Proiectele de planuri-cadru pentru liceu propuse de Ministerul Educației, considerate de elevii din Hunedoara prea încărcate. Ei cer mai multă practică – studiu al inspectoratului școlar și CJRAE

Peste 1000 de elevi de liceu au luat parte la un studiu în perioada 17-23 februarie 2025, în liceele din Hunedoara, realizat de ISJ Hunedoara (Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara) și CJRAE (Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională), în legătură cu părerea elevilor despre planurile-cadru propuse de Ministerul Educației. Acesta arată că tinerii resimt oboseala cauzată de programa încărcată și lipsa unui echilibru între teorie și practică. Mai mult de jumătate dintre elevii care au răspuns la studiu, spun că școala pune accent pe materii teoretice, în timp ce exemplificarea practică lipsește. De asemenea, tinerii cer adaptarea curriculei la nevoile lor reale, inclusiv reducerea numărului de ore obligatorii, în schimbul unei introduceri a unor discipline noi.

„Studiul a fost realizat pentru a analiza propunerile de planuri-cadru pentru învățământul liceal, elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, iar rezultatele au fost prezentate în cadrul unei dezbateri publice organizate la Deva, pe 27 februarie 2025.”, a declarat pentru Edupedu. ro Gabriel Ilieș, director CJRAE Hunedoara (Centru Județean de Resurse și de Asistență Educațională Hunedoara).

La el au răspuns aproximativ 1000 de elevi din toate filierele liceale din Hunedoara, iar rezultatele arată că:

FOTO: Studiu elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

Elevii au subliniat și necesitatea lipsei resurselor moderne în școli. În plus, adăugarea unor noi ore de consiliere în carieră, au mai propus ca religia să devină o materie opțională.

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

Planurile-cadru conțin disciplinele pe care trebuie să le urmeze elevii din România și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei materii, pentru fiecare an de studiu, filieră, profil și specializare.

Legea Educației prevede în prezent că elevii care sunt acum în clasa a VIII-a ar trebui să intre pe curriculum nou, în clasa a IX-a. Adică în septembrie acest an ar fi trebuit să fie gata planurile-cadru, programele, manualele și profesorii să fie formați. Amânarea cu un an, anunțată de Daniel David, ar însemna că elevii care sunt acum clasa a VII-a vor fi primii care vor învăța pe noul curriculum.

Raportul final privind propunerile de proiecte de planuri-cadru pentru învățământ liceal, întocmit de ISJ Hunedoara

Exit mobile version