ANALIZĂ România, pe locul 8 în Uniunea Europeană la numărul absolvenţilor de facultate în anul 2017. Unul din patru termină drept, management sau administraţie

7.361 de vizualizări
Taxele de școlarizare
FOTO: Photo by Feedyourvision from Pexels
Peste 27% dintre absolvenţi de studii superioare din România în anul 2017 erau specializaţi în drept, administraţie şi afaceri, potrivit datelor Eurostat analizate de Edupedu.ro. România a avut în anul 2017 un număr de 121.250 de absolvenţi de studii superioare, fiind pe locul 8 în rândul statelor Uniunii Europene, după acest criteriu. Cei mai mulţi absolvenţi din UE în acel an au fost în Marea Britanie, peste 783 de mii.

Clasamentul statelor UE după numărul absolvenţilor de studii superioare din anul 2017 este următorul, potrivit Eurostat:

  1. Marea Britanie 783.952
  2. Franţa 780.630
  3. Germania 569.154
  4. Polonia 517.305
  5. Spania 445.559
  6. Italia 388.605
  7. Olanda 155.504
  8. România 121.250
  9. Belgia 115.870
  10. Cehia 87.131
  11. Austria 84.862
  12. Danemarca 82.581
  13. Irlanda 78.002
  14. Portugalia 77.034
  15. Suedia 73.511
  16. Grecia 69.134
  17. Ungaria 63.109
  18. Bulgaria 56.851
  19. Finlanda 56.136
  20. Slovacia 50.622
  21. Croaţia 33.989
  22. Lituania 27.684
  23. Slovenia 16.458
  24. Letonia 14.587
  25. Estonia 9.577
  26. Cipru 9.304
  27. Malta 4.580
  28. Luxemburg 1.748

În România cei mai mulţi tineri care au terminat facultatea în 2017 sunt specializaţi în afaceri (management), drept sau administraţie, peste 33.500. Inginerii erau în 2017 pe locul al doilea, cu 22.106 absolvenţi. Numărul celor care au terminat medicină şi farmacie era de peste 14 mii, iar al celor specializaţi în IT – 6.750.

Evoluţia ultimilor ani arată scăderi bruşte în domenii precum inginerie şi construcţii, unde din 2013 până în 2017 au fost cu 15 mii de absolvenţi mai puţini, sau în medicină, unde se poate remarca o reducere de peste 12.000 de absolvenţi între 2013 şi 2016, cu o uşoară revenire (+2.000) în 2017.

O scădere de amploare a avut loc la specializarea ştiinţe sociale, jurnalism, unde în 2013 erau cu 15 mii mai mulţi absolvenţi ca în 2017.

Domeniul IT (Tehnologia Informaţiilor şi Comunicaţiilor) a avut o creştere a numărului de absolvenţi în anul 2015, până la peste 6.000, rămânând apoi la acest nivel şi în următorii ani.

În graficul de mai sus se poate vedea şi o uşoară creştere a numărului absolvenţilor în domeniul „ştiinţele educaţiei”, precum şi în agricultură şi servicii.

La nivelul întregii Uniuni Europene au fost 4,8 milioane de studenţi care au absolvit cursurile universitare în anul 2017. Mai mult de o treime (34%) dintre ei au terminat ştiinţe sociale, jurnalism, informaţii, afaceri, administraţie şi drept.

FOTO: Photo by Feedyourvision from Pexels


1 comment
  1. Numarul de absolventi de facultate ar trebui raportati la populatia totală a țării respective, pentru a s e obține un indice comparabil. Altfel clasamentul nu este relevant. Sa va dau un exemplu: in satu X (2000 locuitori) se nasc 20 de copii. În satul Y se nasc 21 (3000 locuitori). Unde este natalitatea mai mare ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Risc iminent ca deciziile actuale să nu corecteze, ci, din contră, să adâncească inechitățile din educație. Școala trebuie să fie mai întâi o stare de spirit și doar apoi o instituție – Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău

Apel la luciditate, solidaritate autentică și reflecție morală, lansat de Anca Florea, directoare adjunctă la Colegiul Național „B. P. Hasdeu” din Buzău, într-o postare pe contul său de Facebook. „Sunt…
Vezi articolul

Vasile Vîntu, vicepreședintele Comisiei Naționale pentru Finanțarea Învățământului Superior: Bursa socială chiar nu este la nivelul la care ar trebui. Pentru a limita abandonul universitar și pentru a susține studenții cu probleme materiale, poate să crească valoarea bursei la nivelul fiecărei universități

Vasile Vîntu, vicepreședintele Comisiei Naționale pentru Finanțarea Învățământului Superior a spus la lansarea raportului ANOSR privind învățământul superior pe 2023-2024, că valoarea bursei sociale a studenților „a cunoscut o creștere,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Rectorul Marian Preda cere o reformă fundamentală în educație, care să înceapă cu Ministerul și cu finanțarea: Dacă nu acționăm acum, România va fi preluată de radicalii care vor schimba cu toporul, cu furcile, prin revoltă / Pe Daniel David îl susțin cu solidaritate în viitorul guvern unde premier sper să fie Bolojan

Rectorul Universității din București face apel la ministrul Educației Daniel David și la partidele care negociază viitorul guvern să înceapă o reformă „fundamentală” a educației și cercetării, care să înceapă…
Vezi articolul

Educația remedială trebuie plătită, dacă este după ore. Am lucrat cu 3.000 de profesori, 14.000 de copii și am avut 92% rată de absolvire la BAC, când lumea transforma școala în cabinet medical – experiența World Vision România, povestită de Mihaela Nabăr

„Dacă educația remedială este dincolo de orele de clasă, ea trebuie plătită ca atare și nu este vorba doar de plata orelor respective. Sunt materiale educaționale care trebuie folosite în…
Vezi articolul

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu răspunde la investigația referitoare la un profesor acuzat de abuzuri invocând „anonimizarea” datelor reclamanților,  procedură legală dar limitată, diferită de sesizările anonime, promise de guvern dar încă nepermise de lege

Cazul unui profesor al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) acuzat de zeci de studenți ai Facultății de Științe Socio-Umane de abuz de putere și comportament umilitor, caz prezentat de…
Vezi articolul