Peste 44% dintre studenții și elevii de peste 16 ani au declarat că citesc site-uri de știri. Consumul de internet al tinerilor în 2019, ancheta INS

[jp_post_view]
Un procent de 44,6 dintre studenții și elevii de peste 16 ani au declarat că citesc online site-uri de știri, ziare și reviste, potrivit celei mai recente anchete INS despre „Accesul populaţiei la tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor – România 2019”. Media populației care folosește internetul pentru a citi informații (știri, ziare) online este de 54,9% între categoriile analizate, procente mai mari fiind înregistrate în rândul salariaților (62,1%), șomerilor (52,6%) și pensionarilor (48,4%). Doar patronii sau lucrătorii pe cont propriu înregistrează o proporție mai scăzută decât a elevilor și studenților la acest capitol, potrivit datelor analizate.

În privința accesului la informații prin intermediul internetului, pentru „căutarea de informaţii despre sănătate (ex, leziuni, boli, nutriţie, îmbunătăţirea sănătăţii)”, elevii au cel mai mic interes – doar 25,9% declarând că acceseaza astfel de informatii în mediul online, față de 42,4% media generală.

În schimb elevii de peste 16 ani și studenții sunt pe locul al doilea în privința „găsirii de informaţii despre bunuri sau servicii” cu 45,5%, după salariați (52,3%).

  • Comunicarea prin rețelele de socializare e în scădere, dar comunicare online e în creștere

Folosirea internetului pentru comunicarea pe rețele de socializare este în scădere față de anul trecut, potrivit datelor analizate de Edupedu.ro. Concret, participarea la reţele de socializare (crearea profilului de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuţii la Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat etc,) a ajuns în 2019 la 89,8% față de 95,4% în 2018.

Utilizarea mesageriei instant de exemplu, prin Skype, Messenger, WhatsApp, Viber (comunicarea prin sms nu este inclusă) a fost pentru prima dată inclusă în studiu, iar 64,3% dintre studenții și elevii de peste 16 ani au răspuns că folosesc aceste aplicații, cel mai mare procent dintre toate categoriile (salariați – 54,8%, patroni – 43,2%, șomeri 52,2%, pensionari –  32,8%).

A crescut în schimb la un maximum istoric gradul de folosire a internetului pentru comunicare online în rândul studenților și elevilor de peste 16 ani. De la 98%, cât era în 2018, a ajuns la 99,3%. Cea mai mare creștere la capitolul comunicare a avut loc datorită majorării cu 13,2% a apelurilor vocale sau video pe internet, prin Skype, Messenger, WhatsApp, FaceTime, Viber sau alte aplicații dedicate. Acest segment este acum la 80%, față de 66,8% în 2018.

  • Internet pentru creativitate și muzică

Peste 35% dintre elevii de peste 16 ani și studenții chestionați de INS folosesc internetul pentru ”încărcarea creaţiilor proprii (text, fotografii, muzică, video, software etc,) pe orice site web care urmează să fie împărţit de utilizatori”. Procentul respondenților este cel mai mare dintre toate categoriile analizate.

Aproape 67% spun că stau pe internet „pentru a asculta muzică (ex, la posturile de radio, muzica înregistrată)”, din nou fiind cea mai mare proporție dintre toate categoriile analizate. Următoarea categorie după statutul ocupațional fiind cea a șomerilor (45,4%).

Când au fost întrebați dacă folosesc internetul pentru „vânzarea de produse şi servicii de ex, prin licitaţie online (ex: eBay), doar 2,8% au răspuns afirmativ, fiind cel mai mic procent dintre categoriile analizate. În privința folosirii „internet bankingului„ (adică dacă fac operaţiuni bancare prin intermediul internetului), elevii de peste 16 ani și ștudenții au declarat că fac asta într-un procent de 5,5. În condițiile în care 16,8% dintre salariați folosesc internet banking-ul, 7,6% dintre patroni și doar 2,2% dintre pensionari.

  • Cumpărăturile studenților și elevilor de pste 16 ani: haine, haine, haine

Categoria de îmbrăcăminte și încălțăminte este cea dominantă pentru categoria studenților și elevilor de peste 16 ani în materie de cumpărături online. O analiză a datelor pentru ultimii 4 ani pentru această categorie de populație arată că deși este la cel mai mic nivel, procentual vorbind, categoria de îmbrăcăminte este de departe motivul pentru care fac shopping online cei mai mulți tineri.

Apare o creștere ușoară și pentru categoria filme/muzică, iar cărțile ajung la un minimum al ultimilor 4 ani, după cum se poate vedea în graficul precedent.

FOTO: Imagine de Free-Photos de la Pixabay


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Situațiile de criză aduc cuplurile împreună și le determină să-și construiască fonduri de urgență. Totuși, este nevoie mai mare de educație financiară – studiu / Trei tipologii de cupluri din perspectiva relației cu banii

Majoritatea cuplurilor de lungă durată și care locuiesc împreună pun veniturile la comun, iar datoriile și crizele apropie cuplurile, și le determină să aibă un fond de urgență, arată studiul…
Vezi articolul

România – pe ultimul loc în Uniunea Europeană la educația online: doar 1 din 10 utilizatori români a apelat la cursuri pe Internet sau materiale de învățare online în 2022-2023 / Acum cinci ani, România depășea majoritatea țărilor est-europene

Aproape o treime dintre utilizatorii de Internet cu vârste între 16 și 74 de ani din Uniunea Europeană au apelat, în 2023, la cursuri online sau au folosit materiale online…
Vezi articolul

Coșul minim pentru un trai decent al unei familii cu doi copii de școală este de aproape 10.000 de lei pe lună, cu peste 15% mai mult ca anul trecut – raport / Educația – a patra cea mai mare presiune pe buget, după alimente, întreținerea casei și îmbrăcăminte

Valoarea coșului minim de consum pentru un trai decent pentru anul 2023, raportată la luna septembrie, a fost de 9.978 de lei pe lună pentru o familie cu doi copii…
Vezi articolul

ANALIZĂ Cu cât e mai mare gradul de educație în rândul femeilor, cu atât e mai mică răspândirea obezității, potrivit datelor Eurostat / În privința bărbaților, „nu a existat un model clar care să asocieze nivelurile de educație cu indicele masei corporale”

Cu cât e mai mare educația în rândul femeilor, cu atât e mai mică obezitatea, potrivit datelor Eurostat. Acest trend a avut loc în toate statele membre UE, inclusiv în…
Vezi articolul