse umane şi strategii de afaceri susţin că milioane de lucrători existenți trebuie să fie recalificați, în timp ce lucrătorii noi trebuie să fie pregătiți pentru locuri de muncă necreate încă.

Până în 2022, 75 de milioane de locuri de muncă vor fi probabil eliminate în 20 de economii majore, în timp ce 133 de milioane de altele noi vor apărea în industrii care acum sunt încă la început, potrivit studiului Towards a Reskilling Revolution, făcut de WEF. În același timp, acelaşi raport publicat în ianuarie 2019, estimează că aproape două treimi din copiii care au început școala în 2016 vor ajunge să aibă locuri de muncă şi calificări care încă nu există

„Deci, cum putem pregăti în mod adecvat forța de muncă de mâine, în același timp cu recalificarea sutelor de milioane de oameni a căror activitate evoluează?” se întreabă Bernadette Wightman, manager pentru servicii globale al companiei britanice BT Group, autoarea analizei.

Aceasta propune patru paşi prin care oamenii de afaceri pot începe să abordeze decalajul de competențe digitale. Redăm mai jos aceste 4 moduri:

1. Adoptați învățarea pe tot parcursul vieții

Deși este ușor să vă gândiți la competențele digitale ca la cele predate la orele de TIC de la școală sau de la facultate, alfabetizarea tehnologică, în sensul cel mai larg, este cea care contează.

Pentru a ne asigura că forța noastră de muncă este cu adevărat înzestrată pentru joburile de mâine, avem nevoie de o dezvoltare largă a acestor abilități printre clienți, părinți, profesori și persoane în vârstă, precum și în rândul studenților și proaspeţilor absolvenți.

Pe măsură ce tehnologia ne remodelează viaţa de zi cu zi, aceasta deblochează, de asemenea, noi modalități de a transmite aceste competenţe. 

Și nu trebuie să fie promovate doar competențele digitale. Studiu după studiu arată că, în timp ce tehnologia va modifica multe joburi sau calificări în mod direct, vor exista şi o mulţime de efecte indirecte. Pe măsură ce cererea pentru matematică, calcul și analiză de date crește, la fel va fi nevoie tot mai mult și de abilităţi umane precum creativitate, gândire critică, perseverenţă și negociere, potrivit raportului The Future of Jobs.

2. Începeți devreme

Angajatorii care înțeleg această schimbare în masă a cerințelor de calificare sunt pionieri. Educarea personalului pe termen lung și dotarea tinerilor cu instrumentele de care au nevoie pentru a progresa devine mai importantă într-un mediu de lucru care fluctuează. Asta înseamnă că avem nevoie de mesaje puternice din partea angajatorilor, care să promoveze mentoratul și dezvoltarea așa-numitelor competențe soft.

Având în vedere că majoritatea rolurilor și locurilor de muncă pot deveni mai fluide, nu atât de clar definite, recalificarea și perfecționarea continuă pot asigura faptul că personalul este gata să profite de noi oportunități pe măsură ce acestea apar. Există, de asemenea, loc pentru consiliere în sens invers, cu tineri absolvenți care pot să ajute și să sprijine directorii seniori, deoarece au înțeles sensul forțelor care le reconfigurează afacerile.

Pregătirea la locul de muncă ar putea deveni mai importantă decât rutele tradiționale. Companii pecum Apple, Google, Starbucks, Lowe, Hilton, EY (în Marea Britanie) și IBM, plus alte 8 firme importante la nivel mondial se numără printre cele care deja au renunţat să mai solicite studii universitare pentru oamenii pe care îi recrutează, potrivit Glassdoor, un portal specializat de resurse umane

3. Încurajați incluziunea

Programele de acest fel pot ajuta la eliminarea unui alt decalaj digital: diferența de gen. Sunt mai puține femei decât bărbați care lucrează direct în IT – iar situaţia e asemănătoare în aproape toate țarile din lume, potrivit Organizaţiei Mondiale a Muncii. Un raport al Comisiei Europene a arătat că femeile sunt mai puțin interesate de educația superioară din sectorul digital, de locuri de muncă sau de antreprenoriat în IT.

Antreprenorii şi marile companii trebuie să îşi asume responsabilitatea pentru provocarea acestor stereotipuri, promovând educația și pledând pentru antreprenorii de sex feminin, astfel încât acest decalaj să se închidă, mai degrabă decât să se lărgească pe măsură ce a patra revoluție industrială se instalează, susţine autoarea articolului.

4. Uniți-vă forțele cu mai multe părți interesate

Și deși fiecare dintre aceste scheme are meritul său individual, există o recunoaștere din ce în ce mai mare că reducerea decalajului de competențe nu se poate face prin mii de inițiative diferite ale companiei și guvernului. Partenerii publici și privați se trezesc cu ideea că lucrul împreună va genera soluții mult mai durabile și scalabile. 

FOTO: Photo by mentatdgt from Pexels


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Desant al controlorilor trimiși de ministrul Educației în școlile din toate județele, chiar din prima zi de reluare a cursurilor. Cîmpeanu: Niciodată nu am mai semnat 42 de ordine de ministru prin care am trimis echipe de control pe tot teritoriul României / Ce verifică

Controale extinse în toată țara făcute de „echipe de control” trimise de ministrul Educației în școli, potrivit anunțului făcut de Sorin Cîmpeanu de la Palatul Victoria. Acesta a spus că…
Vezi articolul

Cine este noul ministru al Educației Naționale din Franța, Pap Ndiaye, și care sunt perspectivele sale / Sindicatele din învățământul francez așteaptă să fie rezolvate „urgențele reale”, precum salariile

Odată cu realegerea lui Emmanuel Macron în funcția de Președinte al Republicii Franceze și, implicit, odată cu instaurarea noului guvern condus de Elisabeth Borne, ministrul Educației Naționale, al Tineretului și…
Vezi articolul

DOCUMENTE Lista organizațiilor județene care au cerut demiterea lui Silviu Morcan de la conducerea Consiliului Național al Elevilor. Morcan, către semnatari: „Demisia aceasta nu este din motive personale, așa cum se întâmplă de obicei, ci este din motive principiale”

Mai multe documente și comunicări interne ale Consiliului Național al Elevilor, trimise către Edupedu.ro, arată că 15 organizații județene și de sector ale CNE au cerut oficial, într-o adresă prezentată…
Vezi articolul

Daniel David: Din anul școlar 2025-2026 Ministerul Educației se va implica să nu mai existe școli în care elevii învață în trei schimburi / Sunt o problemă majoră, care afectează calitatea actului educațional

Din anul școlar viitor, Ministerul Educației și Cercetării se va implica, alături de inspectorate și de autoritățile locale, să găsească soluții pentru școlile în care elevii învață în trei schimburi,…
Vezi articolul

Posibila eliminare a specializării de învățător, prevăzută în proiectul legilor educației, este criticată de mai multe asociații ale elevilor: „Solicităm Ministerului Educației să instituie reforme care să vină cu adevărat în sprijinul elevilor și al cadrelor didactic”

Eliminarea posibilității ca liceele pedagogice să formeze învățători este criticată de mai multe asociații ale elevilor, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „Considerăm că prin eliminarea acestei specializări, calitatea învățământului…
Vezi articolul