Peste 27 de milioane de euro, la dispoziția universităților pentru proiecte de modernizare a căminelor și spațiilor de recreere și lectură din 19 campusuri, până la sfârșitul anului 2025 – lista intermediară

519 vizualizări
Foto: Pixabay
Căminele și spațiile de recreere și lectură din 19 campusuri universitare din țară vor fi extinse și modernizate până la sfârșitul anului 2025, prin apelul de proiecte „Modernizarea infrastructurii universitare pentru un spațiu academic echitabil”. Lista intermediară a proiectelor care vor primi finanțare în cadrul apelului de 27.275.000 de euro a fost publicată vineri, 4 octombrie, de Ministerul Educației.

Printre instituțiile de învățământ superior ale căror proiecte au fost aprobate se numără 4 universități din Municipiul București: Universitatea Politehnica, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară, Academia de Studii Economice și Universitatea Tehnică din Construcții.

Celelalte universități care vor beneficia de finanțări sunt din județele Prahova, Arad, Bihor, Suceava, Timiș, Iași, Sibiu, Mureș, Cluj, Brașov, Dolj și Alba.

„Se au în vedere, cu precădere, investițiile care au o dimensiune incluzivă, pentru creșterea numărului de locuri în cămine și în spațiile de lectură și de petrecere a timpului liber, dedicate studenţilor proveniţi din medii socioeconomice defavorizate, cu dizabilităţi, minorităţi etnice sau din familii monoparentale etc., care vor avea prioritate în obținerea unui loc în campusurile modernizate”, se arată în Ghidul solicitantului.

Lista universităților și proiectelor admise:

  1. Universitatea Naţională de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnica Bucureşti, cu proiectul „Reabilitarea termică a căminelor P7-P12 din Complexul Studențesc Regie”
  2. Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București, cu proiectul „UNIVIS – Universitatea Viitorului: Incluziune socială și energie verde”
  3. Universitatea Petrol-Gaze Ploiești, cu proiectul „Modernizare infrastructură universitară și eficientizare energetică – Spații de recreere și lectură – Sală de sport nr. cad 124159-C33-C34 și terenuri de sport”
  4. Universitatea „Aurel Vlaicu” Arad, cu proiectul „Modificări interioare, mansardare construcție existentă și montare lift-cămin studențesc”
  5. Universitatea din Oradea, cu proiectul „Spații moderne pentru studenții Universității din Oradea”
  6. Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, cu proiectul „Consolidarea, reabilitarea, extinderea și refuncționalizarea Observator Astronomic și Planetariu USV”
  7. Universitatea Politehnica Timișoara, cu proiectul „ECOCAMPUSUPT: Modernizarea spațiilor universitare pentru sustenabilitate și incluziune”
  8. Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara, cu proiectul „Asigurarea infrastructurii universitare în cadrul Universității de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara: Modernizare Căminul 3, Căminul 4”
  9. Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași, cu proiectul „Corpul R: Reabilitarea sustenabilă pentru spații moderne de lectură și recreere, dedicate studenților – REVITALITY”
  10. Academia de Studii Economice București, cu proiectul „Modernizare și eficientizare energetică imobil Cămin Moxa D”
  11. Universitatea de Vest Timișoara, cu proiectul „Modernizarea și eficientizarea energetică a căminelor studențești și a sălilor de sport ale Universității de Vest din Timișoara”
  12. Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iași, cu proiectul „Reabilitare și eficientizare energetică cămine T9, T10, T11 și modernizare sala sport din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași”
  13. Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș, cu proiectul „Modernizare a spațiilor de lectură și de recreere din cadrul University Forum și a căminului studențesc nr. 4”
  14. Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca, cu proiectul „Reabilitare Cămin Vaida Voievod și spații de recreere și lectură”
  15. Universitatea din Craiova, cu proiectul „Reabilitare și modernizare cămin 1 – Complex Agronomie – Universitatea din Craiova”
  16. Universitatea Tehnică de Construcții București, cu proiectul „Cămin 7: Modernizare pentru spațiu academic echitabil”
  17. Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, cu proiectul „Reabiltare și modernizare spații cu destinație cazare – Căminele studențești numerele 6 și 7 și reparații și amenajare teren sport – Facultatea de Științe”
  18. Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, cu proiectul „Modernizarea și reabilitarea Centrului de Cercetare și Studii Gaudeamus din cadrul Universității 1 Decembrie 1918”
  19. Unitatea Militară 01932 Brașov, cu proiectul „MIRAFA (Modernizarea infrastructurii de recreere din Academia Forțelor Aeriene)”.

Proiectul Unității Militare 01512 din Sibiu a fost retras.

Modernizarea spațiilor de recreere și lectură ar urma să se facă până în trimestrul al III-lea al anului 2025 (iulie-septembrie), în timp ce modernizarea locurilor de cazare din cămine se va face în trimestrul al IV-lea al aceluiași an (octombrie-decembrie). Studenții vor beneficia de aceste spații începând cu ianuarie 2026.

Cel puțin 40% dintre spațiile modernizate vor fi rezervate pentru studenții din medii defavorizate, prioritate acordându-li-se celor care beneficiază de bursă socială.

Finanțarea acordată fiecărei universități se va face în funcție de punctajul obținut, în limita bugetului disponibil. Asta înseamnă că nu toate instituțiile ale căror proiecte au fost acceptate vor primi neapărat finanțarea.

Edupedu.ro va actualiza acest articol atunci când lista finală a proiectelor admise va fi publicată de către Ministerul Educației.

DOCUMENT – Lista intermediară a proiectelor admise/respinse:


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Universității de Agronomie: Am primit vineri solicitarea lui Sorin Cîmpeanu, urmează să o analizăm in integrum, să decidă de la nivelul școlii doctorale și o comisie de specialiști

Solicitarea făcută de Sorin Cîmpeanu pentru analizarea tezei sale de doctorat a ajuns vineri la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară (USAMV) din București, a declarat rectorul interimar Răzvan…
Vezi articolul

Profilul absolventului de liceu încă nu e gata, deși termenul pe care ar fi trebuit să-l respecte Ministerul Educației era 30 septembrie / În paralel, Ligia Deca le transmite inspectorilor școlari generali că noile programe pentru liceu nu mai pot întârzia

Profilul absolventului de liceu încă nu este finalizat, deși termenul pe care ar fi trebuit să-l respecte Ministerul Educației era 30 septembrie. Concret, ordinul ministrului educației privind aprobarea profilului de…
Vezi articolul
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

Doar profesorii din București, Vaslui și Tulcea au fost puși de inspectorate să aducă adeverințe de nesancționare de la toate școlile în care au predat în ultimii 6 ani școlari / Restul inspectoratelor au cerut doar pe 2 ani, așa cum e prevăzut în modelul publicat de Minister

Doar 3 inspectorate școlare au cerut profesorilor la înscrierea la concursul de Titularizare 2024 o adeverință de nesancționare disciplinară pe 6 ani și nu pe 2 ani, așa cum este…
Vezi articolul

Nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, „subliniată” de Ligia Deca la o întâlnire OCDE, în aceeași zi în care a declarat „acoperitor” bugetul de 2,1% din PIB alocat pentru Ministerul Educației în 2023 – cel mai mic procent din istoria recentă

Am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, scrie într-o relatare de la Paris Ministrul Educației, Ligia Deca,…
Vezi articolul

Mutarea vacanței de primăvară aproape de liberele de 1 Mai și Paște, Săptămâna verde să fie comasată cu Școala altfel, vacanța mobilă din februarie să devină fixă odată aleasă perioada – printre propunerile mai multor organizații de părinți pentru calendarul anului școlar 2023-2024

Săptămâna verde ar trebui să devină două zile „verzi” din săptămâna Școala altfel, iar organizarea să poată fi făcută în modulele 1-4, nu doar în 4 și 5 cum este…
Vezi articolul