Program medical „focalizat pe cercetare avansată”, lansat de Universitatea Babeș-Bolyai / Rectorul Daniel David: o instituție ca UBB „nu-și poate permite în ziua de astăzi să nu aibă o componentă biomedicală”

1.556 de vizualizări
Universitatea Babeș-Bolyai / Foto: Facebook.com – UBB
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță un nou program în domeniul medical, “focalizat pe cercetare avansată”. Programul, numit UBBMed și desfășurat în cadrul “UBB School of Health”, care e listată alături de facultățile instituției, se lansează oficial miercuri după-amiază, potrivit unui comunicat al instituției.

UBBMed (Postgraduate Program for Bio-Behavioral Integrative Medicine) folosește drept cadru general de lucru un “model bio-psiho-social” și este profilat pe domenii unde UBB înregistrează deja performanță academică: 

  • Programul include trei secțiuni clinice – în domeniile sănătății mintale (UBBMed-Psy), sănătății publice (UBB-PublicH) și medicini generale-interne și cancer (în această fază mai ales bio-oncologie/psiho-somatica/psiho-oncologie) (UBBMed – G). 
  • O altă secțiune, UBBMed-Tech, care “stimulează dezvoltarea tehnologiilor avansate în domeniu (ex. Roboterapie/Realitate virtuală pentru tratamentul tulburărilor psihice/Tehnologii de imagistică medicală/Nanomedicină etc.)”.
  • O secțiune transversală (UBBMed-T) care “reflectă competitivitatea UBB în tehnologia informației (ex. incluzând supercomputerul UBB și inteligența artificială pentru analize de big medical data) și aspecte etice/sociale ale medicinei/sănătății.” 
  • O secțiune exploratorie (UBBMed-M) – “cuprinde dezvoltările în domeniu în curs de formalizare (ex. health economics).” 
  • Platforma InfoBioNano4Health este prezentată drept o “nouă specializare a orașului/țării”, care “va constitui o infrastructură academică centrală a Programului UBBMed, utilizând dezvoltările inovative preclinice (InfoBioNano) și tehnologiile avansate (ex. BrainQ Institute – RMN clinic 7 Tesla și preclinic 11 Tesla/Centrul EON-UBB pentru realități virtuale/augmentate/mixte) pentru aplicații medicale (Health)”.

Comunicatul UBB precizează că Școala UBBMed beneficiază de colaborare cu școlile medicale ale universităților din Alianța Europeană Eutopia, din care face parte și universitatea clujeană, iar la nivel național programul are stabilite parteneriate cu mai multe “infrastructuri clinice, publice și private”, fiind deschis pentru colaborări cu alte instituții din țară.

În comunicatul menționat este citat rectorul UBB, Daniel David, care vorbește despre nevoia universității e a avea o componentă medicală, așa cum a fost cazul în trecut:

  • „(…) O universitate comprehensivă cu angajament global cum este UBB, membră în structuri în care este neobișnuit ca o universitate comprehensivă cu tradiție să nu aibă școală medicală,  nu-și poate permite în ziua de astăzi să nu aibă o componentă biomedicală (…) În istoria sa, Universitatea noastră a avut se pare prima facultate medicală din țară în cadrul Universitas Claudiopolitana (secolul XVIII – vezi mai jos Actul de Fondare al Împărătesei Maria Tereza), continuată apoi în Universitatea maghiară (secolul XIX) și în Universitatea românească (secolul XX), statuile reprezentând „medicina” fiind încă pe frontispiciul și în holul UBB. După reforma comunistă din 1948, partea medicală a fost ruptă din Universitate și reorganizată independent. Este timpul să readucem și formal (nu doar ca prezență difuză – fie ea și relevantă) partea biomedicală în UBB – ne obligă istoria, prezentul și viitorul – și mă bucur că o facem cu suportul unora dintre cele mai bune școli medicale din lume.”

1 comment
  1. Mai bine ar face profesionist ceea ce ar trebui sa facă, decât sa se apuce de medicina, dacă mai exista o universitate de medicina in oraș. Deocamdată vând iluzii și vise părinților, cu facultati care dau absolventi fara angajabilitate pe piata muncii, care ajung sa vândă in supermarketuri sau benzinării. Investesc in clădiri, nu in studenți. Delir halucinator instituționalizat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile să fie dotate cu sisteme de supraveghere audio-video, biblioteci online sau offline cu ghiduri pentru părinți, elevi, profesori și un concurs anual – măsuri propuse în Planul Național de Combatere a Violenței Școlare pe următorii 3 ani – proiect

Planul Național de Combatere a Violenței Școlare pentru 2024-2027 a fost pus în dezbatere publică vineri, 29 martie, de ministerul Educației. Documentul prevede o serie de măsuri, cum ar fi…
Vezi articolul

Judecătorul Cristi Dănileț: Ce ne lipseşte din școli nu sunt legile, sunt practicile interne, sunt regulamentele interne. Să găsim trei, patru, cinci şcoli bune în România şi apoi profesorii din acele şcoli să promoveze practicile restaurative, că dacă vin eu autoritate şi impun, sunt refuzat

Judecătorul Cristi Danileţ este de părere că profesorii ar trebui instruiţi să accepte că „discuţiile sunt mai importante decât disciplinarea şi pedepsirea”, și a vorbit de formarea unor reţele de…
Vezi articolul

Concursuri de știință prin experimente, interviuri cu cercetători sau propuneri pentru o misiune spațială, lansate pentru elevi și profesori în programul „Noaptea cercetătorilor” – ReCoNnect 2024. Înscrieri până pe 30 martie

Elevii de gimnaziu și de liceu se pot înscrie până pe 30 martie într-o serie de „misiuni” dedicate promovării științei, anunță organizatorii Concursului Național de Știință ReCoNnect 2023 – 2024…
Vezi articolul