Rafila: Şcoala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă. Să punem în balanţă şi protecţia, dar şi dezvoltarea normală a copiilor/ Părinţii trebuie să ştie că discutăm de o boală transmisibilă, iar evitarea în totalitate a transmiterii nu este posibilă

[jp_post_view]
FOTO: Salvați Copii România/ Marian Mocanu
Profesorul Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, consideră că, într-un fel sau altul, şcoala trebuie să reînceapă, argumentând că trebuie puse în balanţă protejarea copiilor de infecţia cu noul coronavirus, dar şi dezvoltarea lor normală, întrucât ei au nevoie de interacţiune unii cu alţii şi cu profesorii, transmite News.ro, citat de G4Media.ro.

El spune că temerile părinţilor sunt normale, dar subliniază că evitarea în totalitare a transmiterii acestei boli nu este posibilă. Rafila afirmă că a observat că în alte ţări unde şcoala s-a reluat s-au alcătuit clase de maxim 15 elevi, pentru a exista un risc mai mic de infectare.

”Şcoala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă. Trebuie să avem măcar speranţa unei activităţi în şcoală apropiată de normal, copiii au nevoie să interacţioneze unii cu alţii, să interacţioneze cu profesorii, cu învăţătorii, pentru că altfel prelungirea excesivă a acestui învăţământul la distanţă, online, şi unilateral, nu cred că este, pe termen mediu chiar, sustenabilă, pentru că copiii chiar cer să se întâlnească cu alţi copii, vor să interacţioneze, vor să se joace şi trebuie să găsim modalitatea… Trebuie să punem în balanţă, sigur, şi protecţia faţă de această infecţie, dar şi dezvoltarea lor normală, ca viitori membri ai societăţii, care se pot integra, care pot duce înainte această ţară şi cred că trebuie să reflectăm serios şi la acest aspect”, a afirmat, joi seară, la Digi 24, Alexandru Rafila.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


4 comments
  1. Domnul Rafila e epidemiolog, din cate stiam. Chiar unul bun. Acum e psiholog, cand vorbeste despre nivelul de interactiune de care au nevoie copiii…si cred ca face si putin politica. Nu spun ca nu au nevoie de interactiune copiii, dar sa spui ca „asta e, se vor imbolnavi copii, n-ai ce-i face, scoala trebuie sa mearga inainte…” e putin cinic. E pe principiul suedez, american etc. „mai moare cate unul”. Copiii sunt in general asimptomatici e adevarat si probabil scapa usor. Nu toti, din pacate, dar aproape toti. Insa, nu stiu cat de usor vor scapa cei de acasa (parinti, bunici). La cum stiu scoala noastra sunt sanse cam 30% sa fie respectate recomandarile , mai ales ca „recomandarile” sunt date ca de obicei la noi: un set de reguli care nu se pot respecta in totalitate (pentru ca nu avem bani, oameni, spatii etc.) dar ele au fost puse pe hartie pentru ca trebuia si au fost aruncate in sarcina autoritatilor locale, ca de, sa mai aiba si ei ceva raspundere nu numai guvernul… Si cand (nu daca) vor izbucni focare in scoli, vina o vor avea autoritatile locale, inspectoratele scolare etc. Nu cei de la Bucureti, pentru ca ei au facut un set de reguli. Frumos, ca la noi.

  2. Domnule Alexandru Rafila ne spuneti si noua ce spor de risc veți primi dumneavoastră începând cu 1 septembrie ? O altă întrebare pentru domnia voastră ar fi: Cine este mai expus riscului îmbolnăvirii,un profesor/invatator/educator sau un director/inspector DSP?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Roxana Mînzatu, vicepreședinta Comisiei Europene, despre pachetul care include finanțarea cu 500 de milioane de euro a Cercetării: Vor fi și măsuri legate de acces tip viză, de facilități, de o legislație pe care o vom adopta la nivel european pentru circulație fără bariere, fără birocrație, a tot ceea ce înseamnă rezultatele cercetării

Roxana Mînzatu, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, arată că fondurile de 500 de milioane de euro, anunțate pentru finanțarea Cercetării în Uniunea Europeană, vor face parte dintr-un pachet mult mai…
Vezi articolul

Aș începe reforma Educației de la sistemul de evaluare. Evaluarea are efect de backwash: ce nu se evaluează, nu se învață, iar ce se evaluează, se învață, spune Șerban Iosifescu / Evaluarea are potențial de a influența ce se întâmplă în curriculum și în pregătirea profesorului

Evaluarea în domeniul educației ar trebui să fie independentă, a declarat Șerban Iosifescu, expert în educație și fost președinte al Agenției Române de Asigurare a calității în școli (ARACIP), în…
Vezi articolul

Primul îndreptar ortografic, ortoepic și de punctuație din ultimii 29 de ani ar putea să ajungă în librării în toamnă. Adina Dragomirescu, directoarea Institutului de Lingvistică: Ne gândim la o variantă online, dar peste câteva luni

Primul îndreptar ortografic, ortoepic și de punctuație (ÎOOP) din ultimii 29 de ani a fost trimis la tipar, anunță Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române,…
Vezi articolul