Premiul Nobel pentru Economie, decernat profesorilor Daron Acemoglu, Simon Johnson și James A. Robinson pentru lucrările lor despre rolul instituțiilor în prosperitatea economică

[jp_post_view]
Foto: Nobel Prize
Premiul Economiei, cel mai recent dintre Premiile Nobel, a fost decernat economiştilor Daron Acemoglu, Simon Johnson şi James A. Robinson pentru lucrările lor „privind modul în care se formează instituţiile şi afectează prosperitatea”, anunţă luni Academia Regală de Ştiinţe a Suediei, relatează agenția AFP, citată de News.ro, scrie G4Media.ro.

Daron Acemoglu, un americano-turc, este profesor la MIT, la fel ca Simon Johnson, un economist americano-britanic.

James A. Robinson, un american, predă la Universitatea din Chicago.

Prin lucrările lor, laureaţii „au demonstrat importanţa instituţiilor societale pentru prosperitatea unei ţări. Societăţile în care statul de drept este slab şi în care instituţile exploatează populaţia nu generează creştere (economică) şi nici schimbări pozitive. Cercetările laureaţilor ne ajută să înţelegem de ce”, precizează într-un comunicat Academia.

Citește mai mult pe G4Media.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Constantin Ichim / Foto: Arhiva personala

Articol susținut de Fundația Orange

Educație digitalizată la sat. Exemplul școlii cu 4 note de 10 la Evaluarea Națională, după intrarea în proiectul Digitaliada, introducerea Informaticii ca materie obligatorie și a orelor remediale. Constantin Ichim, director: Mi s-a dat foarte multă încredere

Pot face profesorii performanță și carieră la școlile din sate? Digitalizarea educației îi poate ajuta pe copiii și profesorii din mediul rural? Cu o pondere de 83% a copiilor care…
Vezi articolul

Propunerile studenților pentru predarea online în universități: activitățile didactice să fie înregistrate, să existe sesiuni de formare continuă, să fie folosit un număr restrâns de platforme digitale

Ghiduri de utilizare a instrumentelor de predare online, sesiuni de formare continuă, un număr limitat de platforme digitale folosite sunt câteva dintre propunerile formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești…
Vezi articolul