UPDATE A început proba scrisă de la Titularizare 2025. La ora 9, plicurile cu subiectele au fost desfăcute pentru cei peste 39 de mii de candidați – subiecte și bareme

3.752 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Marți, 15 iulie, are loc proba scrisă de la Titularizare 2025, concursul de angajare în învățământ, potrivit calendarului oficial. Accesul candidaților în centrele de concurs este permis până la ora 8.00, conform procedurii Ministerului Educației nr. 28701/16.06.2025. Candidații au obligația de a redacta lucrarea scrisă pe foile tipizate, în chenar, cu cerneală sau pix de culoare albastră, după cum se arată în document. 

UPDATE 15:10 Subiectele și baremele pentru profesorii de gimnaziu și liceu au fost publicate de MEC / Eseu de 900 de cuvinte despre poeziile lui Marin Sorescu la Limba și literatura română

Subiectele și baremele de corectare de la Titularizare 2025 – Învățători. Candidații au avut un eseu despre structura discursului dramatic dintr-o operă literară aparținând unuia dintre scriitorii Ion Luca Caragiale sau Marin Sorescu

Subiectele și baremele de corectare de la Titularizare 2025 – Educatori. Candidații au avut un eseu în care să prezente particularitățile unui basm popular


Cei mai mulți candidați din ultimii 17 ani s-au înscris la concursul de Titularizare 2025, la nivelul țării, potrivit datelor comparate de Edupedu.ro. Peste 7.400 de candidați din promoția curentă vor da concursul de Titularizare, precizează Ministerul Educației într-un comunicat de presă. În total, 39.700 de candidați vor susține marți proba scrisă.

Proba scrisă începe la ora 9

Art. 6 – „(3) Accesul candidaților în centrele de concurs este permis până la ora 8.00. Transmiterea plicurilor sigilate cu subiecte în sălile de concurs se realizează de către preşedinte şi secretarul comisiei din centrul de concurs sau de membrii desemnați de preşedintele comisiei din centrul de concurs, astfel încât la ora 9:00 acestea să fie desfăcute în prezența candidaților.”

Ce obligații au candidații

Candidații au obligația de a redacta lucrarea scrisă pe foile tipizate, în chenar, cu cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se pot realiza şi cu creion negru. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate şterge.

Cum se corectează o greșeală: Candidații care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică.

Când poate fi anulată lucrarea

Pe foaia tipizată, candidații completează, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.

Art. 6 – „(5) Înscrierea numelui candidaților sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unități de învățământ) care nu au legătură cu cerințele subiectului în afara spațiului care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrărilor scrise, determină anularea lucrărilor scrise.”

Câte 3 asistenți în fiecare sală de concurs

Art. 6 – „(6) Pe parcursul desfăşurării probei scrise se asigură supravegherea fiecărei săli de către 3 profesori asistenți. Unul dintre profesorii asistenți este desemnat responsabil de sală, iar unul dintre profesorii asistenți va fi desemnat pentru scanarea lucrărilor scrise ale candidaților din sala de concurs, precum şi pentru accesarea şi utilizarea platformei de evaluare în vederea efectuării următoarelor operaţiuni:

a) marcarea în platformă a candidaţilor absenți, retraşi, eliminaţi şi a candidaţilor cărora li se anulează lucrările scrise în centrul de concurs;

b) încărcarea în platformă a lucrărilor scrise scanate color;

c) marcarea în platformă pentru fiecare lucrare scrisă scanată a numărului de pagini şi limba în care este redactată lucrarea.”

Ce nu pot avea candidații și profesorii asistenți asupra lor

Potrivit procedurii, candidații şi profesorii asistenți nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genți, poşete, ziare, reviste, cărți, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte dispozitive/mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanță, precum şi alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea concursului în condiții de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de concurs.

Ce pot avea candidații și profesorii asistenți asupra lor

Candidații pot avea dicționare pentru disciplinele latină sau greacă veche (elină) şi planurile de conturi pentru disciplina ,economic, administrativ, poştă”. Profesorii asistenți desemnați pentru scanarea lucrărilor scrise şi pentru utilizarea platformei de evaluare pot utiliza telefonul mobil doar pentru accesarea platformei de evaluare.

Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține proba scrisă

Art. 6 – „(10) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea, subiectul primit, ciornele şi semnează de predare. În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit obligatoriu de unul dintre profesorii asistenți până la revenirea în sala de concurs. În această situație, timpul alocat rezolvării subiectelor nu se prelungeşte.”

Ce se întâmplă cu cei care copiază

Art. 6 – „(14) Candidații care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinşi copiind, transmițând soluții cu privire la subiecte sau având asupra lor materiale nepermise, din categoria celor menționate la alin. (7) sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistați, sunt eliminați din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei din centrul de concurs, situație în care profesorii asistenți care asigură supravegherea sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal. Aceeaşi măsură se aplică și pentru orice altă tentativă de fraudă. Candidaților eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă li se aplică prevederile art. 73 alin. (4) din Metodologia-cadru aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 7495/2024.”

Când pot cere candidații anularea lucrării

Art. 6 – „(15) Candidații care din motive de sănătate sunt obligați să părăsească sala de concurs pot solicita anularea lucrării. În această situație se încheie un proces-verbal semnat de responsabilul de sală şi profesorii asistenți.

(16) Candidații care renunță din proprie inițiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declarații, şi pot părăsi sala după cel puțin două ore de la deschiderea plicului cu subiecte.

(17) În situațiile de la alin. (15) şi (16) lucrările scrise nu sunt se încarcă în platforma de evaluare, implicit nu se evaluează, iar în statistici candidații respectivi se raportează retraşi. Candidații nu au dreptul de a părăsi sălile de concurs având asupra lor subiecte de concurs, foi tipizate sau ciorne. Pe parcursul desfăşurării probei scrise profesorul asistent din sala de concurs, desemnat pentru accesarea şi utilizarea platformei de evaluare, marchează în platformă candidații retraşi şi eliminați, conform precizărilor transmise de Ministerul Educației și Cercetării.”

La expirarea timpului, candidații predau lucrările in faza în care se află

Conform procedurii, la expirarea timpului acordat pentru redactarea lucrării scrise, candidații predau lucrările in faza în care se află. 

Art. 6 – „(20) După ce finalizează redactarea lucrării, fiecare candidat numerotează foile de concurs, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colțul din dreapta, în spatiul dedicat, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, în situația în care candidatul a scris în total 5 (cinci) pagini. Se numerotează toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagină, precum şi cele pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către profesorii asistenți cu linie frântă în forma literei ,,Z”, folosind pix sau stilou cu cerneală de culoare albastră (anexa nr. 6). Profesorii asistenți și responsabilul de sală, cu excepția anulării spațiilor libere nescrise cu linie frântă în forma literei „Z”, nu semnează și nu fac nicio altă însemnare pe lucrările scrise sigilate.

(21) După finalizarea redactării lucrărilor, candidații predau lucrările scrise, subiectul şi ciornele responsabilului de sală, semnează în borderoul de predare a lucrărilor, menționând numărul de pagini scrise. Spațiile libere ale întregii lucrări se anulează cu linie frântă în forma literei ,Z”, utilizând pix sau stilou cu cerneală albastră (anexa nr. 6), de către un profesor asistent, în fața candidatului.”

Calendar Titularizare 2025

Primele rezultate la proba scrisă vor fi afișate în data de 22 iulie, la sediile inspectoratelor şcolare şi pe site-ul dedicat.

Contestaţiile se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene sau prin mijloace electronice (la adresele comunicate public de fiecare inspectorat școlar) în data de 22 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv în data de 23 iulie, până la ora 12:00.

Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul anterior menționat în data de 30 iulie.

Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, se va realiza în ședințe publice organizate de inspectoratele şcolare în perioada 31 iulie – 1 august.

Procedura de contestație

Potrivit procedurii, la avizierul fiecărui centru de concurs și pe uşa fiecărei săli de concurs se afişează şi informațiile privind depunerea/transmiterea şi înregistrarea contestațiilor la inspectoratele şcolare, astfel:

a) în data de 22 iulie 2025 contestațiile se depun, în scris, până la ora 21:00;

b) în data de 23 iulie 2025 contestațiile se depun, în scris, până la ora 12:00.

Transmiterea contestațiilor la inspectoratele școlare se poate realiza și electronic (scanat), prin poştă electronică, în data de 22 iulie 2025 și în data de 23 iulie 2025 până la ora 12:00.

Art. 5 – „(2) În contestație candidatul precizează următoarele informații: județul, numărul fişei de înscriere la concurs, numărul şi denumirea centrului de concurs, numele, inițiala/inițialele prenumelui tatălui, prenumele, codul numeric personal, disciplina la care a susținut proba scrisă în cadrul concursului și nota contestată, adresa de e-mail, numărul de telefon şi denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învățământ absolvite.

Contestația la proba scrisă se depune la inspectoratul școlar, personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procura notarială în original.

Candidatul anexează la contestația depusă/transmisă la inspectoratul școlar și o copie a buletinului de identitate/cărții de identitate. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.”

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Titularizare 2025 – cel mai mare număr de candidați din promoția curentă din ultimii 17 ani care vor să se angajeze în școli și grădinițe / Toate înscrierile au avut loc înainte de legea Bolojan
Vremea la Titularizare 2025: caniculă în sudul țării, disconfort termic ridicat și risc de averse în mai multe regiuni – prognoză ANM / Lista temperaturilor de la orele 9 și 12
Titularizare 2025 București – proba scrisă. Peste 3.700 de candidați dau concurs la 78 de discipline. Cei mai mulți înscriși sunt pentru educator sau învățător / Lista centrelor de examen
Titularizare 2025 – proba scrisă. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris a căror cerneală se poate şterge, potrivit procedurii oficiale. Desenele/graficele se pot realiza şi cu creion negru / Cum se corectează o greșeală

1 comment
  1. cei aproape 40k candidati pentru cate posturi lupta? concurenta/post e un semnal util pentru gradul de atractivitate al carierei didactice, dincolo de demagogia facila a lui ” vai, nu vom mai avea profesori”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Să-i dai pe copii afară din oră, să aibă altul grija lor, asta e cea mai mare prostie, spune profesorul Constantin Lomaca, despre „camera de detenție” românească

Trimiterea elevilor într-o cameră de detenție în școli trebuie aplicată „cu cap”, a susținut Constantin Lomaca, profesor la Franconian International School, în cadrul unei dezbateri despre Legea Învățământului Preuniversitar, organizată online…
Vezi articolul

Cadrele didactice cer Guvernului să aplice imediat şi integral Legea salarizării şi să poziţioneze profesorii mult mai sus decât în prezent în grila de salarizare care va fi elaborată anul viitor – Hăncescu, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ

Cadrele didactice cer Guvernului să aplice imediat şi integral Legea salarizării şi să poziţioneze profesorii mult mai sus decât în prezent în grila de salarizare, deoarece educaţia de calitate necesită…
Vezi articolul

Planuri-cadru bazate pe învățare, nu pe discipline, inspirate de Teoria Relativității, propuse de 300 de profesori: De ce obligăm elevul să vină la școală? Pentru disciplina fizică sau geografie, matematică sau istorie? Categoric, nu

„Proiectul de planuri cadru, în esență, nu a schimbat filosofia procesului de învățare. Totul rămâne centrat pe disciplina de învățământ. Elevul nu apare în ecuație, decât prin falsa oportunitate de…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Daniel David: Este inacceptabil să dai examen peste examen, anual, și tu ai luat o notă destul de bună, dar n-ai prins un post pentru titularizare / Pe 19 mai voi face o altă propunere pentru examenul de titularizare

Ministrul Educației, Daniel David, spune că pe 19 mai când va prezenta raportul privind diagnoza sistemului va face „o altă propunere pentru examenul de titularizare” pentru că „este inacceptabil să…
Vezi articolul