Proiect de cercetare la UMF Iași, în valoare de peste 13 milioane de euro / Rectorul Viorel Scripcariu: Vom cerceta metode care să crească supraviețuirea și să îmbunătățească calitatea vieții pacienților

187 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) Grigore T. Popa din Iaşi va dezvolta un centru multidisciplinar de cercetare medicală, proiect în valoare de peste 13 milioane de euro, cofinanţat prin Programul Operaţional Competitivitate, potrivit news.ro.

Este vorba de CENEMED – „Platformă multidisciplinară de cercetare-dezvoltare medicală în regiunea N-E”, în cadrul căruia se va dezvolta un centru de cercetare în următoarele domenii, după cum a informat instituția de învățământ:

  • urgențe cardiovasculare și toxicologice
  • oncologie pelvină
  • imunologie și genetică
  • nefropatologie și gastroenterohepatologie.

Rectorul UMF Iași, Viorel Scripcariu, a declarat că „Este un proiect de cercetare extraordinar, unic în România, axat pe diverse patologii din diverse domenii, de la urgențe cardiovasculare, până la abord oncologic și nefropatologie, cu scopul de  a cerceta metodele diagnostice și mijloacele terapeutice personalizate capabile să crească supraviețuirea și să îmbunătățească calitatea vieții pacienților din regiunea de Nord-Est”.

Contractul a fost astăzi semnat de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, iar valoarea CENEMED este de peste 13 milioane de euro (valoarea totală este de 66.8 milioane lei, din care finanțare nerambursabilă 66.6 milioane lei).

UMF Iași va primi finanțare pentru implementarea proiectului, pe parcursul a 28 de luni, potrivit instiuției de învățământ.

Rectorul UMF Iași a mai spus că vor „Vor fi create și dotate trei laboratoare de cercetare noi și modernizate alte trei laboratoare de cercetare existente. În plus, vor fi achiziționate 110 echipamente și instrumente medicale ce vor fi utilizate în dezvoltarea a 16 teme de cercetare”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sebastian Țoc, profesor și cercetător, propune „renunțarea la ierarhizarea elevilor la liceu și școala profesională în funcție de examene cu miză mare, fiind preferabil un mix de criterii”, printre alte măsuri care ar duce la școli mai incluzive

Modalitatea de organizare a sistemului de învățământ din România tinde să încurajeze ierarhizarea școlilor și, adesea, segregarea pe criterii economice, etnice sau de rezidență, bazându-se pe ierarhii puternice și pe…
Vezi articolul

Mihaela Nabăr, director World Vision România: Pandemia pe zona de educație digitală a reprezentat o oportunitate și trebuie să continuăm să construim în zona în care urmărim progresul acestor competențe digitale

„România trebuie să-și învețe lecțiile din perioada pandemiei în ceea ce privește educația digitală fiindcă doar așa am reușit să ardem niște etape și să implementăm forțat alfabetizarea digitală în…
Vezi articolul