Rezolvarea subiectelor la Evaluarea Națională 2025 – Matematică. Profesorul Mădălin Ghiuler: Subiecte corecte și echilibrate, vor fi evidențiați copiii muncitori. Pentru note mai mari de 9, nu au fost banale

119.503 vizualizări
Rezolvare subiecte Matematică EN VIII 2025 / Foto: Mădălin Ghiuler pentru Edupedu.ro
Cum se rezolvau subiectele la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a (EN VIII) 2025. Profesorul de Matematică Mădălin Ghiuler a oferit răspunsurile corecte pentru publicul Edupedu.ro. Subiectele primite de absolvenții de gimnaziu au fost „corecte și echilibrate” și prin ele vor fi evidențiați „copiii muncitori”, apreciază acesta.

„Subiectul de astăzi este unul corect și echilibrat. Are ca obiectiv evidențierea copiilor muncitori. Dar, pentru că sunt niște subiecte originale, pot crea momente de panică. Pentru notă mai mare decât 9, subiectele nu sunt banale”, spune Mădălin Ghiuler, de la Liceul cu Program Sportiv din Focșani, pentru Edupedu.ro. „Nota 8,5 se obține destul de ușor dacă a existat atenție”.

Iar el continuă: „Copiii de nivel mediu nu pot face de la Subiectul al III-lea decât 2.a, 3 integral, 4.a, 5.a (depinde) și 6.a. Problema 1 nu este simplă decât pentru cine are stabilitate multă, multe date și text cam dificil. Copiilor mai slab pregătiți le este dificil să facă ex. 2 de la sub. I și câteva grile de geometrie (dacă vorbim de rezolvare riguroasă)”.

„La inegalitatea de la expresie, se poate face fără discuții de mulți elevi foarte buni și buni, însă e posibil să se înmulțească cu acel numitor fără a explica faptul că acesta este pozitiv și de ce este pozitiv (aici se vede câtă algebră au înțeles copiii fără idee de șablon). În concluzie, notele de 10 și cele mai mari sau egale cu 9,50 sunt obținute prin multă muncă și sacrificii. Felicitări tuturor și mult succes la rezultate și la admitere”, mai transmite profesorul.

Redăm rezolvarea profesorului Mădălin Ghiuler – subiecte EN VIII 2025 Matematică:
Citește și:
Subiectele la Matematică de la Evaluarea Națională 2025. Cubul, trapezul dreptunghic, pătratul și triunghiul echilateral – figurile la geometrie
Rezolvarea subiectelor la Evaluarea Națională 2025 – Limba și literatura română. Profesorul Cătălin Zaman: A fost mai ușor decât ne așteptam. Mi-e teamă că aceste subiecte nu vin deloc în sprijinul elevilor care s-au pregătit conștiincios pe tot parcursul anului
Subiecte Evaluare Națională 2025 – Limba și literatura română: Texte suport din Radu Tudoran – „Toate pânzele sus!” și din Emil Racoviță – „Spre Polul Sud”. La subiectul al II-lea, elevii au avut de făcut o compunere în care să prezinte o întâmplare dintr-o excursie
DOCUMENTE Cerere tip de vizualizare a lucrării scrise de la Evaluarea Națională 2025 și model de cerere pentru contestație / Cererile de vizualizare se depun doar pe 3 iulie, între orele 14:00 – 17:00 –  procedura completă

13 comments
  1. Am inteles ca m-ati cenzurat,desi doream doar sa deschid ochii si mintile celor care nu traiesc in realitate.
    Matematica este esenta !
    In conditiile in care se bat pe locuri la colegii mate-fizica,ce mai e de spus?
    Doar cei carora nu le-a fost draga matematica si nu au inteles ca acolo este logica se opun cunoasterii acestei ramuri a stiintei.E mai usor s-o frece pe tictoc,instagrame,feisbuciuc,etc. fara sa inteleaga nivelul de indobitocire prin aceste mizerii de socializare.
    Acolo este nivelul! Analfabeti functionali superficiali,autosuficienti,care se duc sa voteze ce li se „recomanda”,fara sa inteleaga ce li se intampla.
    Tara a luat-o la vale!

  2. Ce nu ati inteles este ca matematica este esenta existentei noastre.
    Nimic nu poate functiona fara stiintele exacte.Si aici intervine matematica.
    Pentru cei care nu isi doresc sa urmeze un domeniu strict legat de stiintele exacte,se pot orienta spre teologie,protectia animalelor si plantelor pe cale de disparitie,cultura plantelor perene,poate deveni blogger,vlogger,influencer(„la moda” pentru cei care nu vor sa faca ceva cu adevarat folositor societatii si care se inchipuie „oracol”, salvatori ai intregului Univers si detinatorii”adevarului suprem”).
    Matematicile e grele!!!!
    Puneti mana pe carte,dragi copii ! Fara carte deveniti…nimeni.

  3. problema 3 de la subiectul 2 este rezolvata greșit. răspunsul corect este 16 având în vedere ca latura de 4 este opusa unui unghi de 30 deci latura mare opusa unui unghi de 120 este 16

  4. @Stefan@Mari- păcat ca nu putem gandi dincolo de matematica…inteligenta unui copil sau a unui adult nu consta in a rezolva minunatele probleme la matematică. Dupa cum bine știm sau nu știm se pare, cei cu matematica oscilează in sistemul școlar intre un comportament adaptat și unul inadaptat. Exerciții care nu te vor ajuta niciodată în viata reala. Nu inseamna ca esti rațional dacă rezolvi probleme de matematică, căutați în DEX ce înseamnă rațional, iar in ceea ce privește școala de aceea s-a deteriorat asa tare…frustrările vin din neputința altora de a emite aberații în evaluării precum și multiple erori în educație și în evaluare. La facultate se învață an de an din aceleași cursuri învechite de acum 20 de ani. Îngustimea minții de aici vine, tb să ne pliem pe cerințele societății, adolescenții sunt foarte dezvoltați cognitiv, nu un cap plin de info la mate îi ajută ci capacitatea de a rezolva anumite probleme cu care se pot confrunta în viitor. Se interesează oare cineva de ceea ce simte, gândește, trăiește adolescentul când trece prin toate aceste momente????? Vedeți probleme vieții cotidiene și din alte perspective

  5. @Mari

    Stimata doamna,
    In teorie este corect ceea ce spuneti,dar in practica lucrurile stau diferit.Sunt sigura ca predati stiinte,dupa reactia dvs, pertinenta de altfel.Cu toate acestea:
    In scoli sunt nu multi,ci foarte multi, nepermis de multi profesori de matematica dezinteresati, plictisiti care -si fac orele ca sa fie…..
    De asemenea, chiar daca toti suntem oameni, unii avem mintea mai sprintena,altii mai inceata sau nu toti avem pur si simplu drag de matematica.
    Daca ati avea in fata dvs.un profesor de engleza sa zicem sau arte plastice si v- ar spune ce simplu este si cat de usor se invata o limba straina cu toate nuantele si paricularitatile ei ( cum Este la mate) sau cat de simplu este sa faci un tablou cum ati reactiona?
    Ce ziceti incercati?Dar sa aveti profesori asa cum sunt cei de matematica din scoli(marea majoritate) si nu numai de matematica, dar acum acesta era subiectul.
    Este acelasi lucru si pentru copii, unii pot si altii nu.
    Dupa parerea mea este gresit sa- i punem pe toti in fata aceluiasi tip de subiecte , fiecare avand o alta optiune de studiu ( limbi straine, muzica, biologie, desen) si sa nu- i dai sansa de à alege ceea ce lui ii place. Tot vorbim despre abandon, dezinteresul elevilor pentru scoala, dar eu sunt convinsa ca lasandu- i sa- si aleaga liceul pe care si- l doresc, fara ca matematica sa le reconfigureze traseul,azi n- am mai vorbi de atatia copii pe care invatamantul romanesc ii pierde in fiecare an.

    1. Pai hai sa nu-i punem in fata aceluiași tip de subiecte.
      Cele din acest an sunt o șansă pentru elevii care au reușit sa înțeleagă aritmetica (clasele 1-4). Daca, in clasa a 8-a fiind, un elev nu este capabil sa înțeleagă chestiuni elementare, cum ar fi ordinea operațiilor sau rezultatul produsului a doua numere, dintre care unul negativ, este evident ca exista o problema reala. Pentru ca sunt cunoștințe de clasa a 3-a, a 4-a, cunoștințe care sunt in centrul multora dintre subiectele din acest an. Mai multe decât in trecut!
      Matematica nu definește trasee. Matematica definește capabilitatea de a dezvolta o gândire critica. Matematica a fost, este, si va fi parte a cunoștințelor care definesc orice persoana capabila sa performeze, in orice domeniu. Inclusiv artistic.

      1. Nu ati inteles nimic!
        Nu m- am referit la simplitatea subiectelor de calcule, ci la faptul ca problemele din subiectul III nu sunt chiar toate simple, astfel ca nota unui elev care nu le- a rezolvat va fi putin peste 8, ceea ce ,da, in conditiile unor locuri limitate la 26 ii poate reconfigura traseul.
        Ceea ce este trist este ca toti sunteti impotriva schimbarilor ce vor veni pentru profesori,dar in acelasi timp considerati just actualul sistem de evaluare al copiilor total invechit.
        Poate n- ar fi rau sa va uitati prin modelele altor tari, mai deschise un pic si orientale catre viitor si veti constata ca probele de admitere sunt fix din profilul de baza al liceului si nu doar 2 discipline.
        De acord cu limba romana, trebuie sa stii sa citesti,sa intelegi, dar daca eu doresc sa studiez japoneza si engleza si am dat matematica unde este corespondenta dintre ele?
        A, desigur pentru unii matematica este japoneza si pentru altii viceversa!

  6. Vai,ce grele sunt subiectele! Nici nu vreau să mă gândesc cum a fost pentru cei de a 8-a,mai ales cei care au avut niște profesori care predau vai de capul lor. Ceva mai simplu nu se putea da?

  7. Subiecte complicate, profesorii de matematică slab pregătiți în școli fără tact pedagogic. Nimeni nu înțelege utilitatea acestor exerciții pe care tb să le rezolve un elev de cls a 8 a la mate. Inutilă geometria, nu folosește la nimic. Materie multă la matematică, învechită chiar, dă de gândit generației actuale. Dacă se dorește o schimbare aceasta ar veni cu evaluarea la matematică care ar trebui să fie mult mai simplă și mai grea pt cei care doresc admiterea la mate info. Treziți vă oameni buni!!!!! Ce facem cu atâta geometrie????unde? Când și cum o putem aplica în viața reală? Ce facem cu un cap plin de info inutile? Subiecte jenante

    1. Nu lăsați frustrările proprii să vă domine discursul, stimată doamnă. Geometria este foarte utilă și ca aplicabilitate, dar mai ales ca metodă de a dezvolta și antrena gândirea critică necesară tuturor elevilor care doresc să devină oameni de succes, nu numai celor care vor la mate-info.

    2. Matematica te învață să RAȚIONEZI. Nu să pui acoperișuri sau să te rezumi la a calcula restul primit. Pentru a învăța să raționezi, să faci deducții și inducții, să observi lucrurile care nu se potrivesc într-un tipar/model, să recunoști tiparele/modelele – pentru asta ai nevoie de matematici.

      Cu cât simplifici mai mult, cu atât mai puțin raționează elevul. Învață, în cel mai bun caz, șabloane. L-ai scos din șablon, ratează. Pentru că el n-a învățat cum să gândească, cum să caute un răspuns, el a învățat direct răspunsurile și nu știe de ce sunt bune (sau dacă măcar sunt bune).

      Cei care nu înțelegeți nimic, rămâneți în banca voastră. Pentru pus de gene sau săpat gropi nu e nevoie de prea multă matematică. Dar nu vă condamnați copiii la aceeași soartă, doar pentru că nu vreți să faceți un mic efort intelectual, ci să primiți totul de-a gata! Va fi nevoie în viitor și de copii care gândesc rațional, nu doar de roboței ca unii părinți ai lor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Haiduc, profesor de matematică: Este inadmisibil să ai subiecte grilă până la nota 7, la Evaluarea Națională. Evaluez mai mult norocul, că gândirea matematică sigur nu / Corectarea digitizată a lucrărilor de examen este „un instrument fantastic”

Ponderea mare a subiectelor de tip grilă la Evaluarea Națională este criticată de profesorul de matematică Sorin Haiduc. „Tipul de subiect pentru Evaluarea Națională este extrem de nociv pentru pregătirea…
Vezi articolul

INTERVIU Diana Ioaneș, consilier școlar, despre alegerea profilului la liceu: Una dintre prejudecățile greșite ale părinților este aceea că dacă elevului nu îi place să citească, automat e bun la mate-info. Își dau seama apoi că depun un efort foarte mare să facă față clasei și vor să se mute

Diana Ioaneș, consilier școlar la Colegiul Național „George Coșbuc”, atrage atenția că mulți părinți și elevi aleg greșit profilul liceului în clasa a IX-a. Ea spune că nu sunt luate…
Vezi articolul

Toate testele de la clasă, evaluările și examenele naționale, inclusiv cel suplimentar de admitere la liceu, ar urma să fie standardizate și susținute în format digital, din toamna anului 2027 – legea educației pentru învățământul preuniversitar

Toate evaluările și examenele naționale vor fi standardizate integral și susținute în format digital în toată țara începând cu anul școlar 2027-2028, potrivit noii legi a Învățământului Preuniversitar. Pe 9…
Vezi articolul