Remus Pricopie acuză un joc murdar pentru putere, în spatele propunerii de desființare a CNATDCU: Ministrul Educației se află sub un atac ilegitim exercitat de anumiți politicieni cu scopul rudimentar de a-şi extinde influența în educație

[jp_post_view]
Remus Pricopie / INQUAM Photos – Octav Ganea
„Ministrul Educației se află sub un atac ilegitim (public și nepublic), exercitat de anumiți politicieni / parlamentari / foşti miniştri, cu scopul rudimentar de a-şi menţine / extinde influența în sectorul educației (funcții pentru ei și amicii lor, control asupra actelor normative, acces la resurse etc.)”, acuză rectorul SNSPA, Remus Pricopie, într-un mesaj remis de instituția pe care o conduce.

„De exemplu, recentul scandal legat de CNATDCU, în care anumiți rectori-politicieni contestă deciziile MEC, chiar dacă ele sunt corecte, trebuie interpretat în această cheie”, continuă Pricopie. Acesta face referire la propunerea Consiliului Național al Rectorilor, condus de Sorin Cîmpeanu, ca universitățile să spună în cadrul unui referendum dacă vor să elimine Ministerul Educației din procedura de acordare a titlului de doctor și din cea a abilitării. 

Rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) susține că „a sosit momentul să spunem lucrurilor pe nume și să devoalăm această bătălie pentru putere, în sectorul educației, care se resetează de fiecare dată când un ministru al Educației este schimbat. De altfel, inclusiv schimbarea frecventă a miniștrilor are legătură cu acest război și nu cu școala. Este un joc murdar, cu actori puțini, care exclud din start interesele elevilor, profesorilor, societății în ansamblu, dar care urmăresc strict interese de ordin politic / economic / personal”.

Remus Pricopie, mesajul integral:

De ce cred că ministrul Educației trebuie susținut

În ultimele luni, am avut câteva reacții ferme, în care am sprijinit public poziția Ministerului Educației şi Cercetării, exprimată prin vocea ministrului Monica ANISIE.

Mulți m-au întrebat de ce apăr Ministerul și pe ministrul Educației.

Explicațiile sunt simple:

1. Am lucrat în această instituție foarte mulți ani (1996-2003, 2007-2009, 2012-2014), timp în care am ocupat, gradual, toate funcțiile de specialitate (referent, expert, inspector, consilier, director, secretar general) și de demnitate publică (secretar de stat și ministru), fără să fiu afiliat politic. În aceste condiții, nu am cum să nu respect instituția care m-a format profesional, indiferent cine o conduce.

2. O cunosc personal pe Monica ANISIE. A lucrat cu mine în perioada în care am fost ministrul Educației şi Cercetării (2012-2014). Prin urmare, știu destul de bine după ce principii se ghidează și care îi sunt opiniile legate de educație.

3. Dacă te interesează educația și nu politica, ar fi absurd să critici atunci când deciziile ministrului sunt corecte.

4. Din păcate, în acest moment, ministrul Educației se află sub un atac ilegitim (public și nepublic), exercitat de anumiți politicieni / parlamentari / foşti miniştri, cu scopul rudimentar de a-şi menţine / extinde influența în sectorul educației (funcții pentru ei și amicii lor, control asupra actelor normative, acces la resurse etc.), fără să fie interesați de „binele şcolii” – aşa cum clamează. De exemplu, recentul scandal legat de CNATDCU, în care anumiți rectori-politicieni contestă deciziile MEC, chiar dacă ele sunt corecte, trebuie interpretat în această cheie.

5. Cred că a sosit momentul să spunem lucrurilor pe nume și să devoalăm această bătălie pentru putere, în sectorul educației, care se resetează de fiecare dată când un ministru al Educației este schimbat. De altfel, inclusiv schimbarea frecventă a miniștrilor are legătură cu acest război și nu cu școala. Este un joc murdar, cu actori puțini, care exclud din start interesele elevilor, profesorilor, societății în ansamblu, dar care urmăresc strict interese de ordin politic / economic / personal.

În acest context, ministrul ANISIE „a îndrăznit” să fie ministru, să spună NU solicitărilor care nu aveau legătură cu școala, să devoaleze acest cerc vicios al deciziilor ilegitime și să încerce să găsească soluții pentru viitor.

Binele şcolii româneşti poate fi identificat numai dacă se acționează legal, onest, transparent şi nu prin atacuri (inclusiv prin interpuşi, plantați în MEC pe funcții de conducere) la adresa ministrului Educației sau a unor instituții din subordinea MEC.

Prin urmare, cred că nu numai eu, ci toți cei care vor ca MEC să lucreze pentru școala românească – și nu pentru o mână de politicieni imorali – trebuie să sprijine pozițiile oficiale ale instituțiilor statului, atunci când există argumente solide și transparente, cu speranța că abuzul şi excesul de putere, exercitate cu precădere de câțiva foşti miniştri ai educației, azi membri ai Parlamentului României, vor înceta.

Remus Pricopie / INQUAM Photos – Octav Ganea


1 comment
  1. Eroare grava a PNL, care l-a „recuperat” pe traseistul politic Cimpeanu.
    Normal, acesta isi doreste mult fotoliul de Ministru al Educației, unde ar „performa la superlativ”, asa cum a mai facut-o si in trecut. Sau poate chiar mai mult, doar a fost si Prim Ministru interimar…omul e plin de calități…
    Cu prima ocaziei, Cavalerul Cimpeanu, decorat de Presedintele Romaniei, va schimba „flamura” politica asa cum a facut-o si in trecut.
    Politica dâmbovițeana…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Profesorii care vor preda la clasele primare vor avea în formarea inițială – nivel licență 25 de examene și 18 colocvii, 15% practică pedagogică și doar o oră de pedagogie digitală pe săptămână în penultimul semestru

Ordinul cu metodologia privind înființarea și organizarea programului de studii universitare de licență „Pedagogia învățământului primar” a fost publicat în Monitorul Oficial. Viitorii învățători vor studia materii precum Educaţie ŞTIAM (ştiinţe,…
Vezi articolul

Conducerea CNATDCU a respins propunerile Ministerului Educației de modificare a metodologiei de soluționare a sesizărilor de plagiat. Mircea Dumitru: Verificarea integrală a unei teze de doctorat la fiecare sesizare nouă care apare nu poate fi pusă în practică. Cîmpeanu ne-a invitat să venim cu propunerile noastre

Consiliul General al CNATDCU a respins astăzi, cu 15 voturi din 18 membri prezenți, propunerile de modificare a metodologiei de soluționare a sesizărilor de plagiat și a regulamentului de funcționare…
Vezi articolul

Impactul tarifelor vamale majorate de SUA – explicat într-o analiză FSEGA a Universității Babeș-Bolyai: Efecte majore, întrebarea este „cine pierde mai puțin?” / Comerțul românesc cu SUA este redus ca pondere, dar România poate resimți efectele prin „lanțurile de aprovizionare” care o leagă de economiile mari din UE

Decizia Administrației Trump de a majora „agresiv” tarifele vamale ar putea conduce, în cazul UE, „chiar și la o ușoară scădere a economiei europene pe termen scurt, dar nici SUA…
Vezi articolul
Foto: Ghidul candidatului în SRI

Recrutarea studenților în SRI este susținută de o nouă facultate din Universitatea din București: Facultatea de Limbi și Literaturi Străine le recomandă celor pe care îi educă să devină ofițeri operativi și ofițeri analiști în Serviciul Român de Informații

Recrutarea studenților în SRI este susținută de o nouă facultate a Universității din București, la doar câteva zile după un anunț similar făcut de Facultatea de Filosofie. De data aceasta…
Vezi articolul

Recorduri de înscrieri la admitere au fost anunțate anul acesta de mai multe universități din țară / Psihologia, studiile economice, medicina și IT&C, cele mai căutate domenii

Universitatea din București, Academia de Studii Economice sau Universitatea Transilvania din Brașov se numără printre instituțiile de învățământ superior care au anunțat, în ultima săptămână, recorduri de înscrieri la admitere,…
Vezi articolul

UNATC revizuiește Codul de Etică şi Deontologie universitară și lansează un program „politici de conduită”. Instituția invocă evenimente care pun sub semnul întrebării „practicile din ultimii zeci de ani din învățământul artistic”

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” inițiază programul „Politici de conduită” printr-o campanie de conștientizare și informare a studenților și profesorilor, definirea unor termeni ca abuz, hărțuire…
Vezi articolul