Profesoara Mihaela Curcan: Dacă nu avem un feedback constant al competențelor, copiii vor învăța numai pentru proxima situație, adică pentru obținerea unei note la un examen

[jp_post_view]
Foto: Mihaela Curcan / captură TVR Craiova – Facebook
Mihaela Curcan, profesoară de geografie la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, a vorbit, la TVR Craiova, despre necesitatea unui feedback în evaluarea competențelor. „Introducem discipline noi, introducem conținuturi noi, alegem noi și noi competențe, competențe care să răspundă cerințelor de pe piața muncii de la momentul acesta. Dar aceste competențe trebuie evaluate.”

Mihaela Curcan mai spune că nu-i învață pe elevi numai pentru examenul care urmează să vină în 1-2 ani, ci pentru viață:

„Dumneavoastră vorbiți de analfabetism funcțional, așa este. Avem o rată foarte mare de analfabeți funcțional, dar care este cauza? Vedeți, introducem discipline noi, introducem conținuturi noi, alegem noi și noi competențe, competențe care să răspundă cerințelor de pe piața muncii de la momentul acesta. Dar aceste competențe trebuie evaluate.

Noi trebuie să avem un feedback constant în evaluarea acestor competențe, pentru că, dacă nu avem un feedback constant, copiii vor învăța numai pentru proxima situație, adică pentru obținerea unei note la un examen. Ori dezideratul oricărei societăți, la momentul acesta, o societate care se dorește a fi dezvoltată cu tineri responsabili, cu adulți dezvoltați echilibrat, este învățarea pe tot parcursul vieții. Noi le spunem la școală că noi îi învățăm pentru viață. Încercăm să aducem în discuție elemente din viața de zi cu zi, situații, contexte în care ei pot fi plasați în viața de zi cu zi. Și nu-i învățăm numai pentru examenul ce va să vină peste un an, peste 2 ani”, a declarat profesoara

Profesorul Radu Gologan este de părere că „principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele”. Acesta a declarat pentru TVR Info că subiectele de la Evaluarea Națională și de la examenul național de Bacalaureat „verifică nişte reţete”.

„Cred că principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele: examenul naţional şi examenul de bacalaureat. Subiectele acestor examene, în loc să trezească sau să verifice intuiţia şi cultura matematică a copiilor, verifică nişte reţete”, a declarat cadrul didactic.

În decembrie 2024, profesorul de matematică Flavian Georgescu a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „orele trebuie să fie mult mai practice”. „Evident, copiii au nevoie să înțeleagă practic cum stau lucrurile și la ce le folosesc. Noi nu mai putem veni să fim niște mașini de scris în fața lor”, a precizat acesta.

Citește și:
Profesorul Radu Gologan: Principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele naționale. Subiectele acestor examene verifică nişte reţete

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Elevilor și Alianța Studenților: În prezent nu este funcțională vreo structură care să coordoneze implementarea proiectului „România Educată” / Organizațiile cer guvernului să adopte un calendar de acțiune rapidă pentru proiectul prezidențial

În momentul în care guvernul își va asuma prin memorandum proiectul “România Educată”, așa cum s-a anunțat săptămâna trecută, el ar trebui să aprobe și un “calendar ambițios” pentru punerea…
Vezi articolul

Examene la colegii după Evaluarea Națională, care devine obligatorie pentru toți elevii, din 2024, limba română – probă distinctă la bacalaureat din 2027, anunță Sorin Cîmpeanu după discuții cu sindicatele / Decizii și pentru filiera liceelor, palatele și cluburile copiilor, elevii cu cerințe educaționale speciale

„Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ministerul Educației vrea din nou teste grilă la Evaluarea Națională și BAC-ul din 2020. Precedenta tentativă a declanșat un scandal major

Testele grilă revin în planurile Ministerului Educației pentru examenele naționale. “În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a din anul școlar…
Vezi articolul