România, printre țările europene cu cele mai scurte perioade de predare față în față, în pandemie, în condițiile în care predarea la distanță a exacerbat inegalitățile – raport comparativ Eurydice, care notează că în 2020-2021 școlile continentului au rămas în mare parte deschise

1.807 vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
România se numără printre țările europene unde elevii au mers cel mai puțin la școală, pentru predare față în față, în pandemie, arată un nou raport al rețelei europene Eurydice, pe tema modului cum au reacționat sistemele educaționale de pe continent în contextul Covid. Același raport arată, totodată, că sistemul de predare la distanță la care au apelat multe sisteme și care a fost folosit în mod consistent în România a exacerbat inegalitățile între elevi.
  • Ce spun datele din documentul Eurydice, unul dintre primele rapoarte cu informații integrate și concentrate la nivelul continentului european, despre modul se compară România cu celelalte țări din Europa, când vine vorba despre reacția sistemelor educaționale la pandemie? 

Analiza ia în considerare anul școlar 2020-2021 și realizează comparații între acțiunile luate la nivelul claselor a IV-a și a VIII-a.

  • La nivelul clasei a IV-a, când vine vorba despre timp petrecut de elevi în școala cu prezență exclusiv fizică, România împarte ultimul loc în Europa cu Polonia și Turcia, cu doar două luni și jumătate în care școala a fost deschisă complet. Pentru restul timpului, România figurează cu perioade relativ egale de școală în sistem hibrid și școală la distanță, pe când în Polonia și Turcia a fost preferată aproape exclusiv școala online, cu foarte puțin timp petrecut în sistem hibrid.
  • La nivelul clasei a VIII-a, România ocupă, iarăși, un loc codaș, cu doar două luni și jumătate de școală în format exclusiv față în față (similar cu Polonia și Bulgaria). Mai puțin de atât au avut doar Serbia, Muntenegru și Macedonia de Nord (0 luni), precum și Letonia (1 lună). De data aceasta, Turcia a avut pentru elevi școlile deschise pentru predare față în față aproape 6 luni, dar este și țara care a avut cel mai mult timp școlile închise total – aproximativ o lună și jumătate.
Sursa: Eurydice

Opțiunea autorităților din România de a ține închise multă vreme școlile, în favoarea școlii online, vine în condițiile în care, în anul școlar 2020-2021, Eurydice notează că școlile continentului au rămas în mare parte deschise. 

În unele țări, precum Spania, Finlanda, Elveția, Islanda și Liechtenstein, elevii din clasele a IV-a și a VIII-a au mers tot timpul la școală, pe când în Suedia școlile au rămas deschise, dar unii directori au putut lua, punctual, decizia de a le trece la modelul hibrid sau online.

  • Documentul menționat citează diverse studii și o analiză a Comisiei Europene, potrivit cărora pandemia a exacerbat inegalitățile dintre elevii cu rezultate slabe la învățătură / din medii dezavantajate, care nu au avut acces la resurse digitale de învățare și cei din avantajate, care au avut de înfruntat mult mai puține obstacole.

Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Din pacate discrepantele dintre judete, saracia, toate isi spun cuvantul, de aici si mai multe inegalitati intre elevi – de parca nu era si inainte de pandemie 🙁 Pt cine are acces la internet totul este mai usor daca se incurajeaza sa se caute chestii educative, nu doar jocuri. Pana si Dex-ul e online acum, gen http://www.dexonline.net Deci nu exista scuza ca nu stiu ce inseamna un cuvant sau ce sinonime are. Intr-adevar, online se invata mai greu, acasa copiii pot fi distrasi mai usor, au nevoie sa mearga la scoala fizic, sa fie langa ei un invatator/profesor, au nevoie de compania celorlalti copii (cat timp nu apare bullying-ul, caz in care mai bine invata online).

    1. Vinovați sunteți voi, cei cu gândire comunistă. Voi, cei care îi respingeți pe copii în loc să vi-i apropiați și nu vedeți decât interesul vostru și după aceea vă mirați de ce ei stau pe rețelele sociale, vă ignoră sau și mai rău să abandoneze școala. Uitați-vă în jurul vostru și după aceea acuzați

  2. Numai la noi online si cand da un sobolan(de-al lui Nicusor Dan) un fas. Numai noi inchidem scoli la primul fulg de nea, facem online, daca sunt alegeri, online si asa mai departe…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Grădinițele au nevoie de investiții pe toată linia, de la infrastructură la salarii, metode de predare și competențele digitale ale angajaților – raport CE privind impactul pandemiei asupra educației timpurii

Creșterea investițiilor publice în educația timpurie și îmbunătățirea condițiilor de lucru, a pregătirii și salarizării personalului din acest domeniu se numără printre principalele recomandări incluse într-un nou raport al Comisiei…
Vezi articolul

Șerban Iosifescu: Reforma curriculară nu începe cu planurile-cadru / Școala ar trebui să-și construiască singură disciplinele și numărul de ore, dacă are capacitatea instituțională și demonstrează că acoperă toate standardele

Școala ar trebui lăsată „să decidă și să-și construiască singură disciplinele sau trans disciplinele, inclusiv numărul de ore alocat”, dacă demonstrează că acoperă toate standardele, afirmă Șerban Iosifescu, într-o analiză…
Vezi articolul

Mediul academic să susțină mentalitatea și inițiativa antreprenorială în rândul studenților – recomandarea unui studiu despre antreprenoriat sub impactul Covid-19, realizat de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai

Beneficiile antreprenoriatului trebuie să fie transmise mai clar de către mediul academic, mediu care să se concentreze pe construirea mentalității antreprenoriale în rândul studenților – aceasta este una dintre recomandările…
Vezi articolul

ANALIZĂ Școala românească, o barieră în calea interesului elevilor despre mediu, arată rapoarte OECD / Doar 2 din 5 elevi au încredere în capacitatea lor de a explica felul în care emisiile de dioxid de carbon afectează schimbările climatice

Elevii români sunt interesați de problematica mediului înconjurător, dar sunt cu mult în urma colegilor lor din alte țări cu privire la cunoștințele pe această temă și la competențele legate…
Vezi articolul