Programele remediale: Consiliul Național al Elevilor cere Ministerului proceduri pentru cadrele didactice privind orele online, așa încât elevii să recupereze unitar materia pierdută

[jp_post_view]
Foto: © Dreamstime.com
“Pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei”, arată Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat prin care cere să fie lansate de urgență programe remediale. CNE cere Ministerului Educației să realizeze urgent “o procedură metodică adresată cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ”.

Organizația elevilor mai afirmă că, fără recuperarea materiei, prelungirea perioadei de încheiere a mediilor ar fi doar o formă fără fond. Iar CNE arată că “este imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate”. 

Comunicatul CNE:

Niciun elev lăsat în urmă – programele remediale reprezintă o datorie a Ministerului Educației! 

Conform datelor furnizate de către Ministerul Educației în ultimele zile, peste 65 de mii de elevi se află în situația de a rămâne cu mediile neîncheiate la acest moment. O corelare cu numărul elevilor care nu au avut acces la internet pe durata școlii online (peste 230 de mii, conform datelor ministerului) ne arată că, pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei. 

Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației realizarea, în regim de urgență, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ. În plus, considerăm că este absolut necesar ca modul de desfășurare al orelor remediale, precum și conținutul și frecvența acestora să fie decise la nivelul fiecărei clase, de către elevi și profesori, în funcțiile de nevoile specifice de învățare ale elevilor. 

În aceeași notă, este imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate. 

În ceea ce privește încheierea mediilor, măsura prelungirii perioadei dedicate acestui proces reprezintă, în lipsa unui parcurs coerent de recuperare a materiei, doar o formă fără fond, deoarece elevii, chiar dacă vor avea mediile încheiate, tot nu vor fi parcurs/asimilat toate conținuturile din programa școlară. 

„Educația remedială trebuie să înceapă cât mai devreme cu putință, astfel încât acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp. Prioritară este recuperarea pentru elevii din clasele terminale și pentru cei din mediile dezavantajate, care nu au putut intra la orele online. În aceste momente, Ministerul Educației trebuie să acționeze cu celeritate, respectând drepturile și având în vedere interesul superior al elevilor! Educația trebuie să continue, însă nu oricum, ci respectând un set de norme de calitate. Nu ne putem face că facem educație.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.””

Photo 177536967 © MadhourseDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Cinstit ar fi sa se înghețe anul școlar.
    Altfel vom perpetua inegalități si lacune in educație,câte nu vor mai putea fi recuperate decât foarte târziu,poate niciodată.

  2. Să se ia în calculul mediei de intrare la liceu,o pondere mult mai mare a mediilor.
    Ar fi echitabil și pt cei din rural,care au învățat 3 ani,iar acum nu au avut net sau i a murit cineva drag.
    Prin formula veche sunt favorizați cei care au avut bani de pregătire anul acesta

  3. Îi interesează doar cantitatea,să fie predată materia stufoasă,nu ceea ce poate asimila un copil,nu calitatea,nu dezvoltarea lui că ființa umană

  4. Si daca elevul nu a vrut sa participe la ore? Vacanta perpetua… Cum poti face diferenta? Cine si-o asuma? Directorul, inspectoratul, parintii, elevul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Klaus Iohannis a deschis anul universitar la Universitatea Națională de Muzică din București: Am încurajat tot timpul profesorii să acorde o atenție specială talentelor / Anul acesta am văzut adoptate măsuri ferme de consolidare a eticii universitare

Președintele Klaus Iohannis deschide anul universitar la Universitatea Națională de Muzică din București (UNMB), marți, la ora 12. Edupedu.ro transmite LIVE TEXT declarațiile șefului de stat, de la ultima deschidere a…
Vezi articolul

SURSE Propunerile Cotroceniului pentru Planul Național de Redresare și Reziliență: Secțiune sectorială cu titlul România Educată, rețea pilot de 200 de școli verzi, construirea a 200 de creșe, programul „primul student din familie” și digitalizarea sistemului

Alocarea celui mai mic buget pentru Ministerul Educației, prin raportare la PIB, din ultimii 30 de ani, va fi „compensată” prin fondurile alocate pentru proiecte din cadrul Planului Național de…
Vezi articolul

„Dacă un elev refuză să participe, refuză să comunice cu tine, atunci nu ai încotro, va trebui să existe și corigență” – spune secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar Sorin Ion / Legislația prevede că elevii cu note insuficiente sau cu absențe „sunt declarați amânați”, nu lăsați corigenți

Anul acesta pot fi lăsați elevi corigenți, dă asigurări secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion, responsabil pentru învățământul preuniversitar. Acesta a declarat, pentru scoala9.ro, că „dacă un elev…
Vezi articolul