Rezolvarea subiectelor de Mate-Info – Bacalaureat 2024. Profesorul Marius Perianu, coordonator al lotului de elevi olimpici juniori: Subiecte în general accesibile, fără „asperități”. Ar trebui să se obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți

2.154 de vizualizări
Marius Perianu / Foto: captură Facebook.com/ TVR Iași
Subiectele au fost în general accesibile, fără „asperități”, la examenul de Bacalaureat 2024, la Matematică-Informatică, spune profesorul Marius Perianu pentru Edupedu.ro.

Absolvenții de liceu ar trebui să obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți, apreciază profesorul.

  • Marius Perianu este profesor și director la Colegiul Național „Ion Minulescu” din Slatina, unul din coordonatorii lotului olimpic de juniori.

Perianu a realizat și rezolvarea subiectului de la Mate-Info, pe care o redăm mai jos în articol.

„Practic, toate problemele de la subiectul I pot fi încadrate în zona „itemi pentru nota 6”, la niciunul dintre acestea nefiind nevoie de vreun artificiu de calcul sau de vreun alt element în afară de cunoașterea formulelor/proprietăților de bază”, spune profesorul.

Iar acesta continuă: „În privința problemelor II.1, II.2, III.1 și III.2, așa cum era de așteptat, cerințele punctelor a) au fost unele care verifice cunoașterea unor formule/proprietăți elementare, iar punctele b) nu ar fi trebuit să ridice prea mari probleme celor care au vizat obținerea unor note mai mari de 7. Cu alte cuvinte, pentru un elev de nivel mediu, obținerea notei 7 a fost «la îndemână»”.

„În ceea ce privește punctele c) ale acelorași probleme, cele destinate departajării, au fost verificate cerințe standard, prezente și în subiectele sau testele de antrenament propuse de ME în anii anteriori, așa că un elev care a parcurs cu conștiinciozitate aceste teste va putea lua fără probleme o notă mare, eventual nota maximă”, adaugă Marius Perianu.

„Desigur, în condiții de examen, pot exista și momente de neatenție care să ducă la mici erori – și printre subiectele propuse au fost suficiente ocazii unde lipsa de atenție sau de concentrare să poată duce la erori. Totuși, consider că elevii au avut suficient timp astfel încât să se poată verifica și să înlăture eventualele greșeli. Una peste alta, a fost un examen cu subiecte accesibile, în urmă căruia ar trebui să se obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți”, a completat cadrul didactic.

Rezolvare subiect BAC 2024 Matematică (Mate-Info):
Subiectele de la Mate-Info BAC 2024 Matematică:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Celebrarea Zilei Educației la Realitatea TV. Cadrele didactice care nu vor să predea online sunt „reticiente”, spune Ministrul Educației, Monica Anisie, profesoară de Limba română / Moderatoarea îl prezintă pe Anton Hadăr ca președintele „Alma Metăr”

„Sunt cadre didactice care sunt „reticiente” și trebuie să spunem lucrul acesta”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, la Realitatea TV, întrebată ce se întâmplă cu profesorii care nu vor…
Vezi articolul

Reforma posturilor bugetare a început „în forță”: primele 4 locuri au fost tăiate de la cancelaria prim-ministrului Ciolacu, unde erau 103 angajați / Premierul anunța recent că banii din această reformă vor fi dați Educației

Început „în forță” al reformei aparatului bugetar, în urma căreia premierul Ciolacu anunța recent că din economiile obținute vor fi finanțate domeniile prioritare, ca Educația și Sănătatea. De la cancelaria…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Greșeală descoperită de un profesor în corectura digitalizată a grilelor de la simularea Evaluării Naționale 2024: Elevi cu punctaje diferite acordate de cei doi evaluatori la același item și acceptate de platformă, care a făcut media notelor / Mihaela Popa: Platforma trebuie să aibă un filtru la grilă, care să nu permită trecerea peste o greșeală umană

Platforma digitalizată a Ministerului Educației prin care au fost corectate lucrările elevilor de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2024 a permis înregistrarea de punctaje diferite acordate de către…
Vezi articolul

Dincolo de a ști carte, școala înseamnă și respectarea unui set de reguli, spune directorul Marius Perianu, despre sala de detenție din școli: Trebuie să avem disciplină. De ce să piardă copiii interesați din cauza unui element care perturbă ora?

Dincolo de a ști carte, școala înseamnă și disciplină, spune directorul Marius Perianu, despre sala de detenție din școli, la televiziunea locală Olt TV. Profesor de matematică și manager al…
Vezi articolul