Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, despre includerea Roșiei Montane în patrimoniul UNESCO: Recomand politicienilor să se abțină de la declarații care ar putea politiza acest moment istoric

330 de vizualizări
Foto: 94216950 © Erzsébet Székely | Dreamstime.com
Remus Pricopie, rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a transmis politicienilor „să se abțină de la declarații care ar putea politiza acest moment istoric”, pentru că succesul nu este al lor, ci al „specialiștilor și al diplomaților români, care au argumentat într-un mod impecabil necesitatea introducerii sitului Roşia Montană pe lista Patrimoniului Mondial UNESCO”, se arată într-un comunicat de presă al SNSPA.

„Peisajul cultural minier Roșia Montană este amprenta uneia dintre cele mai vechi comunități miniere atestate documentar din Europa. Valoarea universală excepțională a Roșiei Montane nu poate fi distrusă pentru interese economice de moment. Utilizarea resurselor naturale reprezintă un element important, dar nu poate fi realizată în detrimentul protejării mediului și a patrimoniului cultural.

Recomand politicienilor să se abțină de la declarații care ar putea politiza acest moment istoric. Succesul este al specialiștilor și al diplomaților români, care au argumentat într-un mod impecabil necesitatea introducerii sitului Roşia Montană pe lista Patrimoniului Mondial UNESCO”, a declarat rectorul SNSPA, Remus Pricopie.

Comitetul Patrimoniului Cultural UNESCO a decis, marți, înscrierea sitului Roșia Montană în Patrimoniul cultural imaterial al umanității.

Decizia a fost luată în urma recomandării ICOMOS – Consiliul Internațional al Monumentelor și Siturilor.

Foto: 94216950 © Erzsébet Székely | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Dar de cand a devenit acest personaj atat de activ? De ce preluati cu atat de mult interes numeroasele sale afirmatii? Cred ca mai relevanta este o opinie a unui rector de la UB sau UBB, decat a cuiva care resprezinta SNSPA. Totusi, respectam si noi rating international macar?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Punctajele finale ale profesorilor, directorilor și inspectorilor școlari, pentru gradația de merit 2025, au fost publicate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București – document

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a publicat documentul cu punctajele finale ale profesorilor, directorilor și inspectorilor școlari pentru gradația de merit 2025. Cadrele didactice nemulțumite de punctajele inițiale pentru gradația de merit…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2023. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de limba și literatura română, fizică, biologie și limba franceză au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele și concursurile școlare naționale din anul școlar 2022-2023, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor,…
Vezi articolul

Tabere studențești 2024. Sejur gratuit la munte, mare sau în Delta Dunării, din 14 iulie, pentru studenții fără restanțe, cu bursă socială sau cu rezultate deosebite / Înscrierile sunt deschise – documente

Studenții fără restanțe la examene se pot înscrie până vineri, 14 iunie, la tabere studențești de vară organizate de Ministerul Familiei (MFTES), potrivit unui comunicat al instituției. Taberele încep pe…
Vezi articolul

OFICIAL Din anul școlar 2024-2025, toți elevii care termină clasa a VIII-a au dreptul la o recomandare consultativă de încadrare la liceu. Recomandările sunt scrise de către diriginte și consilierul școlar, prevede noul Statut al Elevului

Din anul școlar 2024-2025, toți elevii care termină clasa a VIII-a sau învățământul liceal obligatoriu au dreptul de a beneficia de o recomandare consultativă de încadrare într-o formă de învățământ…
Vezi articolul