Premiile de peste 43 de milioane de euro, acordate angajaților Romsilva „fără o justificare reală”, ar fi putut însemna combaterea abandonului școlar în 216 școli

[jp_post_view]
Foto: Ilona Andrei – G4Media.ro
Circa un milion de lei a alocat în Ministerul Educației, prin PNRR, unui proiect de reducere a abandonului școlar, în perioada 2022-2025. Asta înseamnă 200.000 de euro. Ministrul mediului a anunțat luni seara că a descoperit, în urma unui control al Curții de conturi la Romsilva – o agenție a statului care gestionează fondul forestier – că angajații instituției ar fi primit premii de performanță în suma de 216 milioane de lei, scrie G4Media.ro. Adică circa 43,2 milioane de euro.

În condițiile în care un grant oferit unei școli a fost de 200.000 de euro, banii dați ca premii, despre care ministrul Mircea Fechet spune că erau acordați „fără o justificare reală a performanţelor acestora”, ar fi putut să contribuie la combaterea abandonului școlar în circa 216 școli, potrivit unui calcul simplu.

Ministrul precizează faptul că „clasele de salarizare şi sporurile acordate s-au stabilit prin negociere individuală, astfel că s-a ajuns la situaţii în care salariaţi care ocupă acelaşi post au negociat niveluri salariale şi sporuri diferite. De asemenea, Regia a practicat un tratament diferenţiat pentru aceeaşi categorie de salariaţi. Acelaşi tip de spor a fost acordat în procente diferite, fără criterii obiective şi transparente, iar angajaţi pe posturi de execuţie au negociat şi obţinut salarii şi sporuri mai mari decât cei aflaţi pe posturi de conducere”.

Ce fac școlile ca să reducă abandonul școlar cu un buget de 1 milion de lei pe 3-4 ani

În PNRAS – Programul Național pentru Reducwerea Abandonului Școlat, în prima rundă care a început în 2022, circa 650 de școli și-au îmbunătățit indicatorii și au avut progres pe mai multe aspecte.

Printre măsurile luate de școli, documentate într-iun raport al Băncii Mondiale la comanda Ministerului Educației și Cercetării, se numără:

  • dotări pentru o infrastructură școlară modernă și digitalizarea școlilor (echipamente digitale, softuri)
  • oferirea de ore de educație remedială, de masă caldă și activități de consiliere elevilor
  • sprijin material direct
  • formarea, dezvoltarea și diversificarea competențe profesionale ale cadrelor didactice pentru a-și adapta metodele în funcție de nevoile elevilor
  • oferte diversificată de activități extrașcolare
  • dezvoltarea organizațională a școlilor.

O analiză detaliată a programului PNRAS runda I, poate fi citită aici.


1 comment
  1. Articole incredibile referitor la Romsilva, salarii,prime etc.Masuri luate cînd.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere organizată de Edupedu.ro și World Vision România

EXCLUSIV Cercetătorul Dacian Dolean, despre rezultatele PISA 2022: Problema noastră este că avem prea multe soluții, sfaturi și afirmații și prea puține întrebări / O soluție oferită a fost alocarea a zeci de milioane de euro pentru cursuri de formare, dar nu am citit întrebări legate de efectul lor asupra elevilor

„Problema noastră nu este că nu avem soluții, sfaturi și afirmații. Problema este că avem prea multe, dar și avem prea puține întrebări”, a spus cercetătorul Dacian Dolean, referitor la…
Vezi articolul

La Evaluarea Națională 2025 timpul de vizualizare a lucrărilor înainte de contestații va crește, după ce au existat situații punctuale în care elevii au avut prea puțin timp la dispoziție, spune secretarul de stat Sorin Ion

Secretarul de stat Sorin Ion a spus că timpul de vizualizare a lucrărilor înainte de contestații ar putea crește anul acesta la Evaluarea Națională. Secretarul de stat nu a precizat…
Vezi articolul

DOCUMENT Școlile trebuie să se asigure că toți elevii sunt promovați în aplicația informatică SIIIR, până pe 21 august, potrivit Ministerului Educației / Clasele fără elevi vor fi radiate pe 29 septembrie

Până pe 21 august, școlile trebuie să se asigure că sunt promovați toți elevii în aplicația informatică „Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România”, se arată într-o adresă a Ministerului…
Vezi articolul

Curriculumul de liceu în Polonia, a doua țară est-europeană cu cele mai bune rezultate în PISA, invocată drept potențial reper și pentru planurile-cadru din România: Accent pe limbă și literatură, matematică, limbi străine / Istoria – predată 4 ani, științele – doar 3 în trunchiul obligatoriu / Religia și „Educația pentru familie” – la alegerea elevilor și părinților

Limba și literatura, matematica, limbile străine, dar și istoria sunt disciplinele cărora li se acordă cea mai multă atenție în curriculumul de liceu din Polonia, a doua țară din Europa…
Vezi articolul