Protest în curtea Inspectoratului Școlar Județean Botoșani: Profesorii Colegiului Național Mihai Eminescu sunt nemulțumiți pentru că se desființează una dintre clasele cu profil mate-info

[jp_post_view]
Foto: Facebook.com – Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Botoșani
Peste 30 de cadre didactice de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” (CNME) din municipiul Botoşani au protestat, miercuri după-amiază, în curtea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), în semn de nemulţumire faţă de planul de şcolarizare pentru anul 2022- 2023 propus de conducerea Inspectoratului, scrie Agerpres.

Profesorii celui mai bun liceu din judeţul Botoşani sunt nemulţumiţi de decizia Inspectoratului de a desfiinţa una dintre cele patru clase cu profil de matematică-informatică şi una din cele două clase de-a V-a. În schimb au fost înfiinţate două clase cu profil de ştiinţe sociale.

Reprezentanţii Colegiului acuză conducerea IŞJ că a luat decizia fără a consulta unitatea de învăţământ și fără a avea la bază un studiu de oportunitate, mai informează Agerpres.

„Nu e decizie de explicat. Este o decizie inexplicabilă din punctul meu de vedere. Nu se fundamentează pe niciun studiu de impact, să vedem ce se va întâmpla peste patru ani, că, dacă se introduc aceste clase, trebuie să le duci cel puţin patru ani de zile. Nu se urmăreşte binele copiilor prin asta. Cred că e o măsură demagogică-populistă chiar, nu îşi are locul la un liceu de elită. Ai două licee mari de elită, frumoase. Lasă-le să meargă totul bine, ca până acum! Dacă totul merge bine, de ce intervii? Măcar dacă nu le ajuţi, să le dai vânt la pupă, măcar nu le pune în faţă stânci!”, a afirmat profesorul Daniel Botezatu, unul dintre protestatari.

Cadrele didactice au avut o scurtă întrevedere cu inspectorul general al IŞJ, Ada Macovei.

„Noi credem că nu se justifică modificarea planului de şcolarizare la Liceul Eminescu, aşa cum aţi propus dumneavoastră”, a declarat profesorul Cristina Bălăucă la întrevederea cu şefa IŞJ.

Inspectoarea generală Ada Macovei le-a explicat cadrelor didactice de la Colegiul Național Mihai Eminescu că decizia a fost luată având în vedere interesul elevilor. „Le oferim elevilor de clasa a IX-a posibilitatea să aleagă între cele patru profiluri, la fiecare profil câte două clase, mai puţin la matematică-informatică, unde vor avea trei clase. Cred că am explicat foarte bine. Nu se poate să veniţi în fiecare zi să expuneţi aceeaşi problemă”, a afirmat aceasta, potrivit Agerpres.

Profesorii au spus că vor organiza şi alte acţiuni de protest.


4 comments
  1. Au si dreptate. Uitati-va ce rezultate au, ce se cauta pe piata muncii si veti intelege ca efectiv au perfecta dreptate sa protesteze.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii pot primi încă 60 de minute timp de lucru, pentru lucrările anulate în situații obiective, la Evaluarea Națională și Bacalaureat. Pentru transcrierea unei pagini complete, se acordă cel mult 15 minute – procedura Ministerului Educației

Timpul de lucru poate fi prelungit cu maximum 60 de minute pentru lucrările anulate la Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, în situații obiective, neimputabile elevilor. Pentru transcrierea unei pagini complete,…
Vezi articolul

Miercuri, 19 martie, simularea Evaluării Naționale 2025 se încheie cu proba la Limba maternă. Pentru cei 10.000 de elevi ai minorităților naționale, proba începe la ora 9

Elevii minorităților naționale susțin, miercuri, 19 martie, proba scrisă la Limba și literatura maternă din cadrul simulării Evaluării Naționale 2025. Sunt înscriși aproximativ 10.000 de elevi, conform unui comunicat de presă al Ministerului…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

DOCUMENT Structura sistemului de educație propusă de președinție în „România Educată”: Bacalaureat „cu trunchi comun” pentru toate tipurile de liceu, Evaluare Națională opțională pentru elevii admiși prin examen la liceu, transferul de la profesional la teoretic, colegiile terțiare nonuniversitare

Liceele vor fi, ca și până acum, de trei feluri, dar vor avea un trunchi comun care va fi folosit ca fundament pentru un “bacalaureat unitar”, bazat pe competențe. Transferul…
Vezi articolul