Profesoara Mihaela Curcan: Dacă nu avem un feedback constant al competențelor, copiii vor învăța numai pentru proxima situație, adică pentru obținerea unei note la un examen

[jp_post_view]
Foto: Mihaela Curcan / captură TVR Craiova – Facebook
Mihaela Curcan, profesoară de geografie la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, a vorbit, la TVR Craiova, despre necesitatea unui feedback în evaluarea competențelor. „Introducem discipline noi, introducem conținuturi noi, alegem noi și noi competențe, competențe care să răspundă cerințelor de pe piața muncii de la momentul acesta. Dar aceste competențe trebuie evaluate.”

Mihaela Curcan mai spune că nu-i învață pe elevi numai pentru examenul care urmează să vină în 1-2 ani, ci pentru viață:

„Dumneavoastră vorbiți de analfabetism funcțional, așa este. Avem o rată foarte mare de analfabeți funcțional, dar care este cauza? Vedeți, introducem discipline noi, introducem conținuturi noi, alegem noi și noi competențe, competențe care să răspundă cerințelor de pe piața muncii de la momentul acesta. Dar aceste competențe trebuie evaluate.

Noi trebuie să avem un feedback constant în evaluarea acestor competențe, pentru că, dacă nu avem un feedback constant, copiii vor învăța numai pentru proxima situație, adică pentru obținerea unei note la un examen. Ori dezideratul oricărei societăți, la momentul acesta, o societate care se dorește a fi dezvoltată cu tineri responsabili, cu adulți dezvoltați echilibrat, este învățarea pe tot parcursul vieții. Noi le spunem la școală că noi îi învățăm pentru viață. Încercăm să aducem în discuție elemente din viața de zi cu zi, situații, contexte în care ei pot fi plasați în viața de zi cu zi. Și nu-i învățăm numai pentru examenul ce va să vină peste un an, peste 2 ani”, a declarat profesoara

Profesorul Radu Gologan este de părere că „principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele”. Acesta a declarat pentru TVR Info că subiectele de la Evaluarea Națională și de la examenul național de Bacalaureat „verifică nişte reţete”.

„Cred că principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele: examenul naţional şi examenul de bacalaureat. Subiectele acestor examene, în loc să trezească sau să verifice intuiţia şi cultura matematică a copiilor, verifică nişte reţete”, a declarat cadrul didactic.

În decembrie 2024, profesorul de matematică Flavian Georgescu a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „orele trebuie să fie mult mai practice”. „Evident, copiii au nevoie să înțeleagă practic cum stau lucrurile și la ce le folosesc. Noi nu mai putem veni să fim niște mașini de scris în fața lor”, a precizat acesta.

Citește și:
Profesorul Radu Gologan: Principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele naționale. Subiectele acestor examene verifică nişte reţete

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Învățământul primar

„Redeschiderea școlilor este benefică fiului meu pentru că așa reușește să-și vadă prietenii, este mai fericit acum”, spune o mamă din Danemarca, unde şcolile s-au deschis pe 15 aprilie. Ce se întâmplă în Olanda şi Italia

În majoritatea claselor băncile au fost în așa fel aranjate încât copiii să fie la o distanță sigură unii de ceilalți în Danemarca ţară care a deschis școlile pe 15…
Vezi articolul

VIDEO Opera Comică pentru Copii transmite live online spectacolul Cenușăreasa, sâmbătă la ora 17:00. Felicia Filip: Găsim soluția prin care copiii să aibă o activitate-joacă ce îi deschide spre cultură și educație

UPDATE: LIVE VIDEO A început spectacolul ‘Cenușăreasa’, transmis de Opera Comică pentru Copii în regim online Opera Comică pentru Copii a trecut online, din cauza epidemiei de coronavirus, și transmite…
Vezi articolul