Profesorul de Informatică Adrian Modrişan, despre Evaluarea Națională: Aș vedea o regândire a modului în care se face matematica, pentru că, în ultima vreme, elevii de clasa a IX-a vin cu niște automatisme teribile

[jp_post_view]
Adrian Modrişan, profesor informatica / Foto: Proiectul Merito
„Aș vedea poate nu o regândire a examenului de Evaluare Națională, dar o regândire a modului în care se face matematica, pentru că, în ultima vreme, constat că elevii de clasa a IX-a vin cu niște automatisme teribile, nu sunt în stare să problematizeze”, a declarat Adrian (Doru) Modrişan, profesor de Informatică, Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, Braşov, la emisiunea InfoEdu, de pe 11 mai.

Elevii, de fapt, știu un set de formule și pur și simplu din baza lor de date, în funcție de exercițiu, selectează formula, o aplică și asta e tot. Foarte rar sunt puși în situația de problematizare”, a adăugat Adrian Modrişan. 

Declarațiile profesorului Adrian (Doru) Modrişan:

Diana Dumitrașcu: Dumneavoastră îi primiți în clasa a IX-a pe copiii care dau această Evaluare Națională din doar două materii și subiectul e prezent în spațiul public, se vorbește dacă e corect ca doar două materii să decidă parcursul unui copil la liceu. Vedeți o regândire acestui examen?

Adrian (Doru) Modrişan, profesor de Informatică, Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, Braşov: „Eu aș vedea poate nu o regândire a acestui examen, dar regândire a modului în care se face matematica, pentru că în ultima vreme constat că elevii de clasa a IX-a vin cu niște automatisme teribile, nu sunt în stare să problematizeze. Ei, de fapt, știu un set de formule și pur și simplu din baza lor de date, în funcție de exercițiu, selectează formula, o aplică și asta e tot. Foarte rar sunt puși în situația de problematizare. 

Informatica esențialmente constă într-o gândire creativă. În informatică, într-adevăr, trebuie să știi mici bucăți de algoritm, mai mult sau mai puțin pe de rost, dar ele trebuie combinate într-un mod foarte deștept, într-un puzzle. 

În sala aceasta, de exemplu, sunt convins că sunt câteva sute de dispozitive informatice. Acestea sunt programate pe baza a doar șapte instrucțiuni. Deci șapte instrucțiuni, în informatică, programează orice și în această seară, de când a început emisiunea, s-au petrecut câteva zeci de milioane de astfel de interacțiuni. Deci, modul în care ele se combină e absolut infinit. Modul în care ele pot fi programate este absolut infinit și creativitatea în informatică, în programare, din asta vine.”

Citește și:
Cristian Hatu, CEAE: La Matematică, mulți elevi memorează formule, memorează definiții, memorează reguli de calcul, după aceea le reproduc, este ca un ceai amar. Ei spun că „e examen de Evaluare Națională, învăț probleme tip, cum să le rezolv și să trec de hopul ăsta”, dar problema este în ce măsură ei își dezvoltă competențe relevante pe acest mod de predare – învățare
Dacă vrei să faci o evaluare corectă a copiilor, ar trebui să o faci din toate materiile, spune Tudorel Drăgoi, profesor pentru învățământ primar: Altfel, toată şcoala o să dea numai în profesorul de Română şi de Matematică
Claudia Puzdrea, profesoară de chimie: Oricât m-aș da peste cap și m-aș coborî la nivelul lor, elevii se canalizează strict pe română și matematică în clasa a VIII-a și atunci celelalte discipline suferă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admitere liceu 2023. Testările de limbă străină pentru clasele de bilingv și probele de aptitudini pentru liceele vocaționale încep pe 17 mai / Elevii se înscriu pe 15-16 mai cu documentele de la secretariatele școlilor

Elevii de clasa a VIII-a care vor să susțină proba de verificarea a cunoștințelor de limbă modernă, pentru admiterea în clasa a IX-a într-o clasă cu regim bilingv, dar și…
Vezi articolul

Evaluarea Națională la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019: Instituția care face subiectele anunță că nu schimbă structura cerințelor. Modele de subiecte

Subiectele pentru Evaluările Naționale de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019 “au aceeași structură cu cea din 2018”, a anunțat pentru Edupedu.ro instituția din subordinea Ministerului…
Vezi articolul

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, reacție la declarația lui Orban: Educația nu este „cârciuma” sistemului bugetar. Deschiderea noului an școlar, sub semnul întrebării dacă nu vor fi majorate salariile

Educația nu este „cârciuma” sistemului bugetar și „intenția de a nu se acorda majorarea salarială începând cu data de 1 septembrie 2020 va fi o greșeală enormă, iar consecințele pot…
Vezi articolul

În 17 județe copiii sunt lăsați corigenți masiv în clasa a VIII-a, ca să nu intre în Evaluarea Națională. „Intenționăm să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns aici,” anunță ministrul

În 17 județe din toată țara, ratele de corigenți sau elevi lăsați cu situația neîncheiată cresc masiv în clasa a VIII-a, potrivit unei statistici publicate de Ministerul Educației. Cele mai…
Vezi articolul