Premiile de peste 43 de milioane de euro, acordate angajaților Romsilva „fără o justificare reală”, ar fi putut însemna combaterea abandonului școlar în 216 școli

[jp_post_view]
Foto: Ilona Andrei – G4Media.ro
Circa un milion de lei a alocat în Ministerul Educației, prin PNRR, unui proiect de reducere a abandonului școlar, în perioada 2022-2025. Asta înseamnă 200.000 de euro. Ministrul mediului a anunțat luni seara că a descoperit, în urma unui control al Curții de conturi la Romsilva – o agenție a statului care gestionează fondul forestier – că angajații instituției ar fi primit premii de performanță în suma de 216 milioane de lei, scrie G4Media.ro. Adică circa 43,2 milioane de euro.

În condițiile în care un grant oferit unei școli a fost de 200.000 de euro, banii dați ca premii, despre care ministrul Mircea Fechet spune că erau acordați „fără o justificare reală a performanţelor acestora”, ar fi putut să contribuie la combaterea abandonului școlar în circa 216 școli, potrivit unui calcul simplu.

Ministrul precizează faptul că „clasele de salarizare şi sporurile acordate s-au stabilit prin negociere individuală, astfel că s-a ajuns la situaţii în care salariaţi care ocupă acelaşi post au negociat niveluri salariale şi sporuri diferite. De asemenea, Regia a practicat un tratament diferenţiat pentru aceeaşi categorie de salariaţi. Acelaşi tip de spor a fost acordat în procente diferite, fără criterii obiective şi transparente, iar angajaţi pe posturi de execuţie au negociat şi obţinut salarii şi sporuri mai mari decât cei aflaţi pe posturi de conducere”.

Ce fac școlile ca să reducă abandonul școlar cu un buget de 1 milion de lei pe 3-4 ani

În PNRAS – Programul Național pentru Reducwerea Abandonului Școlat, în prima rundă care a început în 2022, circa 650 de școli și-au îmbunătățit indicatorii și au avut progres pe mai multe aspecte.

Printre măsurile luate de școli, documentate într-iun raport al Băncii Mondiale la comanda Ministerului Educației și Cercetării, se numără:

  • dotări pentru o infrastructură școlară modernă și digitalizarea școlilor (echipamente digitale, softuri)
  • oferirea de ore de educație remedială, de masă caldă și activități de consiliere elevilor
  • sprijin material direct
  • formarea, dezvoltarea și diversificarea competențe profesionale ale cadrelor didactice pentru a-și adapta metodele în funcție de nevoile elevilor
  • oferte diversificată de activități extrașcolare
  • dezvoltarea organizațională a școlilor.

O analiză detaliată a programului PNRAS runda I, poate fi citită aici.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca: N-aş spune nu unei candidaturi la Președinție, dar avem nevoie de o analiză sociologică, de o strategie serioasă, de o consultare a poporului / Nu mă propun, am fost propus

Rectorul Universității Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca a subliniat că n-ar spune nu în privința unei candidaturi la președinția României, într-o declarație la Prima News. David a subliniat că nu se autopropune pentru…
Vezi articolul

Peste 100 dintre cele mai defavorizate școli vor fi ocolite de banii PNRR: Există „temeri întemeiate că finanțarea destinată reducerii abandonului școlar nu va ajunge acolo unde este cea mai mare nevoie”, avertizează asociația Human Catalyst

Multe dintre cele mai dezavantajate școli din România sunt excluse de la șansa de a fi sprijinite cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), avertizează, miercuri, Asociația…
Vezi articolul

Doar vaccinarea cadrelor didactice și a personalului auxiliar nu asigură un status imunologic, în așa fel încât să permită imediat deschiderea școliilor, spune Ioana Stăncel, expert în politici de sănătate publică

Doar vaccinarea cadrelor didactice și a personalului auxiliar nu asigură un status imunologic, în așa fel încât să permită imediat deschiderea școliilor, a explicat la Digi24 Ioana Stăncel, expert în…
Vezi articolul

FOTO VIDEO Condițiile insalubre din căminele Academiei de Poliție: câte 16 studenți în cameră, șobolani pe holuri, tencuială căzută și fără apă caldă / Răspunsul Academiei: Majoritatea imaginilor nu reflectă fidel realitatea. Spațiile destinate studenților au fost igienizate

Condițiile insalubre în care trăiesc studenții din căminele Academiei de Poliției au fost aduse în atenție de Sindicatul Europol, potrivit adevărul.ro. „Viitorii polițiști sunt nevoiți să stea câte 16 într-o…
Vezi articolul