Președintele Iohannis, cu ocazia aniversării a 160 de ani de la înfiinţarea Universităţii din Bucureşti: Provocările viitorului sunt numeroase, dar toate îşi găsesc răspunsuri rapide şi inovative într-un mediu conectat la cele mai prestigioase reţele de cercetători, cum este Universitatea din Bucureşti

192 de vizualizări
Foto: Ilona Andrei – G4Media
Klaus Iohannis, președintele României, a transmis, cu ocazia aniversării a 160 de ani de la înfiinţarea Universităţii din Bucureşti, că „ceea ce leagă trecutul şi prezentul acestei mari instituţii a culturii române este orientarea spre viitor, angajamentul de a fi în avangarda cunoaşterii”. Mesajul a fost prezentat de către Diana-Loreta Păun, Consilier Prezidenţial – Departamentul Sănătate Publică, potrivit Agerpres.

„Astăzi, studenţii Universităţii din Bucureşti participă la Summituri digitale, dezbat probleme legate de degradarea terenurilor din Europa, în prelegeri ale Facultăţii de Geografie, sau aportul inteligenţei artificiale la dezvoltarea programelor de îngrijire a vârstnicilor, la Facultatea de Filosofie. Ceea ce leagă trecutul şi prezentul acestei mari instituţii a culturii române este orientarea spre viitor, angajamentul de a fi în avangarda cunoaşterii.

Provocările viitorului sunt numeroase, de la noua revoluţie industrială la problemele de mediu şi cele sociale, dar toate îşi găsesc răspunsuri rapide şi inovative într-un mediu conectat la cele mai prestigioase reţele de cercetători, cum este Universitatea din Bucureşti. Sunt încrezător că soluţiile şi liderii capabili să ghideze aceste tranziţii se află aici”, a precizat Klaus Iohannis.

Redăm mesajul președintelui Iohannis:

„Doamnă Ministru,
Domnule Ministru,
Domnule Rector,
Doamnelor şi domnilor profesori,
Dragi studenţi,
Stimaţi invitaţi,

Mă bucur să aduc astăzi un omagiu acestei instituţii de învăţământ superior care a demonstrat un angajament constant pentru excelenţă în educaţie şi cercetare şi care s-a afirmat ca un reper esenţial în construirea şi consolidarea României moderne şi democratice. Marcăm 160 de ani de continuitate istorică a Universităţii din Bucureşti, înfiinţată prin decret al domnitorului Alexandru Ioan Cuza, în 1864, fără a uita contribuţia mai veche şi legătura indiscutabilă cu Academia Domnească, întemeiată în 1694 de Constantin Brâncoveanu. Este important să recunoaştem şi să evidenţiem rolul semnificativ al Universităţii din Bucureşti la formarea unei şcoli de gândire care avea să definească idealul naţional prin contribuţii remarcabile în toate sferele cunoaşterii.

Universitatea din Bucureşti este o dovadă clară că ceea ce se dezvoltă organic dăinuie chiar şi în cele mai dificile perioade. Din tot ceea ce această instituţie promovează reiese că menirea sa nu este doar de a susţine excelenţa în învăţământ şi cercetare, ci şi de a se implica activ în susţinerea valorilor civice. De aproape 35 de ani, Universitatea din Bucureşti este ‘Kilometrul 0 al democraţiei’, un rol care excede misiunea sa convenţională. Studenţii săi au fost cei care au demonstrat că ştiu ce înseamnă democraţia liberală şi statul de drept, chiar şi după aproape patru decenii de totalitarism, după o schimbare sângeroasă de regim şi în ciuda eliminării unei bune părţi din elita intelectuală a ţării. Pe întreaga durată a istoriei sale, pe care o celebrăm azi, Universitatea din Bucureşti a reprezentat poarta spre lumina cunoaşterii, către Occident. Atunci când Cortina de Fier separa cele două emisfere, Universitatea a fost un spaţiu al rezistenţei paşnice prin cultură şi umanism, un veritabil punct de convergenţă a valorilor.

Astăzi, studenţii Universităţii din Bucureşti participă la Summituri digitale, dezbat probleme legate de degradarea terenurilor din Europa, în prelegeri ale Facultăţii de Geografie, sau aportul inteligenţei artificiale la dezvoltarea programelor de îngrijire a vârstnicilor, la Facultatea de Filosofie. Ceea ce leagă trecutul şi prezentul acestei mari instituţii a culturii române este orientarea spre viitor, angajamentul de a fi în avangarda cunoaşterii. Provocările viitorului sunt numeroase, de la noua revoluţie industrială la problemele de mediu şi cele sociale, dar toate îşi găsesc răspunsuri rapide şi inovative într-un mediu conectat la cele mai prestigioase reţele de cercetători, cum este Universitatea din Bucureşti. Sunt încrezător că soluţiile şi liderii capabili să ghideze aceste tranziţii se află aici.

Le mulţumesc tuturor celor care, de-a lungul timpului, au contribuit la dezvoltarea şi prestigiul Universităţii din Bucureşti. Să onorăm cu toţii această istorie deosebită şi să continuăm tradiţia de a urmări excelenţa.

La mulţi ani, Universitatea din Bucureşti!”


1 comment
  1. Democratia liberala?????????? In calitate de studenta a Universitatii Bucuresti in 1990, protestez categoric! Studentii Universitatii din Bucuresti au manifestat pentru DEMOCRATIE!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea psihosomatică pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2019 – Cum se desfășoară evaluarea psihosomatică, ce trebuie să știe copiii și care sunt riscurile școlarizării înainte de vreme

Copiii care împlinesc 6 ani după 1 septembrie 2019 pot să urmeze clasa pregătitoare numai după ce trec printr-o evaluare psihosomatică. Durează 20 de minute, se realizează la grădinițele de…
Vezi articolul

Klaus Iohannis: Autoritățile să încerce să mențină școala în funcțiune atât de mult cât se poate / Profesorii evident că merită stimulentul pentru predarea pe perioada de alertă. Întrebarea e dacă, momentan, se poate

„Trebuie sa evităm știri panicarde și descrierea unor situații extreme, care, sigur, teoretic sunt posibile. Eu cred că autoritățile trebuie să încerce să mențină școala în funcțiune atât de mult…
Vezi articolul

Lista intermediară cu punctajele obținute de școlile care au aplicat pentru sute de mii de euro ca să piloteze noi planuri-cadru și modele de carieră didactică, publicată cu întârziere de Ministerul Educației / Bugetul de 12 milioane de euro ar ajunge la 35 de proiecte care includ 73 de școli – estimare

Lista intermediară a punctajelor obținute de școlile care au aplicat pentru granturi de 200.000 de euro ca să piloteze noi modele curriculare – alte feluri de planuri-cadru sau noi modele…
Vezi articolul