Primele imagini generate de activitatea cerebrală umană, create cu ajutorul inteligenței artificiale de cercetători japonezi

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Oamenii de ştiinţă japonezi au reuşit să creeze în premieră imagini mentale ale unor obiecte şi peisaje generate de activitatea cerebrală umană, folosind tehnologia inteligenţei artificiale (IA), transmite agenţia Xinhua care citează media locale, scrie Agerpres.

Echipa de cercetători de la Institutul Naţional de Ştiinţă şi Tehnologie Cuantică (QST) şi de la alte organizaţii a reuşit să producă imagini brute ale unui leopard, cu gură, urechi şi un model specific cu pete, dar şi obiecte precum un avion, cu lumini roşii aprinse şi aripi, a relatat agenţia Kyodo.

Tehnologia, denumită „decodare a creierului”, permite vizualizarea conţinutului perceptiv bazat pe activitatea cerebrală şi ar putea fi aplicată în domeniul medical şi al asistenţei sociale, conform oamenilor de ştiinţă.

În timpul studiului, participanţilor le-au fost prezentate 1.200 de imagini cu obiecte şi peisaje, iar relaţia dintre semnalele creierului lor şi imagini a fost analizată şi cuantificată cu ajutorul imagisticii prin rezonanţă magnetică funcţională. Aceleaşi imagini au fost introduse într-un sistem de IA generativă pentru a cerceta corespondenţa lor cu activitatea cerebrală, conform sursei citate.

Potrivit cercetătorilor, această tehnologie ar putea fi utilizată în dezvoltarea de dispozitive de comunicare şi pentru a înţelege mecanismele cerebrale din timpul halucinaţiilor şi al viselor.

Cercetătorul QST Kei Majima a declarat că oamenii s-au folosit de microscoape şi de alte dispozitive pentru a putea vedea o lume care le era invizibilă cu ochiul liber, însă nu au reuşit să pătrundă în mintea unei persoane.

Majima a menţionat că aceasta este pentru prima dată când oamenii pot privi în interiorul minţii unei alte persoane.

Descoperirile au fost publicate recent în ediţia online a jurnalului ştiinţific Neural Networks, potrivit Agerpres.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Regulile de înscriere la grădiniță și creșă 2024, la fel ca anul trecut. Ce trebuie să facă părinții, documentele necesare și care sunt criteriile de departajare în cazul în care sunt mai mulți copii decât locuri – proiect

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică proiectul de metodologie privind înscrierea la creșă, grădiniță și servicii de educație timpurie complementare (ludoteci). Amintim, înscrierea la grădiniță și creșă 2024 are…
Vezi articolul

Olimpiadele să fie organizate online de societățile științifice – apelul lansat de Societatea de Științe Matematice din România: „Nu putem lăsa deoparte pregătirea de excelență a copiilor dotați”

Olimpiadele școlare trebuie organizate și anul acesta, iar în condițiile în care Ministerul Educației a renunțat la susținerea lor în formatul prevăzut de legea educației, atunci ele trebuie desfășurate „cel…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Parlament, Guvern și Președinte, semnată de peste 70 de ONG-uri, care solicită: „Respectarea dreptului la viață și sănătate al copiilor, prin inițierea și implementarea unor măsuri urgente”

Peste 70 de organizații din domeniile social, educație, sănătate, ocupare, locuire solicită printr-o scrisoare deschisă Guvernului României, Parlamentului României și Administrației Prezidențiale să fie consultate în mod real în procesul…
Vezi articolul

Ștefan Cojocaru, profesor la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași: Numărul de absențe în cazul elevilor ai căror părinți au participat la cursuri parentale a scăzut cu 61%, de la un an la altul, în școlile din Bacău unde am avut intervenții

Profesorul universitar Ștefan Cojocaru din cadrul Departamentului de Sociologie și Asistență Socială al Facultății de Filosofie și Știinte Social-Politice, Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, a vorbit despre impactul cursurilor…
Vezi articolul