Propunerea unui laureat Nobel: Premiu de 1 miliard de lire pentru cercetarea Covid-19 / Miza financiară ar funcționa mult mai bine pentru dezvoltarea de metode de testare în masă

[jp_post_view]
Foto: INQUAM Photos – George Calin
Universitățile ar trebui să fie încurajate să colaboreze mai mult în cercetarea referitoare la noul coronavirus printr-o miză financiară majoră, cum ar fi un premiu de 1 miliard de lire sterline pentru oricine va produce și livra un test capabil să fie folosit pe 10 milioane de persoane pe zi, potrivit laureatului Nobel Paul Romer, citat de Times Higher Education. Acesta face trimitere la exemplul Proiectului Manhattan, prin care au fost produse primele bombe nucleare, în cel de-al doilea război mondial, pentru a exemplifica ce poate face o susținere financiară majoră pentru accelerarea cercetării.

În 2018, Paul Romer, fost economist șef în cadrul Băncii Mondiale, a primit împreună cu William Nodhaus premiul Nobel pentru integrarea inovațiilor tehnologice în analiza macroeconomică pe termen lung.

El a declarat pentru sursa citată că lipsa unor testări suficiente pentru Covid-19, în SUA și în alte țări, este cauzată în parte de lipsa unor mize financiare substanțiale pentru a produce acele teste și pentru a investi în metode de testare mai eficiente. El a afirmat că un premiu de un miliard de lire sterline ar determina universitățile să caute noi soluții pentru acest eșec al pieții.

Așa cum s-a întâmplat în Proiectul Manhattan, cand unor oameni de știință care au obținut o reacție în lanț în laboratorul unei universități li s-a cerut să construiască o bombă nucleară, a arătat Romer, „acum e nevoie să luăm munca laboratoarelor universitare și să îi dăm proporțiile unui sistem de producție capabil să producă milioane de teste pe zi”.

Un astfel de premiu financiar ar fi mult mai eficient, a spus el, decât este coordonarea cercetării internaționale. Iar costul este nesemnificativ, comparativ cu pagubele economice colosale produse de pandemie.

„Când Netflix a oferit un premiu de 1 milion pentru a rezolva o anumită problemă, acest lucru a determinat tot felul de oameni și grupuri să colaboreze, decât să concureze unul cu altul”, este citat Romer, care arată că premiul de 1 miliard va atrage, pe lângă cercetarea universitară, implicarea industriei – firme farmaceutice, experți în logistică etc.

Profesorul Romer lucrează în prezent la un plan al Fundației Rockefeller pentru redeschiderea economiei SUA, în vederea căreia e recomandată verificarea a 30 de milioane de oameni pe săptămână (față de nivelul actual de 1 milion).


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Radu Gologan face apel la protejarea profesorilor, după ce ministrul Daniel David a încurajat reclamarea celor care dau teme a căror rezolvare depășește 2 ore: Cei mai mulți profesori din ziua de astăzi suferă din cauza presiunii părinților

Profesorul Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România, face apel public la protejarea profesorilor și la învestirea acestora cu încredere. „E nevoie de un pic de tact față…
Vezi articolul

Mădălina Turza, consilierul premierului: Este nevoie ca refugiații din Ucraina să devină independenți în România, să muncească, copiii să poată merge la școală și să devină parte din comunitatea noastră atât timp cât vor decide să rămână

Serviciile de urgență, de tip asistență la graniță, mâncare și haine, nu mai sunt suficiente, a declarat, vineri, consilierul de stat în cadrul cancelariei premierului, Mădălina Turza. Oficialul a spus…
Vezi articolul

Concurs organizat de Tetra Pak și Edupedu

Elevii schimbă jocul: CartON! Concurs cu premii de 20.000 de euro pentru școli, profesori și elevi. Câștigătorii vor fi anunțați până pe 7 aprilie – update

Toți elevii din România sunt invitați să inspire schimbarea prin concursul „Elevii schimbă jocul: CartON!”. Organizat de Tetra Pak România în parteneriat cu Edupedu, concursul vrea să exploreze creativitatea generației…
Vezi articolul
Auxiliarele pentru elevi - programul Școala după Școală

Proiectul privind programul Școală după Școală din sectorul 2, pus în dezbatere publică aproape de finalul primului modul de școală, după ce părinții au protestat și au lansat o petiție / Cererea părinților prin care să nu mai contribuie financiar nu a fost luată în seamă

Proiectul care reglementează desfășurarea programului Școală după Școală din sectorul 2 abia a fost pus în dezbatere publică, în aceeași zi în care mai mulți părinți au protestat și au…
Vezi articolul