PSD: Coerenţa restricţiilor este compromisă atunci când închizi şcolile, dar laşi păcănelele deschise

756 de vizualizări
Inchidere scoli pe fondul crizei sanitare. Tot mai multe tari si regiuni europene au decis sa opreasca accesul elevilor in scoli.
Foto: Edupedu.ro
PSD condamnă „modul arbitrar şi contradictoriu” în care au fost decise restricţiile din Hotărârea de Guvern nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă şi consideră că Guvernul nu poate fi credibil atunci când spune că şcolile trebuie închise pentru că pandemia e gravă, dar, în acelaşi timp, lasă deschise sălile de jocuri de noroc, sugerând că situaţia nu ar fi chiar atât de gravă, potrivit Agerpres.

„PSD condamnă modul arbitrar şi contradictoriu în care au fost decise restricţiile din Hotărârea de Guvern nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României. Guvernul nu poate fi credibil atunci când spune că şcolile trebuie închise pentru că pandemia e gravă, dar în acelaşi timp lasă deschise sălile de jocuri de noroc sugerând că situaţia nu ar fi chiar atât de gravă. Această abordare disproporţionată şi incoerentă ascunde, de fapt, incapacitatea Guvernului de a lua măsurile necesare pentru pregătirea anului şcolar, cu prezenţă fizică, în condiţii de siguranţă pentru elevi şi profesori”, se arată într-un comunicat trimis de către PSD.

Potrivit sursei citate, „vacanţa forţată” impusă de Ministerul Educaţiei arată „eşecul catastrofal” al Guvernului în acest domeniu vital pentru societate.

„Nici până la această oră, Guvernul nu a fost în stare să cumpere testele covid non-invazive, deşi PSD a cerut cu insistenţă, încă din luna iulie, ca Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei să pregătească organizarea testării periodice în unităţile de învăţământ. Mai mult, vacanţa forţată dispusă de Ministerul Educaţiei este un mod perfid prin care Guvernul evită plata concediului pentru părinţii care vor trebui să rămână la domiciliu pentru supravegherea copiilor”, se mai arată în comunicat.

În legătură cu școlile private, social-democrații au precizat următoarele: „Chiar şi şcolile private, cu resurse financiare majore, care au îndeplinit cerinţele derulării procesului educaţional în siguranţă, cerinţe invocate de ministrul Cîmpeanu toată vara (au asigurat testarea, au suplimentat spaţiile astfel încât să permită distanţarea, au asigurat un control strict al normelor de protecţie sanitară) – au fost trimise azi în sistem online. Asta arată lipsa de viziune a acestei guvernări care ştie doar să închidă o ţară, nu să şi o dezvolte”.

Amintim că șeful DSU, Raed Arafat, a declarat astăzi că se suspendă activitatea cu prezența fizică în școlile și grădinițele particulare și că „nimeni nu-i oprește să facă online”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Administrația Trump vrea să taie 12 miliarde de dolari din Bugetul Educației și comasează programele de tip after-school. 1,4 milioane de elevi din medii dezavantajate ar putea rămâne fără sprijin educațional și masă după școală

Administrația Trump propune reducerea bugetului educației cu 12 miliarde de dolari în 2026, de la cele circa 80 de miliarde de dolari alocate în anul fiscal 2025 pentru Departamentul de…
Vezi articolul

Orarul școlar să fie organizat în așa fel încât pentru un „bloc” de ore elevii să poată merge la ce cursuri aleg din oferta școlii, cu alți colegi din alte clase – regulă nouă în ROFUIP 2024 / CDEOȘ ar intra în vigoare odată cu noile planuri-cadru, în septembrie 2025

Regulamentrul de funcționare a școlilor propus de Ministerul Educației, aflat în dezbatere publică, vine cu o schimbare majoră față de cel actual: organizarea cursurilor la care clasele se pot amesteca.…
Vezi articolul

Suntem în situația în care titularizarea și calendarul de mobilitate 2025 nu mai au nicio valoare, spune profesorul Marius Lobază: Ministerul vine să arunce la gunoi toate emoțiile oamenilor, tot ce au muncit, tot ce au făcut

Marius Lobază, profesor la Colegiul Naţional Bănăţean Timişoara, a declarat că suntem în situația în care titularizarea și calendarul de mobilitate 2025 nu mai au „nicio valoare”. Acesta a spus că…
Vezi articolul

Pilotarea testelor standardizate, de la finalul anului școlar trecut – o oportunitate ratată. Interviu cu cercetătorul Dacian Dolean: Volumul de muncă a fost imens, dar eforturile au fost inutile având în vedere că nu și-au atins scopul

Expertul în științele educației Dacian Dolean susține într-un interviu pentru Edupedu.ro că demersul de testare prin platforma privată a celor aproape 150.000 de elevi nu și-a atins scopul oficial, acela…
Vezi articolul