Regulile de distanțare socială Covid-19 au prins România în ipostaza țării europene cu cel mai mare număr de copii care locuiesc în condiții improprii

4.743 de vizualizări
supraaglomerarea școlilor
Foto: Pixabay
România este țara cu cel mai mare număr de copii care trăiesc în locuințe inadecvate, dintre toate statele membre UE, iar familiile cu copii sunt mai afectate de condițiile improprii de locuit decât media națională, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta de Comisia Europeană. Problema este cu atât mai semnificativă acum, în timpul epidemiei de Covid-19, copiii stau mult mai mult acasă, iar prima condiție pentru școala la distanță este existența unui loc unde copilul să poată învăța, la domiciliu.

Raportul „Înțelegerea condițiilor de locuit petru copiii din Uniunea Europeană” arată că peste 25% dintre familiile cu copii din România au condiții profund inadecvate de locuit. Procentul este considerabil mai mare decât media pentru întreaga populație (16% din totalul familiilor au astfel de probleme), conform datelor Eurostat citate în document.

România este, astfel, situată pe primul loc la nivelul întregii Uniuni Europene, din punct de vedere al condițiilor improprii de locuit pentru familiile cu copii și familiile în general. Este urmată de Letonia (23% dintre familiile cu copii, 15% medie pentru întreaga populație), Bulgaria (17%, respectiv 10%), Ungaria (14%, respectiv 7,5%) și Lituania (12%, respectiv 7%).
Condițiile improprii apar atunci când o locuință este supraaglomerată și/sau prezintă o multitudine de probleme, de la lipsa luminii la igrasie sau lipsa unei toalete pentru uz propriu, în interior.

Romania – pe primul loc in UE, la conditii improprii de locuit pentru copii / Sursa: Raport CE

Raportul comisiei arată că riscul de a trăi în locuințe inadecvate crește cu cât sunt mai sărace familiile. În cazul României, peste 50% dintre familiile foarte sărace cu copii(venituri mult sub media națională) trăiesc în locuințe inadecvate, ponderea scăzând sub 10% în cazul celorlalte familii cu copii.

Iar România înregistrează cele mai mici note la 4 din 6 indicatori ai condițiilor de locuit – supraaglomerarea, lipsa unei băi sau a unui duș în locuință, lipsa unei toalete și accesibilitatea unei locuințe.

Romania pe harta europeana a conditiilor improprii de locuit pentru copii / Sursa: Raport CE

Raportul CE arată că locuințele și mediul de trai sunt indicatori-cheie folosiți de cercetători și autorități pentru dezvoltarea de soluții împotriva sărăciei în rândul copiilor, creșterea incluziunii sociale a acestora și reducerea numărului de copii fără adăpost.

Chestiunea crește în importanță acum, în epidemia Covid-19, cu cât școala la distanță crește diferențele de acces la educație între copiii din medii avantajate și dezavantajate, iar existența unor condiții minime pentru învățare, acasă, este prima pe lista Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) a condițiilor ce trebuie întrunite pentru o bună adaptare la școala online.

Foto: Pixabay


2 comments
  1. Din pacate avem cele mai mari dobanzi la credite din UE, un motiv important pentru care tinerii saraci nu au case sau locuiesc in conditii improprii. Familiile cu copii nu primesc sprijin din partea statului pentru a le asigura un venit minim de trai (macar mancarea ) ca sa existe o siguranta pentru parinte sa ia un credit din veniturile mici pe care le are. Iar preturile la mancare sunt de multe ori mai mari ca in vest. Nu putem avea civilizatie fara o strategie clara, nu mai vb de Protectia Copilului care nu lucreaza in interesul copilului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Problema salarizării profesorilor, cauza unor proteste masive în plină reformă a educației – exemplu pentru „democrația ca formă fără fond” din România, într-un raport privind starea democrației în 2023 / Alte teme criticate la capitolul Educație: lipsa de transparență, datele cu caracter personal

Greva de anul trecut a profesorilor, chiar în perioada adoptării noilor legi ale educației, este dată drept dovadă a „democrației ca formă fără fond” în România, sub actuala guvernare, într-un…
Vezi articolul

Zodiile ca “metodă” de predare, într-un proiect cu finanțare de la Ministerul Educației, și culorile paranormale – noi mostre de pseudoștiință folosită în învățământ / Ghid de „bune practici” didactice: Albastrul crește capacitățile paranormale, portocaliul eliberează toxinele din colon

Culorile care vindecă afecțiuni și descrierea personajelor prin semnul zodiacal sunt noi exemple de situații, ieșite la iveală în ultimele zile, în care pseudoștiința e recomandată spre folosire în școlile…
Vezi articolul

Rezultatele elevilor să devină indicator de calitate pentru școli, să fie introduse standarde pentru managementul educațional și evaluarea școlilor să se concentreze pe zonele care au cea mai mare nevoie – printre măsurile propuse de OCDE pentru reforma evaluării unităților de învățământ

Rezultatele elevilor ca indicator de calitate al școlii, standarde pentru practici de predare incluzive, descriptori pentru calitatea practicilor de predare, manuale pentru evaluatori și sprijin pentru directori: toate acestea se…
Vezi articolul

Educația din România în 2019 se scufundă sub nivelul pe care îl avea în 2009, arată Monitorul Comisiei Europene. Suntem la mare depărtare de țintele europene

România este sub media europeană la majoritatea indicatorilor-cheie din Educație, anunță oficial Comisia Europeană, care a publicat astăzi, 26 septembrie, Monitorul educaţiei şi formării pe 2019. Datele arată că educația…
Vezi articolul