Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că va aduce propuneri referitoare la modul în care școala se poate implica în proceduri de parenting, astfel încât părinții să ia parte la procesul educațional al copiilor. La raportul săptămânal, acesta a subliniat că rolul esențial al părinților în educația copiilor nu poate fi suplinit de unitățile de învățământ.
„O concluzie foarte interesantă la care am ajuns să prin prisma datelor pe care ei [N. red. experții din cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltate Economică (OCDE) ]le aveau și pe care trebuie să o spunem public și să o ducem în în mintea oamenilor din școală este: școala, cu siguranță, nu poate să înlocuiască părinți în procesul educațional. Părinții au rolul lor, dar ce poate să facă școala? Școala ar putea să activeze părinții să-și intre în rol”, a precizat ministrul.
Conform datelor din partea OCDE, implicarea părinților presupune lucruri simple – precum întrebări despre felul în care a decurs ziua copilului la școală – dar cu un mare impact asupra parcursului elevului, a explicat Daniel David.
„Altfel spus, nu le poți lua rolul, dar ai putea să-i activezi să se implice în procesul educațional al propriilor copii. De exemplu, datele OCDE arată că implicarea părinților, uneori prin întrebări simple – „Cum a fost la școală?”, „Ce notă ai luat?”, „A fost greu?”, „Câte teme ai?”. Prin întrebări simple, implicarea părinților poate să compenseze condiții socioeconomice problematice”.
„Uneori nu poți corecta pe termen scurt situația socioeconomică, nu poți lua rolul părinților, dar poți să activezi părinții pentru niște lucruri simple, care au impact mare în ceea ce privește opțiunea copilului pentru școală, cât stă în școală și ce performanță are în școală. Cred că este un lucru la care trebuie să ne gândim și am să vin o serie de propuneri în legătură cu modalități prin care școala se poate implica în proceduri de parenting, tocmai pentru a implica părinții în procesul educațional al propriilor copii”, a mai adăugat el.