Prezență de cel puțin 90% a copiilor în școlile din mediul rural în care World Vision România derulează program de masă caldă, ore remediale și sprijin cu rechizite și haine

445 de vizualizări
Foto: World Vision România
Circa 1.400 de copiii din 23 de școli din medii defavorizate beneficiază de mâncare, ore remediale și haine pentru a nu abandona școala, prin programul „Pâine și mâine” al World Vision România, iar prezența lor la ore în aceste școli este de minimum 90%, după cum transmite organizația într-un comunicat de presă.

Astfel, „prezența la școală a copiilor din clasele P-IV a crescut chiar și cu peste 40% de-a lungul ultimilor șase ani, în satele unde este implementat programul Pâine și Mâine de către Fundația World Vision România”, se arată în comunicat.

Potrivit unor precizări făcute de organizație pentru EduPedu.ro, este vorba de școlile din satele Rosiori, Drăgoești, Rafaila, Osesti, Negrești, Breasta, Predești, Seaca de pădure, Carpen, Cernatesti, Grecești, Coțofenii din dos, Rojiste, Cășeiu, Bonțida, Otesani, Nicolae Bălcescu, Popești, Scundu, Stoilești, Stoilești-Ursi, Pesceana.

Prezență de 100% pentru copiii din 11 școli

Jumătate din directorii celor 23 de școli raportează prezență de 100% a copiilor din unitățile de învățământ pe care le administrează, 30% raportează o prezență de 99%, iar 20% o prezență între 90% și 99%.

Directorii mai apreciază, în proporție de 74%, că prezența la școală a copiilor a crescut cu mai mult de 40% datorită serviciilor din program. Ceilalți afirmă că și în școlile lor a crescut prezența între 5 și 35%.

Pâine și Mâine a început în 2016 cu 213 copii. În prezent, datorită donatorilor fundației World Vision România, programul integrează 1.400 de copii din clasele P-IV din șase județe (Ialomița, Călărași, Vaslui, Vâlcea, Cluj și Dolj), se mai arată în comunicat. În cei șase ani de la demararea programului, rezultatele transmise de școli arată că: 

  • 85% dintre copii și-au îmbunătățit rezultatele la Matematică;
  • 82% și-au îmbunătățit rezultatele la Română;
  • 85% au obținut calificative de „Bine“ și „Foarte Bine“.

„România este constant pe primele locuri în Uniunea Europeană la riscul de sărăcie și excluziune socială, fenomene direct legate de faptul că în fiecare an avem și printre cele mai ridicate rate de abandon școlar. Lipsa de educație cauzează sărăcie și excluziune socială. Ne dorim să tratăm problema de la rădăcină, adică din ciclul primar, când copiii din mediile cele mai vulnerabile încep să absenteze de la școală din mai multe cauze. De la lipsa de rechizite sau de îmbrăcăminte pentru școală la faptul că nu-și permit nici măcar trei mese pe zi”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, conform comunicatului de presă.

„O altă problemă este lipsa educației timpurii din mediul rural. Mulți dintre copiii de la sate ajung din start cu un dezavantaj în clasa pregătitoare pentru că n-au formate competențe de bază din grădiniță. De la capacitatea de-a verbaliza către educatoare că te doare ceva sau ți-e foame la a te adapta unui program cu activități și pauze sau a practica socializarea cu alți copii”, a mai declarat aceasta.

Doi din zece copii de la sate spun că familia le asigură doar uneori sau nu le asigură niciodată suficientă mâncare, iar unu din patru elevi din ciclul primar spune că nimeni nu-i ajută când nu se descurcă la teme. Părinților cel mai greu le este să-și ajute copiii cu temele la Matematică, mai informează organizația.

Comunicatul integral, în format .pdf:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Calendarul anului școlar 2023-2024 a fost publicat în Monitorul Oficial. Cursurile încep pe 11 septembrie și se încheie pe 21 iunie. Elevii vor avea o vacanță de Paștele ortodox și alte 4 între module

Elevii și copiii de grădiniță vor începe anul școlar viitor pe 11 septembrie, potrivit structurii anului școlar 2023-2024, document publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul ministrului educației nr.…
Vezi articolul

VIDEO Locul 4 pentru România la Concursul European de Statistică, prima dată când participăm, anunță Eurostat. Elevii au prezentat date despre tineri în jocul Minecraft și provin de la un liceu privat

România a obținut locul 4 la Concursul European de Statistică 2025, organizat de Eurostat, la prima participare a țării noastre în competiția destinată promovării alfabetizării statistice în rândul elevilor. Anunțul…
Vezi articolul

Ce rezultate speră să obțină Ministerul Educației după desființarea semestrelor și eliminarea tezelor? Cîmpeanu: O pregătire a elevilor și o evaluare mai corectă pentru a ști ce carieră este recomandabil să îmbrățișeze / Reacția ministrului la acuzația că schimbările anunțate bulversează

Schimbarea radicală de structură a anului școlar anunțată miercuri de ministrul Educației va duce la o pregătire și o evaluare mai corecte a elevilor, a spus Sorin Cîmpeanu în cadrul…
Vezi articolul

Neclarități legate de bursele de merit din metodologia pentru burse școlare 2023-2024: Când 30% dintr-o clasă înseamnă 7,5 elevi, câți elevi vor lua bursa de merit? În acest procent intră și elevii cu bursă de excelență olimpică?

„Vor lua bursa de merit 30% dintre elevii unei clase sau minim 30%?”, „Când 30% dintr-o clasă înseamnă 7,5 elevi, câți elevi vor lua bursa de merit?”, „În acest procent…
Vezi articolul