Profesorii pot alege din cele 53 de manuale Booklet pregătite pentru anul școlar 2025-2026 / Zece noi manuale au fost declarate câștigătoare la licitația de anul acesta, trei pe primul loc (P)

2.212 vizualizări
Editura Booklet susține educația de 25 de ani. Echipa Booklet știe cât de important este rolul profesorului în formarea noilor generații și, împreună cu cei mai buni autori, au pregătit o nouă serie de manuale pentru clasa a VIII-a. Vă invităm, dragi profesori, să alegeți manualele Booklet pentru a începe împreună anul școlar 2025-2026!

Începând din septembrie, zece manuale Booklet pentru gimnaziu, ciclul primar și liceu se vor alătura celorlalte cărți educaționale Booklet câștigătoare ale licitațiilor precedente organizate de Ministerul Educației și Cercetării. Manualele Booklet sunt însoțite de variante digitale care completează activitatea educațională cu animații interesante, exerciții interactive și planșe de lucru, extrem de utile atât la clasă, cât și acasă.

53 de manuale Booklet în anul școlar 2025-2026

Manualele noastre sunt concepute și realizate pentru a veni în ajutorul profesorului, ajutându-i pe elevi să înțeleagă de ce e important și la ce îi ajută ce învață, precum și să conștientizeze propriul proces de formare. Conceptul grafic modern al cărților educaționale face ca ilustrațiile atent alese să se împletească armonios cu tematica impusă de conținuturile programei pentru a facilita dobândirea și fixarea de competențe adecvate diferitelor niveluri de vârstă.

Vă invităm să răsfoiți noile manuale Booklet, câștigătoare ale licitației MEC și vă reamintim cu bucurie că fiecare dintre ele este însoțit de planificarea calendaristică și de planificarea pe module. Manualele Booklet au fost „croite” pentru copilul contemporan, fiind coagulate în jurul valorilor și principiilor funcționale ale unei societăți sănătoase, având teme și perspectve tematice contemporane și fiind o punte solidă între prezent și viitor!

Trei manuale Booklet au ocupat primul loc la Evaluarea calitativă a experților MEC

Limba și literatura română pentru clasa a VIII-a: 99 de puncte (Locul I)

Autori: Alina Hristea, Andreea Dobre, Natalia Niță-Vandici

Vă invităm să răsfoiți manualul https://m.bookl.et/rom-viii-pdf

Manualul de Limba și literatura română clasa a VIII-a a obținut cel mai mare punctaj la licitația organizată de Ministerul Educației și Cercetării – 99 de puncte.

Este realizat în conformitate cu Programa școlară aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3393/28.02.2017, propunând o viziune modernă a predării disciplinei, prin: texte contemporane și clasice, semnate de autori ca Dan Lungu, Raluca Poenaru, Elena Vlădăreanu, Doina Ioanid, Matei Vișniec, Mihail Sebastian, Victor Ion Popa, Ion Minulescu, Magda Isanos, George Coșbuc sau Ioan Slavici, reunite în jurul unei teme generale comune – Reflecții asupra lumii – și corelate vârstei și nevoilor adolescenților.

Manualul conține:

• texte variate (epice, lirice, dramatice, continue, discontinue, multimodale, materiale audio), care invită elevii la reflecție, la explorarea și la chestionarea lumii în care trăiesc;

• deschideri spre sfera de interes a adolescenților, prin teme precum: copilăria, familia, tehnologia, prietenia, aventura, natura, relațiile sociale, istoria, compasiunea, libertatea etc.;

• explicații pe înțelesul elevilor, însoțite de secțiuni de reactualizare, de exemple și de pași pentru activități complexe (investigație, dezbatere pe marginea textelor, compararea textelor, interpretarea textelor etc.);

• sarcini de lucru specifice Evaluării Naționale;

• metode moderne de predare (brainstormingul, cvintetul, metoda RAI, SINELG, jocul de rol etc.);

• activități interculturale și interdisciplinare;

• prezentare structurată și atractivă a informațiilor;

• grad de dificultate mediu.

Fiecare lecție este delimitată în subsecvențe care propun un demers de predare-învățare firesc, coerent, logic și gradat, care ține cont de domeniile de conținut specifice disciplinei: Gata pentru ceva nou, Primele gânduri și trăiri, Start, Îmi amintesc, Știu, Integrez și creez, Evoluez.

Portofoliul, proiectul, investigația, fișele de observare sistematică a comportamentului elevilor și autoevaluarea/știu să învăț! – permit completarea metodelor tradiționale de evaluare cu unele alternative. Acestea sunt în strânsă corelație cu lecțiile propriu-zise, permițând urmărirea progresului de învățare.

Manualul digital reproduce întregul conținut din versiunea tipărită, la care se adaugă diferite activități multimedia interactive de învățare (AMII-uri). Astfel, elevii vor putea să acceseze elemente grafice, să urmărească videoclipuri, să rezolve exerciții interactive și să navigheze prin manual.

Matematică pentru clasa a VIII-a: 98,6 puncte (Locul I)

Autori: Daniela Stoica, Titi Hanghiuc

Vă invităm să răsfoiți manualul https://m.bookl.et/mat-viii-pdf

Manualul Booklet de Matematică pentru clasa a VIII-a a ocupat prima poziție în urma evaluării experților MEC, obținând punctajul de 98,6.

Manualul de Matematică pentru clasa a VIII-a este realizat în conformitate cu Programa școlară aprobată prin OM nr.3393 / 28.02.2017.

Manualul este structurat în cinci unități de învățare, Unitatea 1 – Intervale de numere reale. Inecuații în R, Unitatea 2 – Calcul algebric în R, Unitatea 3 – Funcții, Unitatea 4 – Elemente ale geometriei în spațiu, Unitatea 5 – Arii și volume ale unor corpuri geometrice.

Acestea respectă integral domeniile de conţinut ale programei şcolare, fiecare unitate incluzând cel puțin o secvență recapitulativă, un portofoliu și o evaluare.

Construit în baza noilor repere pe care se structurează curriculumul școlar aplicat în prezent în învățământul gimnazial, manualul de Matematică pentru clasa a VIII-a are la bază un demers pedagogic structurat, coerent şi progresiv, bazat pe observare, descoperire, organizare, interiorizare, sistematizare și evaluare. Fiecare lecție este însoțită de secțiuni ample de exerciții rezolvate menite să vină în ajutorul elevilor în vederea pregătirii pentru Evaluarea Națională.

Manualul ocupă prima poziție în topul manualelor înscrise în licitația organizată de Ministerul Educației și Cercetării și a primit cel mai mare punctaj la evaluarea calitativă 98,6.

Franceză – limba modernă 2 – pentru clasa a VIII-a: 100 puncte (Locul I)

Autoare: Gina Belabed, Claudia Dobre, Diana Ionescu

Vă invităm să răsfoiți manualul: https://m.bookl.et/fra-viii-pdf

Manualul, care a câștigat licitația organizată de Ministerul Educației cu 100 de puncte, propune un parcurs bine structurat, coerent și progresiv, care urmărește formarea și dezvoltarea competențelor de comunicare în limba franceză prin:

  • activități diverse care îi antrenează pe elevi în diferite situații de comunicare uzuală;
  • exerciții de vocabular, vizând acumularea structurilor lexicale specifice fiecărei unități tematice și exerciții de gramatică, însoțite de explicații simple și clare care permit exersarea unor elemente de construcție a comunicării;
  • texte-suport variate și motivante (dialog, forum, jurnal personal, mesaj electronic);
  • jocuri și activități prin care noțiunile dobândite sunt reutilizate în mod ludic și interactiv;
  • elemente interculturale prin intermediul cărora elevii descoperă diverse aspecte socioculturale specifice tinerilor din spațiul francofon;
  • activități de evaluare a celor patru competențe de comunicare precum și metode complementare de evaluare (investigație, proiect, portofoliu, autoevaluare).materiale audio și video înregistrate cu vorbitori nativi de limba franceză;
  • 158 de activități multimedia (videoclipuri, exerciții interactive sau elemente statice) care completează activitățile propuse de manualul fizic.
Biologie pentru clasa a VIII-a; 99,4 puncte

Autori: Claudia Ciceu, Niculina Badiu

Vă invităm să răsfoiți manualul: https://m.bookl.et/bio-viii-pdf

Manualul de Biologie pentru clasa a VIII-a reconfirmă, prin punctajul obținut – 99,33 de puncte din 100 – poziția sa de top în clasamentul celor mai competitive cărți școlare, ca reper al standardelor ridicate în educație.

Manualul este structurat astfel încât să pună în valoare învățarea prin descoperire, investigare, creativitate și de aceea reușește să integreze perfect, în aceeași formulă de succes, primele noțiuni privind studiul geneticii. Formula amintită este funcțională de câțiva ani, verificată în practica școlară, începând cu manualul de biologie pentru clasa a V-a, de asemenea câștigător al licitației de manuale din 2022.

Cele trei unități de învățare ale manualului de clasa a VIII-a sunt create în conformitate cu programa școlară, fiind axate pe formarea și dezvoltarea competențele elevilor. Manualul are în deschidere o recapitulare inițială însoțită de o evaluare inițială și se încheie cu recapitularea finală însoțită de un test de evaluare. Lecțiile sunt structurate echilibrat, oferă informațiile necesare corecte din punct de vedere științific și adecvate vârstei elevilor și sunt abordate sistematizat, în opt secțiuni:

  • Îmi amintesc – reprezintă un prilej excelent pentru elevi de a rememora concepte și noțiuni din biologie, oferindu-le ocazia de a-și consolida cunoștințele existente;
  • Învăț – integrează noile conținuturi într-un mod cursiv și accesibil;
  • Descopăr – conține propuneri de lucrări practice, activități de observare și investigații prin care elevii sunt stimulați să coopereze și să găsească soluții, exemple, argumente la situațiile prezentate;
  • Rețin – rezumă informațiile principale din lecție;
  • Mă informez – stimulează curiozitatea elevilor și dorința de a afla mai mult;
  • Dicționar – îmbogățește vocabularul elevului cu termeni specifici biologiei;
  • Aplic – stimulează formarea competențelor prevăzute în programa școlară prin aplicații diversificate;
  • Portofoliul meu – încurajează creativitatea și studiul suplimentar prin documentare și lucru individual sau în echipă;
  • Proiectele și investigațiile completează metodelor tradiționale de evaluare cu unele alternative, antrenându-i pe elevi în activități care stimulează gândirea critică și spiritul de observație, precum și capacitatea lor de a colecta și organiza date și informații de specialitate.

Varianta digitală a manualului reproduce varianta tipărită și cuprinde, în plus, o serie de activități multimedia interactive de învățare, menite a dinamiza conținutul teoretic: exerciții interactive, elemente video și grafice cu informații suplimentare și curiozități.

Chimie pentru clasa a VIII-a: 98 puncte

Autori: Alina Maiereanu, Doinița Ungureanu

Vă invităm să răsfoiți manualul https://m.bookl.et/chi-viii-pdf

Manualul, care a câștigat licitația organizată de Ministerul Educației cu nota 98, propune un parcurs bine structurat, coerent și progresiv, care urmărește formarea și dezvoltarea competențelor generale și specifice conform programei de chimie de clasa a VIII-a prin:

  • organizarea logică și structurată a conținuturilor însoțite de elemente grafice (figuri, tabele) care facilitează înțelegerea;
  • experimente diverse care îi antrenează pe elevi în diferite situații de explorare a unor fenomene și proprietăți ale substanțelor;
  • investigații, exerciții și secțiuni de descoperire care îi ajută pe elevi să învețe să interpreteze date și informații și pentru rezolvarea cărora elevii trebuie să utilizeze instrumente specifice chimiei în situații concrete;
  • situații-problemă sau exerciții de gândire care îi pun pe elevi în situația de a evalua consecințe ale unor procese și acțiuni ale unor substanțe asupra propriei persoane sau a mediului înconjurător;
  • curiozități despre fenomene, substanțe sau personalități din lumea chimiei care stimulează cercetarea și încurajează aprofundarea cunoștințelor;
  • 116 activități multimedia (videoclipuri, exerciții interactive sau elemente statice) care vin în completarea activităților propuse de manualul fizic.
Engleză – limba modernă 1 pentru clasa a VIII-a: 98 de puncte

Autori: Cristina Truță, Liliana Miron

Vă invităm să răsfoiți manualul https://m.bookl.et/eng-viii-pdf

Manualul de Limba modernă 1 engleză: clasa a VIII-a este câștigător al licitației organizate de Ministerul Educației în 2025.

Conceput în colaborare cu autori nativi și profesori cu experiență, acesta este instrumentul ideal de lucru în clasă și acasă. Manualul urmărește dezvoltarea competențelor de receptare a mesajelor orale și scrise, de exprimare orală și de redactarea a mesajelor, prin:

  • abordarea unor tematici actuale și transpunereaelevilor în situații de comunicare uzuală;
  • selecția unor texte de lucru scrise/citite într-o engleză autentică, nativă, texte diverse (dialoguri, fragmente din cărți și articole pentru copii, postări de blog, emailuri, interviuri), motivante și relevante pentru elevii de clasa a VIII-a;
  • moduri de lucru variate– de la exersarea individuală, la lucrul în grup și la proiectele în care colaborează întreaga clasă
  • exerciții de vocabular care vizează acumularea structurilor lexicale specifice;
  • exerciții de gramatică ce fixează elemente de construcție a comunicării;
  • jocuri și activități prin care noțiunile dobândite sunt reutilizate în mod ludic și interactiv;
  • elemente interculturale, dar și specifice spațiului anglofon;
  • activități de evaluare și autoevaluare a competențelor;
  • metode complementare de evaluare (investigație, proiect, portofoliu, autoevaluare).

Varianta digitală a manualului oferă, în plus, numeroase activități multimedia interactive de învățare, incluzând înregistrări video și audio realizate de vorbitori nativi.

Geografie pentru clasa a VIII-a: 96,6 puncte

Autor: Cristina Moldovan

Vă invităm să răsfoiți manualul https://m.bookl.et/geo-viii-pdf

Geografie pentru clasa a VIII-a – un manual complet, modern și interactiv

Cum transformi orele de geografie într-o aventură captivantă? Cu un manual premiat, construit special pentru generația de azi!

Câștigător al licitației organizate de Ministerul Educației și Cercetării, cu un punctaj de 96,6, manualul Geografie pentru clasa a VIII-a publicat de Booklet aduce o abordare clară și captivantă a conținuturilor prevăzute de programă. Structurat în opt unități de învățare, manualul oferă un parcurs bine organizat, de la primele observații până la consolidarea cunoștințelor.

Fiecare lecție pornește cu Observă!, o secțiune gândită să stârnească interesul elevilor prin imagini sugestive și întrebări provocatoare. Apoi, la Învață!, sunt prezentate noile concepte într-o manieră accesibilă. Secțiunea Aprofundează! invită la explorarea informațiilor mai complexe și la aplicarea lor în contexte concrete, în timp ce Exersează! sprijină fixarea noțiunilor prin exerciții clare și variate.

Manualul se remarcă prin:

  • secțiuni teoretice care structurează informațiile;
  • material cartografic unic și grafică atractivă;
  • activități de învățare activ-participative;
  • aplicații, investigații și situații-problemă prin care elevii pot folosi, în situații reale de viață, cunoștințele dobândite;
  • secțiuni de recapitulare și evaluare;
  • metode complementare de evaluare (observarea sistematică a activității și a comportamentului elevului, investigația, proiectul, portofoliul, autoevaluarea).

Varianta digitală completează experiența de învățare prin resurse interactive: exerciții online, videoclipuri, animații și informații suplimentare care transformă studiul geografiei într-o activitate atractivă și dinamică.

Cu un conținut atent elaborat și un design didactic centrat pe elev, acest manual îi ajută pe copii să descopere și să înțeleagă mai ușor lumea în care trăiesc.

Istorie pentru clasa a VIII-a: 96,6 puncte

Autori: Loredana Ciobanu, Felicia-Elena Boșcodeală

Vă invităm să răsfoiți manualul https://m.bookl.et/ist-viii-pdf

Manualul de Istorie pentru clasa a VIII-a completează seria Booklet dedicată gimnaziului, fiind câștigător al licitației organizate de Minsterului Educației în 2025. Manualul Booklet are la bază un demers pedagogic structurat, coerent și progresiv, bazat pe descoperire, sistematizare și evaluare.

Fiecare unitate integrează secțiunile:

  • Descoperă! – captează atenția elevilor prin valorificarea experienței lor anterioare, respectând principiile învățării constructiviste;
  • Aventura cunoașterii – integrează noile conținuturi într-un mod cursiv și accesibil;
  • Explorează și aplică – stimulează dezvoltarea abilităților de gândire și formarea competențelor prevăzute în programa școlară prin aplicații diversificate;
  • Micul cercetător – încurajează creativitatea și studiul suplimentar; elevii sunt îndemnați să se documenteze și să realizeze investigații, portofolii, proiecte etc.;
  • Studiul de caz – valorifică experiența istorică prin analizarea unui fenomen sau a unui eveniment;
  • Știai că… – cuprinde curiozități și informații inedite;
  • Capsula timpului – valorifică elemente de cultură și civilizație specifice epocii prezentate, unele trăgându-și originea din cele mai vechi timpuri.

Unitățile de învățare se încheie cu o secțiune de recapitulare și una de evaluare, care fixează cunoștințele și oferă feedback asupra procesului de învățare. La acestea se adaugă recapitularea și evaluarea inițială, precum și recapitularea și evaluarea finală, necesare în procesul de consolidare a informațiilor și de autoevaluare.

Manualul digital propune diferite activități multimedia interactive de învățare (AMII). Astfel, elevii vor putea să acceseze elemente grafice, să urmărească videoclipuri, să rezolve exerciții interactive și să navigheze prin manual

Consiliere și dezvoltare personală pentru clasa a VIII-a: 98,6 puncte

Autor: Oana Popescu-Argetoia

Vă invităm să răsfoiți manualulhttps://m.bookl.et/cdp-viii-pdf

Consiliere și dezvoltare personală pentru clasa a VIII-a – un instrument modern pentru autocunoaștere și orientare în viață.

La final de gimnaziu, elevii au nevoie de sprijin real pentru a se descoperi pe ei înșiși și a învăța să ia decizii cu încredere. Consiliere și dezvoltare personală pentru clasa a VIII-a, publicat de Booklet, este un manual modern și echilibrat, conceput să-i ajute să facă exact acest lucru.

Selectat în urma licitației organizate de Ministerul Educației și Cercetării, cu un punctaj de 98,6, manualul respectă programa școlară, dar merge mai departe: propune exerciții, reflecții și activități prin care fiecare elev își poate construi propria cale de dezvoltare.

Cele patru unități de învățare sunt structurate clar și accesibil, fiecare pornind de la texte-suport scurte, care fac temele ușor de înțeles și stimulează gândirea. În secțiunea Învăț și aplic, noțiunile teoretice prind viață prin activități practice și simulări de situații din viața de zi cu zi.

Manualul include:

  • aplicații variate – exerciții individuale și în echipă în secțiunile Învăț și aplic, Exersez și Experimentez cu colegii, care dezvoltă abilități esențiale și încrederea în sine;
  • recapitulări și autoevaluări la finalul fiecărei unități, utile pentru a verifica înțelegerea și progresul personal;
  • metode moderne de evaluare – proiecte, portofolii și autoevaluare, care încurajează implicarea activă.

Versiunea digitală reproduce tot conținutul tipărit și aduce informații suplimentare despre dezvoltarea personală, gata de explorat oriunde și oricând.

Cu un limbaj clar, activități prietenoase și o prezentare atractivă, acest manual transformă orele de consiliere într-o experiență de autocunoaștere, învățare și creștere personală.

Istoria comunismului din România pentru clasele XII/XIII: 97,6 puncte

Autori: Felicia-Elena Boșcodeală, Loredana Ciobanu, Cristina-Iulia Gîlă, Nicolae Șerban

Vă invităm să răsfoiți manualulhttps://m.bookl.et/ist-com-xii-xiii-pdf

Manualul Booklet Istoria comunismului din România pentru clasele XII/XIII a fost evaluat de comisia de experți din cadrul MEC cu un punctaj calitativ de 97,6.

Manualul realizat în conformitate cu programa școlară adoptată prin Ordinului ministrului educației nr. 7734 din 16.12.2024 este instrumentul ideal de lucru pentru profesorii de istorie de liceu. Conceput și realizat de o echipă de elită de autori, manualul este orientat către elevul de liceu și urmărește dezvoltarea competențelor specifice printre care amintim: gândirea critică, dezvoltarea abilităților de a diferenția diferite tipare de discurs (propagandă versus text informativ; discurs istoric versus discurs manipulatoriu) și capacitatea de a face diferența dintre informația științifică și opinie.

Manualul este structurat în 13 unități de învățare care acoperă printr-o abordare tematică principalele secvențe socio-culturale ale regimului comunist din România încă dinainte de 1921 și până după 1989. Lecțiile sunt concepute interactiv, elevul fiind introdus în lecție printr-o imersie care îi actualizează informațiile deținute și îl ajută să plonjeze în prezentarea capitolului/temei istorice analizate. Secțiunile Dicționar, Știai că…? și Rețin aduc în prim plan definiții, repere istorice și informații-cheie în radiografierea unui anumit episod istoric.

Exercițiile de la finalul fiecărei lecții pornesc de la surse și sunt veritabile teme de dezbatere și analiză în clasă sau individual. Abordarea fenomenologică a fiecărei lecții îi permite elevului să își clarifice noțiuni și elemente definitorii pentru o perioadă din istoria națională pe care o cunoaște doar din poveștile auzite în casă.

Manualul este însoțit de o variantă digitală atractivă care conține exerciții interactive, filme scurte și fișe de lucru.

Editura Booklet, povestea celor 25 de ani de existență

Editura Booklet a fost înființată în anul 2000, având ca principal domeniu de activitate publicarea cărților educaționale în conformitate cu nevoile sistemului de învățământ românesc.

De-a lungul celor 25 de ani de activitate au fost publicate peste 5.000 de titluri de caiete de lucru, culegeri, memoratoare, sinteze și pliante, iar ghidurile noastre pentru pregătirea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului au devenit, începând din 2018-2019, repere de autoritate pe piața educațională românească.

În prezent, peste 250.000 de elevi se pregătesc pentru examene cu ajutorul ghidurilor editurii noastre și mii de profesori le folosesc constant în activitatea la clasă.

În 2025, 53 de manuale Booklet aprobate de Ministerul Educației din România și au devenit prietenul educațional al dascălului și al elevului ajungând în toate școlile din România, de la clasa I și până în clasa a XIII-a. Peste un milion de elevi din clasa I și până în clasa a VIII-a învață în după manualele noastre.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetătorul Dacian Dolean: Se pot introduce noțiuni de Educație Media absolut la orice materie, inclusiv la muzică, nu doar la română, istorie sau limbi străine. Contează foarte mult să oferim elevilor oportunități de exersare, supravegheată de către profesor și aceste exerciții se pot face transdisciplinar

Noțiunile de educație media nu trebuie să rămână doar la orele de „română, istorie sau limbi străine” – ele pot fi integrate în „absolut orice materie, inclusiv la muzică”, a…
Vezi articolul

Ghidul de predare online pentru profesori, aprobat de ministerul Educației. Prezența profesorilor și elevilor va fi monitorizată de școli. Vor recupera materia doar elevii care nu au participat la învățarea online

Ministerul Educației anunță că a fost emis ordinul de ministru privind instrucțiunea de organizare a procesului educațional pe perioada suspendării cursurilor. Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor…
Vezi articolul

Departamentele de limba franceză din universități cer păstrarea celor două ore de limba modernă 2 în trunchiul comun: Numărul de posturi în învățământ scade, tinerii vor fi mai puțin motivați să opteze pentru o astfel de profesie

Asociația Română a Departamentelor Universitare Francofone (ARDUF) solicită Ministerului Educației păstrarea a două ore de limba modernă 2 în trunchiul comun pentru toate specializările liceale, avertizând că o reducere a…
Vezi articolul