Primăria București vrea să taie 22% din bugetul pentru Educație la rectificare. Unele investiții în infrastructura școlară, în after-school și grădinițe sunt lăsate cu 1.000 de lei în buget

[jp_post_view]
Peste 35,6 milioane de lei sunt propuse pentru tăiere de la capitolul Învățământ, din totalul alocării pentru acest capitol de 162,9 milioane de lei. Proiectul de hotărâre pentru rectificare bugetară este pe ordinea de zi a Ședinței Consiliului Local al Municipiului București programată pentru miercuri, 26 iunie, și menționează faptul că rectificarea vine la propunerea Primarului General și a Comisiei de Specialitate din Primărie.

Capitolul Învățământ din bugetul Bucureștiului are parte de o rectificare mare, de 21,9% din bugetul alocat pentru anul 2019. Mai exact este vorba despre o tăiere de 35.681.000 lei, din cele 162.964.000 lei inițiale. Suma rectificată vizează în special investiții în infrastructura școlară. Sunt luați banii de la Învățământul preșcolar, de exemplu, în sumă de 7.985.000 de lei și mai rămân după rectificare 25.000 de lei. Sunt tăiate exact construcțiile, modernizările și extinderile unor grădinițe. Proiectul de rectificare menționează faptul că creditele de angajament rămân nemodificate.

La capitolul învățământ primar și gimnazial, tăierea de buget are loc tot la investiții în infrastructură școlară. Aici sunt lăsate fără jumătate din banii alocați mai multe proiecte de construcție la școlile cu profil sportiv. Din alocarea totală de 42.518.000 lei sunt propuse pentru tăiere 22.052.000 lei.

O serie de construcții care ar trebui să funcționeze ca After-School au fost lăsate cu doar 1.000 de lei în buget. Este vorba despre cele de la Liceul Teoretic Ion Barbu, Școala Gimnazială 103, Școala Gimnazială 134, Școala Gimnazială 136, Școala Gimnazială Mircea Sântimbreanu, toate din Sectorul 5 al Capitalei.

Pentru licee este tăiată o treime din sumă. Concret, din 15.489.000 lei sunt propuse pentru rectificare 5.527.000 lei. Este vorba despre proiecte de extindere sau modernizare la trei licee: Grupul Școlar Nichita Stănescu, Liceul Benjamin Franklin și Liceul Teoretic Ștefan Odobleja. 

FOTO: mt.gov.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Solicitările studenților ANOSR pentru viitorul președinte: Să respecte asumările care derivă din apartenența României la UE și NATO, să folosească educația ca principal instrument diplomatic în dezvoltarea politicii externe a statului, să elaboreze un plan de țară cu dezvoltarea învățământului superior ca prioritate

Federația studenților ANOSR lansează un set de propuneri și priorități pentru candidații la funcția de președinte al României. Solicitările sunt „de natură să îmbunătățească sistemul de învățământ superior din România…
Vezi articolul

Elevii cu note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024 pot depăși această barieră „având încredere în ei” și ”obținând rezultate remarcabile” – inspectorul general adjunct din Dolj, județ unde doar 44% au primit note peste 5 la Matematică

„Cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile”, a apreciat profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul…
Vezi articolul

Oana Moraru, mesaj pentru educatoare: În grădinițe, fie că îmbrățișați filozofia ‘în pădure’, ‘Reggio Emilia’, fie sistemele finlandeze, Waldorf sau Montessori, nu există abdicare de la metodica predării activităților în învățământul preșcolar

Pedagog și fondator de școală privată, Oana Moraru le transmite educatoarelor următorul mesaj: „În grădinițe, fie că îmbrățișați filozofia ‘în pădure’, ‘Reggio Emilia’, fie sistemele finlandeze, Waldorf sau Montessori, nu…
Vezi articolul