Profesorii și învățătorii vor primi instrucțiuni avizate de Colegiul Psihologilor din România pentru a ajuta elevii ucraineni să se integreze, spune consilierul ministrului Educației, Radu Szekely: La Colegiul Mihai Viteazu din București vor preda 8 învățătoare din Odessa

[jp_post_view]
Radu Szekely / Foto: Gov.ro
Este nevoie de un efort comun, elevi, profesori și părinți pentru ca elevii ucraineni să poată fi incluși în sistemul de învățământ românesc, a spus la Europa FM, consilierul ministrului Educației, Radu Szekely. Și elevii români trebuie ajutați să înțeleagă situația și să învețe împreună cu cei ucraineni, iar în sprijinul elevilor va veni Colegiul Psihologilor din România, care va elabora instrucțiuni pentru profesori care să le dea mai departe elevilor.
  • În România sunt 55 de școli și licee cu predare în limba ucraineană, în 8 județe, aflate la graniță, potrivit datelor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu.

Copiii care intră pe teritoriul României se pot înscrie la orice școală românească și pot dobândi statutul de audient.

„Procedura este relativ simplă: se duc la Inspectoratul Școlar și de acolo sunt repartizați la o școală unde există resurse pentru învățare în limba ucraineană. Procedura aceasta se găsește pe site-ul Ministerului Educației, ia multe dintre informații au fost traduse și în limba ucraineană, însă am vrut să evităm a-i plimba pe oameni de la o școală la alta. Există un grup de lucru la nivelul Inspectoratului Școlar care primește cererile și repartizează și în funcție de proximitatea față de locul unde sunt cazați și în funcție de resursele pe care le are la dispoziție școala, a explicat Radu Szekely.

„Munca de includere a acestor elevi o vor face profesorii, tinerii, elevii, părinți”, remarcă Radu Szekely. El a explicat că acest este momentul care va demonstra gradul de incluziune al sistemului național de învățământ din România.

„Și copiii români, la fel ca și cei ucraineni au nevoie de sprijin în acest proces. A învăța să trăiești cu o persoană care are alte valori, tradiții, cu o altă stare emoțională, care vine dintr-o zonă de conflict, să îl tratezi de la egal la egal, nu e ceva ce știm să facem. Am cerut colegilor de la Colegiul Psihologilor din România, să ne pună la dispoziție materiale și instrucțiuni pentru a le da mai departe profesorilor și învățătorilor să știe să gestioneze aceste situații, pentru a-i ajuta pe elevii ucraineni să se adapteze, și pe cei români să comunice și să îi înțeleagă,” a precizat consilierul ministrului Educației.

Profesori ucraineni refugiați le vor preda copiilor din Ucraina care sunt înscriși la școlile din România

O altă resursă pentru a ajuta la o mai bună comunicare între elevii ucraineni și profesorii și elevii români ar fi profesorii care la rândul lor au fugit din calea războiului.

Pe lângă aceste măsuri pe care le luăm de sus în jos, sunt forte multe situații în care la nivel local școlile se mobilizează, caută resurse materiale, pun la dispoziție săli de clasă pentru ca învățători și profesori care au venit din Ucraina – și ei refugiați – să poată să organizeze ore în limba ucraineană sau în limba rusă pentru copiii care vin din acele zone. Chiar azi dimineață am fost la colegiul Național Mihai Viteazu în București unde conducerea liceului a pus la dispoziție 8 săli de clasă pentru 8 învățătoare care au venit din zona Odessa, evacuate aici. Acestea vor forma propriile formațiuni de studiu pentru copii de învățământ primar – grupe de vârstă 7-11 ani – din Ucraina care se găsesc în București”, a explicat Radu Szekely.

De asemenea, studentii de la facultățile cu predare în ucraineană ar putea să facă practică pedagogică în școli, iar profesorii care au ieșit la pensie pot ajuta acolo unde este nevoie pentru a face față situației. „Mai există și posibilitatea ca unii profesori care știu limba ucraineană, dar sunt în județe unde poate nu sunt mulți elevi înscriși, să poată preda online. Nu vom avea un număr necesar de cadre didactice care să facă față dacă situația nu se îmbunătățește radical în privința războiului, dar o combinație între resursa umană și predarea online ar putea ajuta,” a concluzionat Radu Szekely.


2 comments
  1. Exact, pentru elevii romani nu exista nici strategie in invatamant nici psihologi care sa ii indrume … cand incepe Romania sa si revina …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La practică, studenții de la medicină „vin să sprijine pereții”, spune Ileana Spătaru, președinte al Societății Studenților în Medicină din București (SSMB): „Există locuri unde nu ne bagă nimeni în seamă”

Ileana Spătaru, președintele Societății Studenților în Medicină din București (SSMB), a spus, în cadrul unei dezbateri, că studenții de la medicină „vin să sprijine pereții” la stagiul de practică obligatoriu:…
Vezi articolul

Cine este Simona Bucura-Oprescu, propusă de PSD ministru al Muncii: A studiat la academia SRI / Laude pentru China și cerere de deschidere în Pitești a unui Institut Confucius / Protejată a fostului baron de Argeș Constantin Nicolescu

Simona Bucura-Oprescu a fost votată luni de conducerea PSD drept nominalizare pentru Ministerul Muncii în locul demisionarului Marius Budăi, scrie G4Media.ro. Simona Bucura-Oprescu este deputată PSD de Argeș, aflată la…
Vezi articolul

Până pe 20 septembrie, inspectoratele școlare au de transmis situația elevilor romi care au fost înscriși la Evaluarea Națională și la BAC 2024 și care au promovat examenele, potrivit unei adrese a Ministerului Educației

Inspectoratele școlare vor transmite, până pe 20 septembrie, Ministerului Educației numărul elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar 2023-2024, au promovat Evaluarea Națională 2024 și au…
Vezi articolul