Peste 2.000 de candidați au promovat proba scrisă la concursul de directori, anunță ministrul Educației, insuficienți pentru cele aproape 3.400 de posturi neocupate în prima sesiune

[jp_post_view]
Foto: © Miklmakmagnitka | Dreamstime.com
Doar 2.039 de candidați la proba scrisă a concursului de directori, sesiunea ianuarie-aprilie 2022, au promovat acest examen, potrivit unui comunicat de presă al ministrului Educației. Este vorba despre mai bine de 1.000 de persoane care au picat proba, nu s-au mai prezentat, ori au fost eliminate. În condițiile în care de la sesiunea precedentă rămăseseră 3.388 de posturi neocupate, foarte multe școli vor rămâne cu directori interimari și după această sesiune.

În sesiunea septembrie-decembrie 2021, au fost ocupate 60,84% din cele 8.652 de funcții vacante publicate de către inspectoratele școlare județene. Adică 5.264 de posturi au fost ocupate, iar 3.388 au rămas vacante.

În actuala sesiune au fost depuse 3.115 dosare, din care 3.082 au fost validate și au permis participarea candidaților la proba scrisă. Au fost prezenți 2.850 de candidați, 209 au absentat, iar 23 de candidați din 17 județe, aflați în izolare sau carantină la data probei scrise, au solicitat participarea la sesiunea specială programată în acest sens (4 martie 2022). Doi candidați au fost absenți la evaluarea lucrărilor, iar trei lucrări au fost anulate, anunță ministrul Cîmpeanu.

Rezultatele obținute de cei 2.845 de candidați prezenți și evaluați:

  • 2.039 de candidați admiși (71,67%)
  • 806 candidați respinși (28,33%).

LISTA cu rezultatele pe județe poate fi văzută aici și se prezintă astfel:

JudețNumăr candidați PromovațiProcent de promovare
AB583865.52%
AG956972.63%
AR553767.27%
B28319769.61%
BC1066561.32%
BH876574.71%
BN453475.56%
BR503978.00%
BT332781.82%
BV906370.00%
BZ574578.95%
CJ343191.18%
CL736487.67%
CS382257.89%
CT825668.29%
CV281864.29%
DB846779.76%
DJ946569.15%
GJ734865.75%
GL885259.09%
GR1818100.00%
HD513466.67%
HR392564.10%
IF322578.13%
IL473370.21%
IS1006969.00%
MH815264.20%
MM744662.16%
MS544888.89%
NT603863.33%
OT644875.00%
PH815871.60%
SB644062.50%
SJ2929100.00%
SM776685.71%
SV735575.34%
TL211676.19%
TM785064.10%
TR543768.52%
VL524586.54%
VN664872.73%
VS775672.73%
Total2845203971.67%

După validarea rezultatelor la proba scrisă, conform calendarului din anexa la Metodologia de organizare, are loc constituirea comisiilor pentru proba de interviu.

Interviurile se vor desfășura în intervalul 16-25 martie 2022, din comisiile de evaluare făcând parte, ca și în prima sesiune, un inspector școlar, doi reprezentanți ai unității de învățământ, un reprezentant al autorității locale și un specialist în resurse umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management.

Foto: © Miklmakmagnitka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dincolo de documente: o poveste umană a eficienței și liniștii în Școala românească cu Platforma VIVA / Navigând noianul de hârtii și responsabilități – O realitate cunoscută de orice director, secretară sau contabil de școală (P)

Fie că sunteți la cârma unei unități de învățământ, fie că o susțineți zi de zi din secretariat sau din spatele cifrelor contabile, știm că realitatea dumneavoastră este adesea copleșitoare.…
Vezi articolul

Ministrul Educației din Republica Moldova vrea ca până în 2024 să dubleze numărul absolvenților de facultate care să predea în școlile din țară: Ne gândim la stimulente financiare pentru cei care au un nivel avansat de limbă străină sau anumite competențe digitale

Ministrul Educației din Republica Moldova a enumerat câteva dintre planurile pe care le are în vedere pentru a rezolva deficitul de cadre didactice din sistemul de învățământ cu care se…
Vezi articolul

Ministrul Educației din Franța vrea ca profesorii să poată preda și după studiile de licență, ca răspuns la deficitul de personal / Masteratul este obligatoriu pentru cariera didactică în prezent

Formarea inițială a profesorilor din Franța este pusă în discuție zilele acesta de ministrul educației Pap Ndiaye. Oficialul a declarat, într-un interviu recent pentru publicația Le Monde, că o soluție…
Vezi articolul

DOCUMENT Motivul oficial al tăierii creșterii salariale pentru profesori, cu 17 zile înainte să aibă loc, arată că banii pentru salariile majorate nu erau prinși în bugetul pe 2020, așa cum au susținut guvernanții

Tăierea creșterii salariale promisă profesorilor de la 1 septembrie este justificată de către Ministerul Finanțelor Publice prin faptul că ar fi „costat” bugetul peste 1% din PIB, potrivit notei de…
Vezi articolul