Propunerile studenților pentru predarea online în universități: activitățile didactice să fie înregistrate, să existe sesiuni de formare continuă, să fie folosit un număr restrâns de platforme digitale

[jp_post_view]
Foto: Gustavo Fring – Pexels.com
Ghiduri de utilizare a instrumentelor de predare online, sesiuni de formare continuă, un număr limitat de platforme digitale folosite sunt câteva dintre propunerile formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) pentru predarea la distanță în universități, propuneri publicate miercuri. ANOSR prezintă aceste propuneri, în urma unei cercetări desfășurate, cu ajutorul unui chestionar, după trecerea activităților academice în online, în al doilea semestru al anului universitar trecut.

Propunerile principale formulate de organizația studenților:

  • „Pentru început, s-a dovedit necesară realizarea unor sesiuni de formare continuă prin webinarii și schimb de bune practici privind educația online pentru cadrele didactice”.
  • E „prioritară” realizarea de materiale informative în format text și/sau video, alături de un ghid de utilizare a instrumentelor accesibile online pentru a fi distribuite către comunitatea universitară.
  • Inițierea de parteneriate externe pentru transferul de cunoștințe vizavi de învățământul online.
  • Pentru predarea la distanță, utilizarea unui număr limitat de platforme funcționale și ușor accesibile la nivel instituțional și monitorizarea eficientă a desfășurării activităților didactice online pentru a interveni punctual și în timp util.
  • Studenții să fie sprijiniți pentru a depăși obstacolele psihologice ale acestei perioade, prin investiții în Centrele de Consiliere și Orientare în Carieră astfel încât acestea să ofere servicii de consiliere psihologică online gratuite și accesibile.
  • E recomandată înregistrarea activităților didactice, pentru a facilita procesul de învățare la studenților, în special al studenților cu o conexiune deficitară la internet, la celor cu dizabilități și cu dificultăți de învățare.
  • Pentru o „cultură a calității și pentru situația educației online la nivel de universitate”, univestitățile să elaboreze strategii de acțiune pentru a aborda sistemic adaptarea serviciilor proprii astfel încât acestea să servească în mod real nevoilor studenților specifice contextului.

Dintre rezultatele cercetării pe bază de chestionar în rândul studenților, citată de ANOSR:

  • peste 60.5% dintre studenți au raportat dificultăți în organizarea eficientă a facilitării interacțiunii dintre studenți de cadrele didactice
  • 75.6% au considerat că mutarea în mediul online a afectat negativ seminarele și laboratoarele,
  • 60.6% consideră că au fost afectate și orele de curs.
  • doar 35.1% dintre studenți consideră că pot învăța la fel în contextul educației online.

Recomandările ANOSR pe larg

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BAC 2025. Competențele la limba străină și cele digitale pot fi echivalate până pe 6 iunie, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial / Secretarul de stat Florian Lixandru: Cei care sunt înscriși deja în programe de pregătire pot veni cu certificatele până la data susținerii probei scrise a examenului de Bacalaureat. Nu va fi o problemă în acest sens

Elevii care au obținut o certificare cu recunoaștere internațională a competențelor lingvistice și o certificare cu recunoaștere europeană a competențelor digitale pot solicita, până pe 6 iunie, echivalarea competențelor la limba…
Vezi articolul

Numărul de ore de educație civică din Franța vor fi dublate din septembrie 2024 și elevii vor avea curs de istoria artei, anunță președintele Emmanuel Macron, care vrea și introducerea teatrului în școli: Asta dă oralitate, încredere, contact cu marile texte ale literaturii

Elevii din Franța vor studia de două ori mai multe ore de educație civică și vor avea ca noutate ore de istoria artei în orar, de la începutul anului școlar…
Vezi articolul

Maia Sandu: Profesorii sunt cei care schimbă destine, prin puterea exemplului și prin dăruire / Vă încurajez să rămâneți conectați, curajoși și exigenți cu dumneavoastră înșivă și cu sistemul

Președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, a transmis un mesaj de apreciere pentru profesori, joi, la deschiderea Săptămânii Educației în Moldova: „dumneavoastră schimbați destine prin puterea exemplului și prin dăruire”, a…
Vezi articolul

Mesajul pentru profesori al ministrului Educației din Republica Moldova la începutul anului școlar: Vom putea ridica prestigiul profesiei dacă fiecare dintre noi va continua să fie model de comportament și de grijă pentru elevi, studenți și pentru colegii noștri / La București, niciun mesaj din partea Ligiei Deca sau a vreunui oficial al statului român pentru elevi, profesori sau părinți la începutul anului școlar 2023-2024

În timp ce la București anul școlar a început fără să fie marcat în niciun fel de către ministra Educației, Ligia Deca sau vreun oficial de la vârful ministerului sau…
Vezi articolul

Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, despre relaxarea restricțiilor: Educația este o prioritate și atunci când gândim diverse etape de relaxare, deschiderea școlilor trebuie să fie printre priorități și printre primele opțiuni atunci când pandemia ne permite

Printre măsurile care trebuie să se vadă în viața de zi cu zi, odată cu scăderea incidenței de infectare cu coronavirus și a creșterii numărului persoanelor vaccinate, este revenirea tuturor…
Vezi articolul