Săptămâna aceasta vor fi publicate modele noi de subiecte pentru Evaluarea Națională de clasa a VI-a – secretarul de stat Florian Lixandru

[jp_post_view]
Foto: Gov.ro
Modificările de la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VI-a vor fi transpuse în noi modele de subiecte. Potrivit unui răspuns la solicitarea Edupedu.ro al secretarului de stat pentru învățământ preuniversitar Florian Lixandru, vor fi publicate în această săptămână modele de subiecte de către CNPEE – structura Ministerului Educației și Cercetării care concepe și administrează aceste evaluări.

Reamintim, Limba modernă a fost eliminată de la Evaluarea Națională de clasa a VI-a, după 10 ani de testare transdisciplinară, după cum Edupedu.ro a scris recent. Noul test de Limbă și comunicare va conține doar itemi de limba română, conform ordinului de ministru care prevede organizarea evaluării.

Pentru că subiectele vor avea o structură diferită de cea cunoscută, Ministerul Educației și Cercetării va publica modele noi cu variantele de test.

„În cursul acestei săptămâni vor fi postate modele pentru Evaluarea Națională de la finalul clasei a VI-a”, a declarat Florian Lixandru pentru Edupedu.ro.

Pentru Evaluările Naționale de la finalul claselor a II-a și a IV-a sunt valabile modelele de test în vigoare, din anii anteriori, a mai precizat oficialul.

În acest an, în premieră, punctajele folosite se pot echivala în note sau calificative.

Ministerul Educației a eliminat din testarea transdisciplinară de la Evaluarea națională de la finalul clasei a VI-a limba modernă, păstrând doar testul de limba română, conform metodologiei oficiale aprobată prin ordin de ministru încă din 4 septembrie 2024, în perioada când ministru era Ligia Deca. Concret, prin ordinul 6.595/2024 a fost menționat faptul că la testul de competențe din aria limbă și comunicare structura este formată doar din test la limba română. Este pentru prima dată în istoria acestei testări când are loc o astfel de modificare.

Ordinul de ministru nr. 6.595/2024 prevede: „Art. 12. — (1) Testele elaborate pentru EN VI sunt structurate astfel:

a) primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba română;
b) al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba maternă;
c) al treilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii””.

Reacția ministrului Daniel David despre eliminarea în premieră a Limbii moderne din Evaluarea la clasa a VI-a 2025, la solicitarea Edupedu.ro: „Nu știam, pentru că eu las metodologiile aprobate pentru derularea activităților oricum au fost aprobate, nu schimb metodologia în timpul jocului. Părerea mea va fi formată în luna mai”.

De remarcat că după eliminarea limbii moderne din subiectele testate la EN VI, niciun profesor de limbi moderne sau grup de profesori, ori asociație profesională a acestora nu a reacționat sau protestat față de această măsură, cel puțin până la data publicării acestui articol.

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost organizate pentru prima dată la nivel național în 2014. Aceste testări au fost introduse prin Legea nr. 1/2011 cunoscută ca Legea Miclea-Funeriu și au fost pilotate până în 2014, când au fost extinse la nivel național de ministrul de la acea vreme, Remus Pricopie.

Până în acest an, metodologia pentru EN VI prevedea doar că „primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare””, iar prin procedura de examinare și în caietul cadrului didactic era stabilită evaluarea transdisciplinară „Limba română – Limba engleză”. Această structură a fost folosită în perioada 2014-2024, timp de 10 ani.


2 comments
  1. Deci, in loc sa recunoasca faptul ca au gresit, persista in greseala cu scoaterea limbii straine. Bravo! Superba abordare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O elevă care a primit notă mai mică la limba romană, după contestații la Bacalaureat, solicită o reevaluare națională a lucrărilor: Mi-aș dori să se schimbe ceva în sistemul de învățământ, care ne vrea agramați. Sunt trecute cu vederea din ce în ce mai multe greșeli

O absolventă de filologie a Liceului Teoretic „Brâncoveanu Vodă” din Urlați solicită „o reevaluare națională a lucrărilor, realizată de profesori competenți”. Aceasta a contestat nota 9,50 obținută la proba de…
Vezi articolul

Au venit directorii cu zeci de dosare, spune Adrian Voica, liderul SIPA Muntenia, după ce Inspectoratul Școlar Argeș a convocat, miercuri, toți managerii de școli la o întâlnire la care să aducă toate dosarele aflate în instanță pentru sporul de condiții vătămătoare: Le-au zis să le lase și să semneze prezența

Adrian Voica, lider al SIPA (Sindicatul Învățământ Preuniversitar Argeșean – n.red) Muntenia, a declarat, pentru Edupedu.ro, că au venit directorii de școli cu „zeci de dosare” la întâlnirea de miercuri…
Vezi articolul

Consiliul Elevilor și Alianța Studenților: În prezent nu este funcțională vreo structură care să coordoneze implementarea proiectului „România Educată” / Organizațiile cer guvernului să adopte un calendar de acțiune rapidă pentru proiectul prezidențial

În momentul în care guvernul își va asuma prin memorandum proiectul “România Educată”, așa cum s-a anunțat săptămâna trecută, el ar trebui să aprobe și un “calendar ambițios” pentru punerea…
Vezi articolul

Măsurile de tăiere a costurilor la Casa Academiei au fost anulate la o zi după ce au fost anunțate, spune directorul instituției / Virgil Vînătoru, despre situația din imobilul ce găzduiește 40 de centre și institute de cercetare: Pe holuri la noi e semiîntuneric, anul trecut am avut paza ridicată, din cauza neplății, timp de 40 de zile

Măsurile de raționalizare a consumului de energie electrică și de suspendare a serviciilor de pază, anunțate miercuri pentru Casa Academiei – imobilul care găzduiește zeci de institute ale Academiei Române…
Vezi articolul