Premierul Marcel Ciolacu: Realizarea reformelor din PNRR devine principalul criteriu de evaluare a miniștrilor. Cine nu poate ține ritmul va plăti inclusiv cu funcția / România a reușit să atragă doar 500 de milioane de euro din cele 3,5 miliarde pentru investiții în Educație, în mandatul Ligiei Deca

1.374 de vizualizări
Marcel Ciolacu / Foto: gov.ro
Premierul Marcel Ciolacu a spus joi, 13 februarie, la începutul ședinței de Guvern, că principalul criteriu de evaluare a miniștrilor va fi realizarea reformelor din PNRR, iar miniștrii care „nu pot ține ritmul vor plăti inclusiv cu funcția”.
  • În cei trei ani și jumătate au fost doi miniștri la Educație: Sorin Cîmpeanu (din decembrie 2020 – septembrie 2022) și Ligia Deca (octombrie 2022 – decembrie 2024)

Realizarea reformelor din PNRR devine principalul criteriu de evaluare a miniștrilor. Nu voi ezita să iau măsuri severe unde nu apar progrese consistente în lunile următoare. Cine nu poate ține ritmul va plăti inclusiv cu funcția”, a spus premierul Ciolacu la începutul ședinței de Guvern, joi, 13 februarie.

Pe componenta de Educație, țara noastră nu a reușit să atragă nici măcar un sfert din fondurile europene prin PNRR pentru componenta Educație, cu un an și jumătate înainte de termenul final pentru folosirea banilor din acest program european, potrivit unui răspuns al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) trimis la solicitarea Edupedu.ro.

Mai exact, „până la data de 5 decembrie 2024, valoarea totală a fondurilor PNRR utilizate în cadrul Componentei 15 – Educație este 505.580.643 euro”, transmite Ministerul. România mai are timp un an și jumătate, până în 31 august 2026, să cheltuie toți banii puși la dispoziție prin PNRR pe componenta de Educație. Cele peste 3 miliarde și jumătate de euro trebuie folosiți pentru investiții în universități, construirea și dotarea de creșe, dotarea școlilor și laboratoarelor de știință și reducerea abandonului școlar.

Componenta 15 – Educație cuprinde 7 reforme și 18 investiții, beneficiază de o alocare financiară totală de 3 miliarde și jumătate euro.

Fondurile aferente domeniului educației sunt distribuite pe mai multe investiții, potrivit MIPE:

  • Construirea și echiparea a 110 creșe, alocare: 240.030.000 euro;
  • Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ, alocare: 478.500.000 euro;
  • Dotarea sălilor de clasă preuniversitare și a laboratoarelor de știință/cabinetelor școlare, alocare: 600.000.000 euro;
  • Sprijinirea unităților de învățământ cu risc mediu și ridicat de abandon școlar, alocare: 500.000.000 euro;
  • Digitalizarea universităților și pregătirea acestora pentru profesiile viitorului, alocare: 234.000.000 euro;
  • Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de microbuze verzi, alocare: 425.000.000 euro.

Edupedu.ro a scris în martie 2024 despre dezastrul la cheltuirea banilor europeni în școlile din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS, care s-a realizat cu bani din PNRR – doar 350 de milioane de lei într-un an și jumătate.

Vezi aici stadiul proiectelor din Educație prin PNRR.


3 comments
  1. Povesti de adormit copii.

    Licitațiile pt dotarea școlilor prin PNRR sunt fie anulate, fie amânate fie reluate.
    Primăriile NU au fost capabile să gândească loturi de achiziție dimensionate pt puterea firmelor românești.

    In comune și orașe mici nu sunt probleme. Unii au deja echipamentele si le folosesc de luni de zile.

    In orasele mai mari NU au fost făcute nici măcar oferte pt un lot de produse (pt ca le-au pus pe toate la grămadă fără să se gândească că nimeni nu poate livra 200 de table interactive in, 1000 de computere, 60 de laboratoare in 3 luni)
    In plus de când au lansat ei licitațiile și până acum pretul a crescut cu 30 la sută și NU mai ofertează nimeni.

    Asta e situația în învățământ si probabil peste tot.

    De asemenea in stilul românesc se folosește secretomania in loc sa fie pe toate canalele anunțul că se caută firme pt achiziții.

    Așteptând firmele de partid (cele 2,3) vor rămâne cu banii neincasati si vor găsi niste tapi ispășitori.

    Căutați in SEAP la fiecare UAT ,,Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar” componenta C15 Educație.

    Nu am luat in calcul contracte anulate, reziliate sau neonorate adică altă tactică de a gonfla succesul.

  2. De ce ne mai miram la Educație? A făcut cineva evaluarea ministrului educației la timp, cât a fost în funcție atâta amar de vreme? Ne „indignam” acum!

  3. N as prea crede,pe d na Deca ați numit o secretar general al Comisiei Naționale a României pentru UNESCO🤮.La ce antrenament de a distruge tot ce atinge ,sigur poate distruge și UNESCO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista intermediară cu proiectele eligibile în apelul pentru formarea a peste 100.000 de profesori în pedagogie digitală, de 80 de milioane de euro, publicată de Ministerul Educației / Pe listă sunt 13 universități din țară, dintre care trei sunt private

Ministerul Educației a publicat miercuri, 31 iulie, lista intermediară cu proiectele eligibile în apelul pentru formarea a peste 100.000 de profesori în pedagogie digitală. Sunt 19 proiecte declarate admise, dintre…
Vezi articolul

Eu aș sta la școală și 60 de ore, dar nu mi se pare echitabil ca aceste activități să le fac absolut gratuit, spune profesorul Ovidiu Șontea / Unii profesori nu sunt plătiți pentru corectura și asistențele unor concursuri, semnalează acesta

Ovidiu Șontea, profesor de Matematică la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „eu aș sta la școală și 60 de ore”, „dar nu mi…
Vezi articolul

Ministerul Educației: Toți profesorii au obligația legală să facă educație rutieră, nu doar diriginții. Modul în care se va implica fiecare va fi stabilit în consiliul clasei. Cele 3 ghiduri de educație rutieră pentru învățământul primar, gimnazial și liceal

Ministerul Educației atrage atenția în ghidurile de educație rutieră că nu doar diriginții sunt responsabili pentru educația rutieră în școli. Toate cadrele didactice vor fi implicate să îi învețe pe…
Vezi articolul

Mai mulți elevi în clasă asigură învățământ de cantitate, nu de calitate, spune directorul Cătălin Zaman: „nu poate să înțeleagă multă lume” creșterea, care vine „în contextul unei natalități scăzute”/ „O întrebare la care nu găsim răspunsul”, în momentul înscrierilor la liceu: câți copii vom avea la clasa a IX-a, în fiecare clasă

„E o întrebare și asta, să știți, la care nu găsim răspunsul: câți copii vom avea la clasa a IX-a în fiecare clasă? Pentru că au fost scoase ore pe…
Vezi articolul