Schimbările climatice ar trebui abordate în întregul curriculum, în toate ciclurile de învățământ, nu doar în câteva materii concentrate la clasele mari – experți ai Institutului de Educație de la Londra / E esențial ca temele de mediu să fie incluse în formarea inițială a profesorilor

[jp_post_view]
Foto: © Kiriill Ryzhov | Dreamstime.com
Abordarea schimbărilor climatice în întregul curriculum, atât la școala primară, cât și în învățământul secundar este necesară pentru a-i determina pe copii și tineri să acționeze pe astfel de teme, potrivit experților Institutului de Educație al University College London. Aceștia arată, în baza unui sondaj realizat printre profesorii din Anglia, că abordarea prin care schimbările climatice sunt discutate la câteva materii – abordare conturată, de altfel, și în strategia națională românească pentru educația de mediu –  nu este suficientă. 

Pe de altă parte, arată aceiași experți, această extindere a tematicii problemelor de mediu la cât mai multe materii este însoțită de o problemă – nevoia de pregătire a cadrelor didactice, încă din etapele de formare inițială, pentru integrarea subiectelor de mediu în activitățile de predare.

Potrivit sursei citate, în școlile din Anglia elementele referitoare la schimbările climatice tind să se concentreze pe informații și date și să fie atinse într-un număr restrâns de materii, precum științele sau geografia, în învățământul secundar. Aceasta, arată experții citați, nu i-ar încuraja și nu i-ar încuraja pe copii și tineri cu cele necesare pentru a acționa pe cont propriu.

Deși, potrivit Institutului de Educație al University College London, cei mai mulți profesori din Marea Britanie sunt interesați să abordeze astfel de teme la propriile ore, principala problemă semnalată de ei este lipsa pregătirii: mai puțin de 13% dintre respodenții la un sondaj au spus că au discutat astfel de chestiuni în programele de formare inițială și mai puțin de jumătate (44.9%) au spus că au fost implicați în proiecte de dezvoltare profesională care să atingă asemenea subiecte. 

În privința extinderii tematicii la întregul curriculum, instituția citată arată, separat, că, “pentru a le oferi tinerilor acces la această paletă mare de perspective, va fi nevoie de schimbări în conținutul predat în școli, dincolo de științe și geografie, ca domenii tradiționale în care se învață despre schimbări climatice. Va fi nevoie și de sprijin pentru ca profesori care predau o gamă largă de materii să fie încrezători că pot încorpora schimbările climatice și dezvoltarea durabilă la ore. Dezvoltarea profesională de înaltă calitate pentru profesorii care predau toate materiile, în toate fazele de vârstă, va fi un element cheie”.

Citește și:
DOCUMENT Din toamnă elevii de clasele a VII-a și a VIII-a pot studia o nouă disciplină „Educație privind schimbările climatice” – programa a fost publicată în Monitorul Oficial / Vor învăța să monitorizeze activitățile de zi cu zi care contribuie la poluare și să promoveze interculturalitatea și justiția climatică
LISTA Disciplinelor legate de mediu din învățământul preuniversitar – proiect Strategia națională privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030

Foto: © Kiriill Ryzhov | Dreamstime.com / / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Păi poate finanțează BP, ARAMCO și cei ca ei niște programe de pregătire pentru asta, că au finanțat decenii întregi propaganda contra-informării despre schimbările climatice cauzate de om, ducând în derizoriu toate încercările celor mici și neimportanți de a opri tăvălugul ce ne duce la marginea prăpastiei.

    Hai să mai facem niște săptămâni verzi și să mergem la strâns plasticurile din păduri, noi și elevii, în timp ce șmecherii planetei iau avionul să meargă 10 minute pânâ în celălalt capăt al orașului, poate-poate salvăm specia de la autodistrugere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce fac școlile din SUA, țară unde Omicron a devenit varianta dominantă, pentru a redeschide clasele după sărbători: testare extinsă și respectarea strictă a măsurilor de prevenție, dar și pregătiri pentru opțiunea nedorită a trecerii în sistem online

Departamentele școlare din SUA, unde tulpina Omicron a coronavirusului a detronat Delta ca variantă dominantă, iau din nou în calcul posibila trecere a școlii în online sau în format hibrid…
Vezi articolul

BOOKMARK Toate resursele de învățare online și predare digitală, publicate până acum de Edupedu.ro, la un loc / Aplicații, platforme online, soluții software, teleșcoală, webinarii, tutoriale, programe de consiliere

EduPedu.ro a publicat o multitudine de resurse și referințe pentru predare și învățare la distanță din momentul în care autoritățile au decis închiderea școlilor, ca măsură de prevenție împotriva noului…
Vezi articolul
Inspecția specială

Problema pensionării profesorilor, în prag de început de an școlar: 18.000 de cadre didactice sunt în categoria de peste 60 de ani. Este o realitate pensionarea în contextul pandemiei – Marius Nistor, lider sindical

Pensionarea profesorilor de peste 60 de ani, de teama îmbolnăvirii sau din cauza necesității adaptării la predarea online, “este o realitate”. “Am colegi care au cerut pensionarea anticipată, pentru că…
Vezi articolul

Numărul studenților în universitățile românești ar putea crește dacă acestea se deschid mai mult către adulții care vor să revină în educație, inclusiv prin locuri la buget rezervate lor, ca în Irlanda sau Spania / Altă opțiune pentru aceștia: „relaxarea regulii” de a avea Bacalaureatul – recomandări în raportul OCDE

Măsuri de sprijin pentru adulții care vor să revină în educație, la ani buni după ce au terminat liceul, sunt propuse de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) drept…
Vezi articolul

INTERVIU „Luni m-am întors la școală” – O elevă din Germania povestește ce înseamnă revenirea la clasă în condiții de distanțare, după multe săptămâni de învățat acasă / „Unii prieteni se bucură că se întorc, eu cred că nu era chiar atât de necesar”

„Trebuie să purtăm mască atunci când venim la școală, să ne spălăm sau să ne dezinfectăm mâinile. Dar în clasă nu purtăm măști, suntem distanțați”, povestește o elevă de clasa…
Vezi articolul

Din peste 900 de absolvenți de masterat didactic raportați în ultimii trei ani, doar 90 au intrat prin concurs în învățământ / Studiile sunt susținute financiar de stat, dar nu există încă stimulente sau condiționări pentru atragerea acestor absolvenți către școli

Programele de masterat didactic introduse în 2020, susținute prin măsuri legislative și menite să întărească nivelul de pregătire a viitorilor profesori, au avut până acum un impact nesemnificativ, în absența…
Vezi articolul