Propunerile studenților pentru predarea online în universități: activitățile didactice să fie înregistrate, să existe sesiuni de formare continuă, să fie folosit un număr restrâns de platforme digitale

2.276 de vizualizări
Foto: Gustavo Fring – Pexels.com
Ghiduri de utilizare a instrumentelor de predare online, sesiuni de formare continuă, un număr limitat de platforme digitale folosite sunt câteva dintre propunerile formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) pentru predarea la distanță în universități, propuneri publicate miercuri. ANOSR prezintă aceste propuneri, în urma unei cercetări desfășurate, cu ajutorul unui chestionar, după trecerea activităților academice în online, în al doilea semestru al anului universitar trecut.

Propunerile principale formulate de organizația studenților:

  • „Pentru început, s-a dovedit necesară realizarea unor sesiuni de formare continuă prin webinarii și schimb de bune practici privind educația online pentru cadrele didactice”.
  • E „prioritară” realizarea de materiale informative în format text și/sau video, alături de un ghid de utilizare a instrumentelor accesibile online pentru a fi distribuite către comunitatea universitară.
  • Inițierea de parteneriate externe pentru transferul de cunoștințe vizavi de învățământul online.
  • Pentru predarea la distanță, utilizarea unui număr limitat de platforme funcționale și ușor accesibile la nivel instituțional și monitorizarea eficientă a desfășurării activităților didactice online pentru a interveni punctual și în timp util.
  • Studenții să fie sprijiniți pentru a depăși obstacolele psihologice ale acestei perioade, prin investiții în Centrele de Consiliere și Orientare în Carieră astfel încât acestea să ofere servicii de consiliere psihologică online gratuite și accesibile.
  • E recomandată înregistrarea activităților didactice, pentru a facilita procesul de învățare la studenților, în special al studenților cu o conexiune deficitară la internet, la celor cu dizabilități și cu dificultăți de învățare.
  • Pentru o „cultură a calității și pentru situația educației online la nivel de universitate”, univestitățile să elaboreze strategii de acțiune pentru a aborda sistemic adaptarea serviciilor proprii astfel încât acestea să servească în mod real nevoilor studenților specifice contextului.

Dintre rezultatele cercetării pe bază de chestionar în rândul studenților, citată de ANOSR:

  • peste 60.5% dintre studenți au raportat dificultăți în organizarea eficientă a facilitării interacțiunii dintre studenți de cadrele didactice
  • 75.6% au considerat că mutarea în mediul online a afectat negativ seminarele și laboratoarele,
  • 60.6% consideră că au fost afectate și orele de curs.
  • doar 35.1% dintre studenți consideră că pot învăța la fel în contextul educației online.

Recomandările ANOSR pe larg

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Csaba Asztalos, președintele Consiliului pentru combaterea discriminării, despre așezarea în bănci pe clase a elevilor de la Colegiul „Vladimirescu” din Târgu Jiu, la Evaluarea Națională: Nu e discriminatorie, dar corect ar fi să existe norme metodologice foarte clare care să se aplice peste tot în mod unitar

Președintele Consiliului Național de Combatere a Discriminării, Csaba Asztalos, spune că „e nevoie de precizări clare privind desfășurarea unui examen atât de important cum este Evaluarea Națională”. Reacția vine după…
Vezi articolul

Propunerile Ministerului Educației privind cazurile de hărțuire sexuală din mediul universitar: câteva reguli pentru reclamații, inclusiv pentru sesizările anonime, o dezbatere, plus planuri pentru o viitoare „reglementare generală” pentru toate instituțiile de educație și toate instituțiile publice

Ministrul Educației a anunțat, joi seară, că, după consultări desfășurate în ultimele zile pe tema hărțuirii sexuale în mediul universitar, a ajuns la concluzia că este nevoie de „promovarea unei…
Vezi articolul

EXCLUSIV Cine sunt câștigătorii licitației pentru manualele de anul viitor cu care Ministerul Educației a încheiat acorduri-cadru. Majoritatea rezultatelor licitației de manuale de clasa a VII-a sunt contestate

Ministerul Educației a stabilit primii câștigători ai licitației pentru manualele de clasele I – a VII-a, care din septembrie ar urma să intre în școli. Aproape toate editurile participante la…
Vezi articolul

Rezultate simulare Evaluarea Națională 2023 în Iași: A crescut cu 15% numărul celor care iau măcar 5, față de simularea din ianuarie / Se menține decalajul la Matematică între urban și rural de 40%

Elevii care au promovat ambele probe la simularea examenului de Evaluare Națională din luna martie 2023 reprezintă 55.18% din totalul celor 7579 de elevi care le-au susținut, cu 15.60% peste…
Vezi articolul