Peste 400 de pagini de amendamente și modificări la proiectele legilor Educației din partea ministerelor și instituțiilor obligatorii în procesul de avizare – surse / Greșeli de scriere, erori gramaticale, dezacorduri și virgule între subiect și predicat, printre reproșuri

2.892 de vizualizări
Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com
Proiectele de legi ale educației au strâns peste 400 de pagini de amendamente și propuneri de modificare din partea celor 13 ministere avizatoare și a instituțiilor de la care Ministerul Educației este obligat să obțină aviz pentru a putea propune Guvernului adoptarea. Potrivit surselor Edupedu.ro, cele mai multe amendamente au venit de la Ministerele Justiției și Finanțelor, 58 de pagini, respectiv 24.

Cele mai multe observații și recomandări au fost primite de la Consiliul Economic și Social – 154 de pagini pentru cele două proiecte de legi.

Consiliul Legislativ a transmis și el 135 de pagini de modificări, mai multe pentru proiectul legii învățământului superior (90) decât pentru proiectul de lege a învățământului preuniversitar (45).

Instituția responsabilă de redactarea actelor normative din punct de vedere al tehnicii legislative remarcă greșeli de scriere și gramaticale în cele două texte de lege. Astfel, Ministerul Educației ar trebui să revizuiască tot ce a scris – „este necesară revizuirea în ansamblu a proiectului”, fiind date exemple de virgule între subiect și predicat, dezacorduri între diferite părți de propoziție și alte asemenea greșeli.

Foto: captură aviz – Consiliul Legislativ

Ministerul Muncii a avut 13 pagini de amendamente formulate, conform surselor noastre.

Câte pagini de amendamente au trimis ministerele la proiectele de legi:

Instituția avizatoareNumărul de pagini
Ministerul Sănătății8
Ministerul Finanțelor24
Ministerul Familiei6
Ministerul Culturii2
Ministerul Agriculturii2
Ministerul Muncii13
Ministerul Transporturilor2
Ministerul de Interne10
Ministerul Apărării4
Ministerul Cercetării5
Ministerul Dezvoltării5
Ministerul Justiției58
Consiliul Economic și Social154
Consiliul Legislativ135
Curtea de Conturi2
Total432

Reamintim că Ligia Deca, ministra Educației, a declarat luni că proiectele de legi vor fi pe ordinea de zi a ședinței de miercuri, a Guvernului, când se va propune adoptarea și trimiterea acestora în Parlament pentru dezbatere.

DOCUMENTE Proiectele trimise în avizare sunt următoarele:

Înainte de trimiterea în avizare a proiectelor, Deca a anunțat că, în cele 9 zile în care proiectele au stat în așa-zisa consultare pe pagina Ministerului Educației, au fost primite peste 470 de propuneri de modificare.

Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. De rasul curcilor…Legea invatamantului cu greseli elementare…Asta spune totul despre functionarii din minister, inclusiv Min Invatamantului…

  2. O nouă dovadă de lipsă de profesionalism, de dezinteres, amatorism din partea inițiatorilor. Cine ar putea promova un astfel de proiect normativ decât o rușine de ministru și niște lingăi ordinari lipsiți de cele mai elementare noțiuni de gramatică? Ăștia decid organizarea Evaluării naționale și a Bac-ului. Vă mai amintiți ce spunea obositul Câmpeanu? La proiectele legilor educației se lucrează 7 zile din 7, până seara târziu. Avem dovada.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul anonim: Prin felul în care sunt organizate examenele de încheiere a situației și de corigență, evaluarea elevilor este doar o mimare a ceea ce ar trebui să fie / Probabil că și remunerația profesorului vizează, de fapt, rolul de paznic

În 38 de ani de activitate, după absolvirea unei facultăți de tip A, (așa era atunci) am prins „cele mai frumoase” momente: stagiu obligatoriu în școala cu predare în limba…
Vezi articolul

VIDEO Mircea Miclea: Inteligența Artificială va produce o mutație ecologică. Acest lucru se întâmplă cu toate tehnologiile critice. Funcția principală a școlii, în noul ecosistem, este de a ne face autonomi prin cunoaștere. Cu cât știm mai mult, cu atât suntem mai puțin vulnerabili la manipulări

Inteligența artificială (AI) nu este doar un salt tehnologic, ci o schimbare profundă a ecosistemului cognitiv și social, susține Mircea Miclea. Fondator al școlii cognitive în psihologia românească și fost…
Vezi articolul