România este pe primul loc în UE la numărul de elevi care îi revin unui singur învățător – statistică Eurostat

3.124 de vizualizări
Foto: Freepik.com
România are cei mai mulți elevi într-o clasă de învățământ primar, din Uniunea Europeană. În cele 27 de state membre ale UE erau în 2018 în învăţământul primar 24,5 milioane de elevi şi 1,8 milioane de învăţători, o medie de 13,6 elevi la un cadru didactic, România având cel mai mare număr de elevi – 19,5 – care îi revin unui învăţător, arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat), preluate de Agerpres.

România are 48.935 de învățători în ciclul primar și 947.931 de elevi, adică în clasele pregătitoare – clasa a IV-a, potrivit datelor Eurostat.

În general, elevii intră în programele pentru învăţământul primar (clasificate ca ISCED treapta 1) când au între 5 şi 7 ani. Aceste programe sunt menite să ofere elevilor deprinderi de bază de scris, citit şi matematică, alături de cunoştinţe elementare în alte discipline, cum ar fi istoria, geografia, ştiinţele naturii şi ştiinţele sociale, artă şi muzică, relatează agenția de presă.

La nivelul UE, în învăţământul primar numărul mediu de elevi la un învăţător a scăzut de la 14,3 în 2017 la 13,6 in 2018, deşi datele diferă în rândul stator membre ale Uniunii Europene.

În 2018, cel mai mare număr de elevi care îi revin unui învăţător s-a înregistrat în România (19,5), Cehia şi Franţa (ambele cu 19,2), iar cel mai redus în Luxemburg (9), Grecia (9,2) şi Polonia (9,6). 


2 comments
  1. Avem clase cu câte 30 de elevi. A venit DSP- ul si a zis ca este ok.
    Ne-au scos si catedrele din săli. Bătaie de joc la adresa cadrelor didactice.

    1. Buna ziua! Fac un studiu de caz pe tema supra-aglomerarii claselor din Romania. mi puteti spune va rog in cadrul carei scoli s-a intamplat acest lucru?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

De ce nu se mai vaccinează românii? Dan Petre, sociolog: Românii sunt printre cei mai superstițioși și religioși din Europa si au mai multă încredere în pseudo și para-științe decât în știință / Lipsă de încredere structurală în autoritate

Teama de reacții adverse, lipsa de încredere în vaccinuri în general, nivelul scăzut de educație științifică, suspiciunile de manipulare – toate sunt subsumate lipsei de încredere în autoritate și duc…
Vezi articolul

Clasamentul internațional QS după domenii de studiu – 2024: Mai puține universități românești prezente, cu mai puține apariții  față de anul trecut / Cluj-Napoca și București – singurele orașe universitare românești reprezentate / Absență pe linie la Educație, Administrație, Drept sau Comunicare

Doar șapte universități românești sunt prezente în ediția din acest an a clasamentului internațional Quacquarelli Symonds după domenii de studiu, publicată miercuri, iar primele două – Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca…
Vezi articolul