Posturile didactice vacante în anul școlar 2024-2025, actualizate de unele inspectorate școlare

8.591 de vizualizări
Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com
Posturile didactice vacante pe parcursul anului școlar 2024-2025 sunt actualizate constant de unele inspectorate școlare. La sfârșitul lunii august 2024, Ministerul Educației a aprobat  noile reguli de angajare pentru profesori pe posturile care rămân libere în timpul anului școlar.

Lista posturilor vacante – ISJ Covasna

Testări pentru ocuparea posturilor didactice organizate de unitățile de învățământ 2024-2025 – ISMB

Concursuri pentru ocuparea posturilor didactice organizate de unitățile de învățământ 2024-2025 – ISMB

Iată de prevede metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025:

Articolul 104 – „(3) „Posturile didactice/catedrele care se vacantează după începerea anului școlar 2024-2025 se atribuie de ISJ/ISMB, în ordine, după cum urmează:

a) pentru completarea catedrelor cadrelor didactice titulare, precum și cadrelor didactice titulare a căror restrângere de activitate a fost soluționată prin detașare în interesul învățământului pentru nesoluționarea restrângerii de activitate pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate pentru care nu au studii corespunzătoare;

b) pentru completarea catedrelor cadrelor didactice calificate angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată repartizate pe catedre incomplete, cu respectarea prezentei Metodologii;

c) prin detașare în interesul învățământului sau la cerere cadrelor didactice titulare rămase nesoluționate după derularea etapelor mobilității personalului didactic de predare, potrivit Calendarului și candidaților calificați prevăzuți în anexa nr. 18, rămași nerepartizați după derularea etapelor mobilității personalului didactic de predare, potrivit Calendarului, care îndeplinesc condițiile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor, cu respectarea prezentei Metodologii;

d) prin detașare în interesul învățământului sau la cerere personalului didactic de predare titular, precum și candidaților prevăzuți la art. 24 alin. (6), care au promovat examenul național de definitivare în învățământ, sesiunea 2024, care solicită detașare în afara Calendarului, cu respectarea prezentei Metodologii;

e) candidaților angajați cu contract individual de muncă pe perioadă determinată cu norma didactică de predare incompletă, în vederea completării normei cu ore din învățământul gimnazial, conform prevederilor art. 9 alin. (4);

f) în regim de plata cu ora personalului didactic de predare calificat cuprins în programe recunoscute de Ministerul Educației, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfășura activități didactice în unități de învățământ preuniversitar situate în medii dezavantajate angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată;

g) în regim de plata cu ora personalului didactic de predare titular, în condițiile prezentei Metodologii;

h) în regim de plata cu ora personalului didactic de predare calificat angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în condițiile prezentei Metodologii;i) în regim de plata cu ora personalului didactic de predare asociat și pensionat calificat, în condițiile prezentei Metodologii;

j) candidaților cu studii corespunzătoare postului, rămași nerepartizați după concursul organizat de ISJ/ISMB la nivel județean/nivelul municipiului București, în condițiile prezentei Metodologii;

k) candidaților fără studii corespunzătoare postului, rămași nerepartizați după concursul organizat de ISJ/ISMB la nivel județean/nivelul municipiului București, în condițiile prezentei Metodologii.

Articolul 105 – În situația în care posturile didactice/catedrele eliberate pe parcursul anului școlar 2024-2025 nu pot fi ocupate la nivelul ISJ/ISMB, conform prevederilor art. 104 alin. (3), consiliile de administrație din unitățile de învățământ sunt abilitate să organizeze și să desfășoare individual, la nivelul consorțiilor sau prin asocieri temporare la nivel local, concursuri pentru ocuparea posturilor didactice în vederea angajării cu contract individual de muncă pe perioadă determinată a personalului didactic de predare calificat. În mod excepțional, în lipsa personalului didactic de predare calificat, consiliile de administrație din unitățile de învățământ pot organiza testări prin interviu și lucrare scrisă, în profilul postului solicitat, în vederea angajării cu contract individual de muncă pe perioadă determinată de cel mult un an școlar a personalului fără studii corespunzătoare postului, respectiv până la revenirea titularului pe post/catedră în situația posturilor didactice/catedrelor rezervate sau până la solicitarea postului/catedrei de un cadru didactic calificat.”

Calendarul anului școlar 2024-2025

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie — 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Posturile neocupate de profesori în anul școlar 2024-2025, actualizate de unele inspectorate școlare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doar 3,04% din PIB pentru învățământ, prin Ministerul Educației, potrivit bugetului pe 2025 adoptat de Parlament / Ministerul estimează un buget total pentru învățământ, din toate sursele de finanțare, de 4,5% din PIB / Cercetarea – sub 0,2% din PIB

Ministerul Educației și Cercetării primește pentru Învățământ, în bugetul pe anul 2025, propus de guvern și adoptat miercuri seară de Parlament, 58,06 miliarde de lei, reprezentând 3,04% din PIB-ul prognozat…
Vezi articolul

Ministrul Educației, după cele mai bune rezultate la Evaluarea Națională din ultimii 16 ani, în ziua în care explică tăierea burselor: Nu are nicio legătură. Nu mai faceți legături de acest tip. Sistemul de bursă pe care îl avem este anormal, vreau să îl aducem în normalitate de dragul copiilor

Ministrul Educației, Daniel David, a fost confruntat de jurnaliști în conferința de presă de joi, 3 iulie, cu privire la faptul că rezultatele de la Evaluarea Națională publicate azi, indică…
Vezi articolul

Geografia să fie inclusă în aria „Științe“, la Bacalaureat, lângă Matematică, Chimie, Fizică și Biologie, în proiectul legii educației – solicitare depusă la Guvern de Societatea de Geografie din România și Comitetul Național de Geografie al Academiei Române – document

Reprezentanții Societății de Geografie din România și Comitetului Național de Geografie al Academiei Române solicită premierului Nicolae Ciucă includerea disciplinei Geografie în examenul de Bacalaureat prevăzut de proiectul legii educației,…
Vezi articolul
angajatori caută să recruteze studenți

România vrea să participe la Programul OCDE de evaluare a competențelor-cheie ale adulților, PIAAC. Colectarea datelor pentru testarea „PISA pentru adulți” va avea loc în 2024-2029, iar costurile estimate se ridică la 3,1 milioane de euro

România intenționează să adere la Programul pentru evaluarea internațională a competențelor adulților (PIAAC), program prin care Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) evaluează competențe-cheie ale adulților cu vârste între…
Vezi articolul