Apel pentru profesorii evaluatori de la Evaluarea Națională: Nu distrugeți destine pentru o virgulă lipsă, o formulare prea personală sau, mai grav, pentru că nu corespunde unui șablon regăsit în culegeri. Corectați cu suflet

Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com

Profesorii care vor corecta lucrările absolvenților de clasa a VIII-a de la Evaluarea Națională ar trebui să fie „corecți, dar și umani”, afirmă profesorul Cătălin Osiceanu, într-un apel pe pagina sa de Facebook. El consideră că profesorii sunt chemați să evalueze „nu doar cunoștințele unor copii, ci și speranțele lor”.
Redăm mesajul integral postat de profesorul Cătălin Osiceanu:

„Apel către colegii profesori care vor corecta lucrările de la Evaluarea Națională

Dragi colegi,

Începând de mâine, suntem chemați să evaluăm nu doar cunoștințele unor copii, ci și speranțele lor. Vă rog, corectați cu responsabilitate și cu suflet. Nu transformați rigurozitatea în rigiditate. Nu distrugeți destine pentru o virgulă lipsă, o formulare prea personală sau, mai grav, pentru că nu corespunde unui șablon regăsit în culegeri.

Știm cu toții că metodologia acestor examene are hibe. Unele prevederi par scoase din arhivele vechi, chiar de dinainte de ’89. De pildă, obsesia pentru „semnul de pe lucrare” – un concept care, în realitate, a devenit o cutumă. Adevăratul „semn” ar fi un nume scris pe lucrare, nu o acoladă, o aliniere sau un pix colorat folosit pe figură la geometrie, care ar trăda o presupusă intenție.

Fiți corecți, dar și umani. În fața voastră sunt lucrări, dar în spatele fiecăreia – un copil.

Semnează
Profa de română și
Profu’ de mate”.

Informații de context

Potrivit procedurii oficiale de la Evaluarea Națională, fiecare profesor evaluator primește, de regulă, 80 de lucrări pentru evaluare. Numărul lucrărilor distribuite unui profesor evaluator poate fi mai mare, în situația în care se impune redistribuirea unor lucrări, din cauza diferențelor de notare dintre profesorii evaluatori, respectiv indisponibilității unor profesori evaluatori.

Lucrările se evaluează și se notează, respectându-se baremele de evaluare și notare.
„La proba de matematică, în situația în care evaluatorul constată o selectare incertă a răspunsului unui elev (de ex. în cazul itemilor cu variante multiple de răspuns tip a), b), c), d) – sunt bifate majoritatea/ toate variantele și este bifat accentuat răspunsul considerat corect de elev), evaluatorul va considera varianta corect de răspuns, litera itemului completată în rubrica/ celula dedicat punctajului atribuit, aflat în zona cu cele patru variante.

Profesorii evaluatori înregistrează electronic, individual, rezultatul evaluării in borderourile-tip de evaluare și notare generate de platforma destinată evaluării digitalizate.

Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024-2025:

Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Evaluare Națională 2025. Profesorul de Matematică Ovidiu Șontea: Elevii nu trebuie să intre în panică. Dacă cumva sunt două exerciții la rând care nu le-au ieșit, nu e o problemă. Mergem mai departe
Evaluare Națională 2025. Cum se poate corecta o greșeală la probele de Limba română și Matematică / În situația în care elevul revine asupra răspunsului încercuit inițial, noua variantă pe care o consideră corectă va fi scrisă în celula dedicată punctajului atribuit itemului

Exit mobile version