Premiul european pentru Grădina Senzorială de Învățare „Magic” de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, inaugurată în pandemie

313 vizualizări
Grădina Senzorială de Învățare „Magic”
Gradina senzorială Magic / Foto: Facebook – Mihai Chirica
Pentru premiul European Innovative Teaching Award acordat în acest an au fost selectate cele mai bune 98 de proiecte Erasmus+ finalizate care au vizat tema strategică „Învățarea împreună, promovarea creativității și sustenabilității”, se arată într-un comunicat de presă.

Proiectul implementat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a câștigat premiul European Innovative Teaching Award (EITA) acordat de Comisia Europeană pentru proiectul „Spații inovatoare de învățare pentru copiii cu vârste cuprinse între 0 și 10/11 ani (TELESPA) la categoria „Educație Timpurie” (Early Childhood Education and Care).

„În cadrul proiectului TELESPA s-a realizat un studiu de cercetare asupra abordărilor şi practicilor educaţionale privind spațiile de învățare și competențele profesorilor, s-a elaborat un ghid pedagogic internaţional pentru educatorii și profesorii pentru educaţie timpurie şi școlile primare și s-a derulat un curs de instruire pentru educatorii și profesorii pentru educaţie timpurie şi școlile primare. De asemenea, au fost amenajate 5 laboratoare aplicate pe spațiile de învățare, 6 grădini senzoriale și o rețea de mentorat între universități, școli, grădinițe, creşe și alte organizații educaționale pentru a reduce dificultățile cu care se confruntă profesorii în practica educaţională și în primii ani de carieră profesională.”

Prin proiectul TELESPA a fost amenajată Grădina Senzorială de Învățare „Magic”, în parcul Titu Maiorescu al UAIC, care este dedicată copiilor cu vârste cuprinse între 0 și 11 ani și conține materiale educaționale de exterior destinate procesului de învăţare, structurate pe domenii de dezvoltare specifice vârstelor mici prin integrarea tuturor simţurilor.

Ce conține grădina senzorială?

Spirale senzoriale de diferite texturi, un glob pământesc, panouri tip staţie meteo, jocuri educative, tunelul culorilor, băncuța curcubeu, panouri cu iluzii optice. “De asemenea, grădina mai conține echipamente care stimulează termocepția (termometre, stropitori, măsuță pentru nisip și apă), cronocepția (ceas solar, clepsidre), echilibriocepția (tobogane, fotolii suspendate, balansoare) sau sensibilitatea proprioceptivă (oglinzi deformatoare, oglinzi convexe).”

Investiția alocată prin fondurile proiectului pentru amenajarea Grădinii Senzoriale „Magic” a fost în valoare de 25.146 lei. 

„Proiectul „Spații inovatoare de învățare pentru copiii cu vârste cuprinse între 0 și 10/11 ani (TELESPA)”, în valoare de 246.189 euro, a fost implementat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și a avut ca scop creșterea calității și relevanței pregătirii profesorilor pentru educația timpurie și școala primară prin dezvoltarea, testarea și implementarea de abordări pedagogice şi practici educaționale inovatoare privind spațiile de învățare pentru copiii cu vârste între 0-10/11 ani”, potrivit comunicatului.

Ceremonia de acordare a premiilor are loc pe 25 octombrie 2022.  

Proiectul a avut ca parteneri două instituții educaţionale din România și cinci instituţii din străinătate (Institutul Politehnic din Bragança – Portugalia, Universitatea Latvia din Riga – Letonia, Grădiniţa „Austrina” din Riga – Letonia, Universitatea Ege din Izmir – Turcia și Şcoala Primară Anafartalar din Izmir – Turcia). 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții îi arată ministrei Ligia Deca soluția pentru a-i opri pe rectorii cu 2 sau 3 mandate să mai candideze la șefia universităților / Plus: ANOSR cere ca un mandat de rector să fie de 4 ani, nu 5 așa cum prevede proiectul legii Învățământului Superior

Alianța Națională Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) vine cu soluția prin care mandatele rectorilor cu 2 sau 3 mandate să poată fi limitate. Într-un comunicat de presă, ANOSR propune Guvernului,…
Vezi articolul

Unii profesori și învățători îi pun pe părinți să le trimită declarații semnate pe propria răspundere cu rezultatul testului de salivă / Școlile sunt obligate de DSP să raporteze rezultatele pozitive în aplicația oficială Rapter, în aceeași zi în care a fost făcut testul

Profesorii diriginți și învățătorii, cei care sunt persoanele de legătură între școală și părinți în problema testării pe bază de salivă, solicită în unele cazuri câte o declarație pe proprie…
Vezi articolul

Federația asociațiilor de părinți se opune examenelor de admitere la liceu, prevăzute ca opțiune în „România Educată”: vor duce la lipsă de transparență, de echitate și egalitate de şanse și la o ierarhie nefirească între școli, nu oferă garanția integrității

Posibilitatea unor licee de a organiza examene proprii de admitere, separate de examenul de evaluare națională, conform proiectului România Educată, a “stârnit un val de îngrijorare în rândul majorității părinților”,…
Vezi articolul