Povestea italianului care a absolvit facultatea la 96 de ani – „Vecinii mă întrebau: de ce te mai agiți, la vârsta ta? Nu înțelegeau cât e de important să-ți îndeplinești un vis”

2.384 de vizualizări
Giuseppe Paterno la primirea diplomei / Sursa: Captura Youtube – La Repubblica
Italianul Giuseppe Paternò și-a dorit să meargă la universitate încă de pe când copilărea în Sicilia, în anii 1930. N-a putut să o facă de-a lungul deceniilor, din cauza sărăciei, războiului și nevoii de a-și întreține familia, dar acum, la 96 de ani, și-a realizat visul, devenind, la capătul unui an universitar afectat de epidemia de Covid, cel mai bătrân absolvent de facultate din Italia, potrivit The Guardian. Paternò, fost muncitor feroviar și veteran al celui de-al doilea război mondial, a absolvit studiile de filosofie la Universitatea din Palermo.

Publicația britanică îl citează pe Paternò, cel mai mare dintr-un grup de șapte frați, spunând că „studiul a fost mereu cea mai mare aspirație a mea, dar familia nu a putut să-mi plătească educația. Am fost o familie mare și foarte săracă”.

El a început să muncească de mic, la o berărie din Palermo, a fost telegrafist pentru pentru armata italiană în timpul războiului mondial, apoi s-a angajat ca muncitor feroviar, slujbă care nu i-a plăcut, dar pe care a urmat-o pentru a-și putea întreține familia. A absolvit liceul la seral, la vârsta de 31 de ani.

Bătrânul s-a înscris la Filosofie, la Universitatea din Palermo, în 2017, iar despre aceste studii spune:

  • „Mă trezeam la șase dimineața ca să studiez. Foloseam o veche mașină de scris, pentru a scrie lucrăriile. Mă odihneam după-amiaza, iar seara învățam din nou, până la miezul nopții. Vecinii mă întrebau: „De ce te mai agiți, la vârsta ta? Dar ei nu înțelegeau cât de important e să-ți îndeplinești un vis, indiferent de vârstă.”

Înaintea ultimelor examene, pandemia Covid-19 risca să îi blocheze absolvirea, iar cursurile s-au mutat pe platforme de învățare la distanță, fapt pentru care Paternò a trebuit să se obișnuiască și cu acestea. Fiul său i-a zis să amâne cursurile până la toamnă, dar l-a refuzat, gândindu-se la vârsta sa înaintată.

Când a absolvit – primul din grupa sa – el a descris momentul drept unul dintre cele mai fericite din viața sa. Iar acum și-a stabilit un nou obiectiv: „Mă gândesc să urmez un master. Mama a trăit până la 100 de ani. Dacă numerele și genetica țin cu mine, mai am patru ani.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTĂ Peste jumătate dintre școlile din București au ales să desfășoare programele Săptămâna Verde și Școala Altfel legate de o vacanță, arată datele ISMB / Elevii din 143 de școli fac activități din aceste programe imediat după vacanța de toamnă, între 6 și 10 noiembrie. Peste 300 de școli au Săptămâna Verde înainte de vacanța de Paște

Peste jumătate dintre școlile din București au ales să desfășoare programele Săptămâna Verde și Școala Altfel înaintea sau în continuarea unei vacanțe, arată datele centralizate de ISMB, obținute de Edupedu.ro.…
Vezi articolul
Marius Andruh / Foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

Profesorul Marius Andruh: Nu poți să vii sec, îmbufnat, scorțos atunci când îi pregătești pe elevi. Subiectele trebuie să fie atractive, să simtă că e ceva jucăuș acolo. Seriozitatea nu se pierde atunci când vezi predarea ca pe un joc

Marius Andruh, vicepreședintele Academiei Române, a declarat că „s-a interpretat la un moment dat faptul că prea am împins predarea chimiei către joacă. Nu este o joacă gratuită, copilul trebuie…
Vezi articolul

Prioritățile pentru „Școala altfel” în 2023-2024, stabilite de Ministerul Educației: Prevenirea consumului de droguri, a violenței școlare, a discriminării, reducerea obiceiurilor alimentare nesănătoase

Metodologia de organizare a Programului național „Școala altfel” va fi publicată în Monitorul Oficial și au fost stabilite prioritățile Programului național „Școala altfel” în anul școlar 2023-2024, a anunțat Ministerul…
Vezi articolul

Profesorul de matematică Bogdan Enescu: Problemele de la olimpiada internațională sunt îngrozitor de grele. Dificultatea a crescut chiar foarte mult / Subiectele de la a XI-a și a XII-a sunt la nivel de olimpiade studențești din străinătate

Problemele de la olimpiada internațională de matematică au un nivel de dificultate foarte mare față de acum câteva zeci de ani, spune profesorul Bogdan Enescu de la Colegiul Național „Bogdan…
Vezi articolul