Reacția Ministerului Educației la boicotarea simulărilor de către elevii de clasele a VII-a și a VIII-a

[jp_post_view]
Ministerul Educației reacționează la protestul „foaia goală” inițiat de elevi, în prima zi de simulare a examenelor naționale. „Având în vedere inițiativa Consiliului Național al Elevilor de a organiza un protest cu scopul de a boicota simularea Evaluării Naționale, Ministerul Educației Naționale face următoarele precizări”, spune instituția, care precizează că „rezultatele obținute de elevi la examenele naționale arată că se impune intensificarea eforturilor tuturor factorilor implicaţi pentru asigurarea succesului educațional al tuturor copiilor”.

Reacția integrală a Ministerului Educației la protestul elevilor

„Precizările Ministerului Educației referitoare la organizarea simulării Evaluării Naționale în anul școlar 2018-2019

Având în vedere inițiativa Consiliului Național al Elevilor de a organiza un protest cu scopul de a boicota simularea Evaluării Naționale, Ministerul Educației Naționale face următoarele precizări:

  • Simulările examenelor naționale au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial/liceal, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare în cadrul examenelor naționale.
  • Proiectul de ordin de ministru prin care a fost aprobată organizarea simulării Evaluării Naționale și a simulării probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat, în anul școlar 2018-2019, a fost dezbătut în cadrul Comisiei de Dialog Social din care fac parte reprezentanții elevilor, părinților, profesorilor și ai altor parteneri sociali, majoritatea susținând acest demers care vine în sprijinul elevilor.
  • În anul 2018, la Evaluarea Naţională din 150.603 candidați înscriși, 55.080 elevi nu au obținut nota 5 la proba de Matematică, iar 31.440 de elevi au luat note sub 5 la proba de Limba și Literatura Română.
  • Rezultatele obținute de elevi la examenele naționale arată că se impune intensificarea eforturilor tuturor factorilor implicaţi pentru asigurarea succesului educațional al tuturor copiilor, inclusiv al copiilor din grupurile marginalizate social și în situație de risc de abandon şcolar, accesului egal al acestora la oportunități, drepturi și servicii din domeniul educațional, precum și pentru ameliorarea rezultatelor elevilor la examenele naţionale.
  • În vederea susținerii și promovării cu succes a examenelor naționale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral. În funcție de concluziile desprinse, se vor adopta măsurile adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, inclusiv prin activități de pregătire suplimentară, identificarea dificultăților de învățare ale elevilor, elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea unui plan de intervenţie personalizat etc.
  • MEN a susținut în permanență orice propunere care poate să conducă la îmbunătățirea performanțelor obținute de elevi în procesul de învățare, inclusiv a performanțelor obținute în cadrul examenelor naționale și consideră că fiecare partener poate contribui în mod constructiv la acest demers.”

Citește și:

 

 


3 comments
  1. Madam Andronescu ar trebui sa rezolve ea subiectele la limba română în 2 ore sa fc creație,sa scrie corect,caligrafic sa vedem dc reușește.Simulari ar trebui să dați voi cei din Ministerul Educației sa vedem dc aveți nevoie și folosiți aceste compuneri în viața de zi cu zi bateți câmpii cu asemenea subiecte mai ales că mulți citiți ce va compun alții.Cere-ti caligrafie pt ce, materia nu e in programa lasa-ti copii să scrie cum pot ei nu le luați puncte pt caligrafie,așezare in pagina etc sa fc in 2 ore cam multe cereri de la ei, ce nu puteți nici voi.Ne distrugeți copii. Ce ziceți voi din Ministerul educației să dați niste simulări sa va notăm noi dc sunteți apti pt postul ocupat.

  2. Pe scurt, politica educationala a anului 2019: nu stim cum sa educam elevii, asa ca ii speriem din timp ca sa aiba timp sa ia meditatii. Semnat, Adultii

  3. Ar trebui sa le fie rusine. Cand anunti o simulare nationala la clasa a VII a cu doar 10 zile inaintea sustinerii acesteia, cand nu publici modele de subiecte, nu poti emite pretentii ca elevii sa le accepte.
    In urma tuturor evaluarilor si a simularilor date se face macar o analiza, macar o modificare in actul de predare, in programele invechite si ingramadite?
    Nu am vazut asa ceva, in plus profesorilor de la clasa nu le pasa nici de evaluarile nationale, nici de simulari, nu se implica deloc. Poate doar cei care dau meditatii in privat sa se agite.
    Asa ca ministerul sa ne mai lase cu cresterea succesului elevilor. Doar daca pregatesti copilul in privat , prin meditatii la romana si la matematica poti avea succes, altfel nu cred.
    Tot invatamantul romanesc este o harababura , iar viitorul arata si mai sumbru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

STUDIU 7 din 10 fete din România au o stimă de sine scăzută și ar vrea ca școala să se implice în a da noțiuni legate de diversitate, de faptul că este în regulă să fim diferiți, să nu fim perfecți. Cristina Dima, ambasador Dove: Vom ajunge până la finalul acestui an școlar la 20.000 de elevi cu atelierele programului Dove – Ai încredere în tine

Dove implementează de 17 ani, la nivel global, programul Dove – Ai încredere în tine, program educațional dedicat adolescenților, pentru creșterea încrederii în sine. Începând cu acest an, programul a…
Vezi articolul
cel mai bun profesor din lume

VIDEO Câștigătorul premiului pentru cel mai bun profesor din lume a împărțit milionul de euro cu ceilalți finaliști din competiție. „Este important să simtă că societatea înțelege valoarea muncii lor și nu cred că există cel mai bun, suntem la fel”

Un profesor de la o școală dintr-un sat din India, lăudat pentru îmbunătățirea educației din comunitate, a câștigat premiul Global Teacher din acest an în valoare de un milion de…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Bosch Romania

INTERVIU Mihaela Nabăr, director World Vision România: Sistemul educațional din România nu răspunde nevoilor copiilor ucraineni. O soluție ar fi introducerea unor ore de limbă maternă ucraineană în școlile în care sunt înscriși elevi din Ucraina

„16% dintre copiii ucraineni din România sunt înscrişi în sistemul de învăţământ românesc. Reticenţa părinților ucraineni de a-şi înscrie copiii la şcoală vine, în primul rând, din speranţa unei încheieri…
Vezi articolul