Schimbări în curriculum pentru combaterea discriminării, cerută într-o rezoluție PE, care cere și măsuri împotriva segregării ce persistă în școli din unele țări UE

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Țările membre ale UE are trebui apeleze la revizuiri la nivelul curriculumului școlar pentru a contribui la eradicarea stereotipurilor ce cauzează discriminare, iar istoria comunităților etnice în Europa ar trebui inclusă în studiile relevante, potrivit unei rezoluții adoptate săptămâna aceasta de Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European. Rezoluția vizează combaterea rasismului online și a discriminării în domeniile culturii, educației, media și sportului.

În domeniul educației, rezoluția susținută cu largă majoritate de membrii comisiei menționate mai propune, potrivit informării PE, ca autori, istorici, oameni de știință, artiști și alte personalități provenind din diverse comunități etnice să fie incluse în materiale educaționale-cheie.

Iar documentul face apel la eliminarea elementelor de segregare rasială și etnică ce persistă încă în școlile din unele țări UE. Și cere ca personalul didactic care aparține grupurilor etnice minoritare să aibă acces egal la locuri de muncă.

Aceeași rezoluție face o serie de propuneri și pentru domeniile cultură, media și sport, inclusiv:

  • Finanțare UE pentru inițiative care sprijină diversitatea în sectorul cultural, 
  • Statele membre să introducă programe de învățare pe tot parcursul vieții pentru forțele de ordine și pentru funcționarii publici, pentru a elimina comportamentul rasist și xenofob.
  • Media sunt îndemnate să înceteze abordările prin care membri ai unor grupuri etnice sau de rasă sunt stigmatizați sau prin care crimele comise de emigranți au parte de o acoperire disproporționat de mare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Se înființează Institutul de Științe ale Educației, care va monitoriza și evalua programele pilot și naționale și va deveni centru pentru evaluări ale elevilor și profesorilor, realizate în colaborare cu OCDE – proiect

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre de Guvern prin care se va înființa Institutul de Științe ale Educației, care va realiza, la solicitarea Ministerului Educației,…
Vezi articolul

Consorțiul Universităților pentru Științele Vieții își exprimă susținerea pentru pachetul de legi ale educației, ca „soluție pentru educația în domeniul agriculturii și dezvoltării durabile!” / Pentru învățământul superior, este apreciată în special „consolidarea componentei financiare” și a autonomiei universitare

Schimbările propuse în pachetul legislativ pus în dezbatere de Ministerul Educației reprezintă “o soluție pentru educația în domeniul agriculturii și dezvoltării durabile”, susține Consorțiul Universităților pentru Științele Vieții, ce reunește…
Vezi articolul

În plin concediu al profesorilor, Ministerul Educației organizează dezbaterea publică pe tema proiectului privind Profilul profesorului și standardele profesiei didactice – videoconferință vineri, 9 august

Ministerul Educației va organiza, în data de 9 august, de la ora 11:00, o dezbatere publică pe tema proiectului „Profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic din învățământul preuniversitar”, pus…
Vezi articolul