Rectorul Universității din București: Schimbarea trebuie să înceapă cu noi, profesorii. Nu putem cere studenților noștri să fie integri, atât timp cât mai avem profesori cu sesizări privind comportamentul lor sau lipsa de integritate

[jp_post_view]
Marian Preda / Foto: Captura Facebook – UB
“Primul pas în rezolvarea oricărei probleme este recunoașterea ei”, a spus rectorul Universității din București, profesorul Marian Preda, în discursul prin care a anunțat, marți, decizia de exmatriculare a studenților de la Drept acuzați de fraudarea examenelor. El a arătat că “schimbarea trebuie să înceapă cu noi, profesorii. Nu putem cere Studenților noștri să fie integri atât timp cât încă mai avem profesori în universitate în legătură cu care mai sunt sesizări cu privire la comportamentul lor sau la lipsa de integritate.”

Marian Preda a spus că va cere membrilor comunității academice a Universității să conceapă și să implementeze “măsuri în câteva direcții strategice”:

  • adaptarea la societatea digitală
  • creșterea calității și performanței profesorilor în paralel cu creșterea exigenței
  • adaptarea la nevoile noilor generații
  • adaptarea la “revoluția digitală”.
Principalele declarații ale rectorului Marian Preda cu privire la schimbările care „trebuie să înceapă cu noi, profesorii”:
  • „Primul pas în rezolvarea oricărei probleme este recunoașterea ei. Trebuie să recunoaștem cu toții că astfel de situații sunt simptome pentru problemele mai profunde ale învățământului universitar, probleme originate atât la noi, profesori și studenți, cât și la mediul social în care funcționăm și pe care avem datoria să îl înțelegem și, pe cât posibil, să îl influențăm în bine.
  • Dar schimbarea trebuie să înceapă cu noi, profesorii. Nu putem cere studenților noștri să fie integri atât timp cât încă mai avem profesori în universitate în legătură cu care mai sunt sesizări cu privire la comportamentul lor sau la lipsa de integritate.
  • În acest sens, voi solicita nu doar colegilor de la drept, ci și celor din întreaga noastră comunitate academică, să reflecteze asupra contextului actual, să propună, să discute și să implementeze măsuri în câteva direcții strategice.”
  • „E nevoie de o mai bună adaptare a procesului de predare-învățare la societatea digitală și la generațiile actuale de studenți, profund diferite de generațiile noastre, ale profesorilor lor. Creșterea exigenței în învățământ – și e foarte bine dacă se întâmplă acest lucru – trebuie în mod obligatoriu corelată cu o creștere a calității și a performanței profesorilor. Criza pandemică și efectele ei vor trece, pentru ea s-au găsit vaccinuri. Criza educației, accentuată de pandemie, va trebui să-și găsească și ea propriile vaccinuri care să ne furnizeze anticorpi. Educația trebuie să răspundă revoluției digitale și dinamicii socio-economice asociate acesteia, nevoilor noilor generații de studenți cu propriile trăsături, capabilități și aspirații.”
Citește și:
Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității din București, despre frauda de la Drept: E șocant numărul / Frauda nu mai e adesea o “tentație”, ci un mod normal, fără tresăriri morale, ale multora de a înșela / Digitalul a mărit laxitatea morală
Cazul profesoarei de la Facultatea de Limbi Străine, acuzată de comportament abuziv la adresa studenților, va fi analizat în comisia de disciplină a Universității din București
Verificări la Universitatea din București, în cazul unei profesoare de suedeză a Facultății de limbi străine, acuzată de comportament abuziv și insulte la adresa studenților
O profesoară a Universității din București a demisionat din cauza școlii în pandemie: Viitorii absolvenți de la Biologie, care vor efectua analize medicale sau vor certifica siguranța alimentelor, au fost privați de pregătirea practică în laborator / Ce spune Universitatea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista celor 57 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2024-2025, publicată în Monitorul Oficial. Cei mai mulți studenți care pot deveni profesori – la Babeș-Bolyai, Universitatea din București și „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

57 de universități vor organiza în anul universitar 2024-2025  programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), potrivit unui ordin publicat…
Vezi articolul

Carta universitară a Politehnicii București, temă în bibliografia de concurs pentru angajarea jurnaliștilor la televiziunea Euronews România. Cererea de înscriere a candidaților este adresată rectorului UPB, Mihnea Costoiu

Candidații de la concursul pentru 25 de posturi de jurnaliști la televiziunea de știri Euronews România vor susține o probă scrisă și un interviu. La bibliografia de examen este trecută…
Vezi articolul

Ce-și propune una dintre cele mai bune facultăți de educație din lume, Institute of Education de la Londra, în noua strategie de cercetare: focus pe etică de la începutul formării, mai multe discipline, interes major pentru noile tehnologii și inteligența artificială – Studiu de caz

Cel mai recent ranking QS al universităților după domenii de studiu plasează pe primul loc, la domeniul Educație și Formare, University College London (UCL) din Marea Britanie. UCL este reprezentată,…
Vezi articolul